Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
Ajulie

Ajulie

31-07-2016 om 18:14

Ben ik zwanger??

Hej iedereen..

Ik ben momenteel op reis.. woensdag gaan we trug naar belgie.. maar ik heb vandaag inmiddels een cyclus van 41 dagen.. en nog steeds geen maandatonden gezien... ik heb al 2 testen gedaan allebei negatief.. wat denken jullie??

Zwartwitje

Zwartwitje

31-07-2016 om 18:26

tsja...

tsja wat kunnen zomaar andere mensen (zoals ik) daar nou van zeggen?
Het ligt aan nogal wat dingen. Heb je normaal een regelmatige cyclus? (kan ook ontregeld zijn door het reizen). Heb je onbeschermd sex gehad tussen ongeveer week 2 en week 3?
Meestal betekent een negatieve test dat je niet zwanger bent. Ik zou zeggen: ga bij de huisarts langs.
Succes!

Ajulie

Ajulie

31-07-2016 om 18:31

Pff

Normaal altijd mooi op tijd.. moest ze normaal hebben vlor we vertrokken op reis... dusja we zijn wel aan het proberen voor zwanger te zijn maar het is zo beu nu ik niet bij de dojter geraak en pas woe thuis ben ----

Mandy

Mandy

06-08-2016 om 23:40

Het kan 2 kanten oo

Wat lastig die onzekerheid. Je hebt al 2 testen gedaan en deze waren beide negatief. Wil niet altijd iets zeggen, maar goed..

Jullie zijn aan het proberen zwanger te worden waardoor je er nu met je gedachten heel erg mee bezig bent. Waarschijnlijk heb je er ook al het één en ander over op gezocht! Je hoort dan wel vaker dat je er zo mee bezig bent dat je sommige symptomen denkt te hebben. Of dat het onbewust stress met zich mee brengt of je deze maand aangeteld bent waardoor de menstruatie langer op zich laat wachten. Ook kan het nog met het reizen te maken hebben.

De andere kant is natuurlijk dat jullie wel bezig zijn om zwanger te worden. Dus dit is ook zeker niet uit te sluiten.

En het klinkt heel rot; maar tot je thuis bent kun je nu niks doen..
Hoe lastig het ook is maar probeer het even los te laten tot die tijd. Dan zul je zien dat he menstruatie zomaar kan beginnen. Of niet, maar mocht je wel zwanger zijn dan moet je deze stress sowieso niet willen.

En als je terug bent even naar de huisarts, dan weet je ook waar je aan toe bent! In ieder geval heel veel succes!

Annot

Annot

07-08-2016 om 10:31

de huisarts doet precies

zo'n test als bij de drogist te koop is alleen betaal je er dan 15 euro voor.
Verder kan er het beta-hcg hormoon mee gemeten worden, maar ook daar zie je vaak een grijs gebied bij de uitslag <5 = niet zwanger.
Tja, tot je 3 dagen later gewoon wel een pos test in handen hebt.
Mensen testen gewoon toch vaak een beetje te vroeg en hoe gevoelig die testen ook zijn, het zijn geen wondertesten.
Even afwachten dus nog, goede reis.

Annot

Annot

07-08-2016 om 10:32

hmm

je zal inmiddels wel thuis zijn en misschien een test gedaan, je bent al een week verder dus meer kans op verhoogd beta-hcg. Ik ben benieuwd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.