Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Diane 35

Hoi,

Ik weet niet waar ik deze discussie moet plaatsen maar ik doe het toch hier. Ik heb 2 schatten van kinderen en ik slik gewoon de pil maar ik zit toch ergens mee. Ik heb min verhaal al bij gezondheid geplaatst maar kreeg daar geen reacties dus vandaar dat ik het hier plaats..

Ik slik al heel wat jaren de Diane 35 maar een paar jaar geleden is hiervan de samenstelling veranderd en kreeg ik wel wat klachten zoals meer vaginale afscheiding. Nu heb ik alweer een paar maanden de originele Diane 35. Nu was ik anderhalve week geleden ongesteld maar niet net als anders. Ik was het maar een dag of drie.

Nu voelt het weer net alsof ik ongesteld moet worden. Echt zo'n raar gevoel in mijn buik. Dan is het weg en na een paar uur komt het weer terug.

Wie heeft dit ook ooit gehad en wie kent dit? Ik ben in de afgelopen periode wel 3 keer de pil vergeten!

Ik heb een paar dagen later nog steeds zo'n raar gevoel in mijn buik.

Liefs Marlik


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lean1

Lean1

25-03-2009 om 20:27

Tja

Als je in de eerste week van de pilstrip de pil bent vergeten heb je kans op een eisprong. Wanneer je dan sex hebt gehad heb je dus kans op een zwangerschap. Dit was wat mijn arts mij jaren geleden vertelde toen ik hem jaren geleden belde met de vraag of ik een morning-afterpil moest halen.
Ik heb niet helemaal herder in welk deel van je cyclus nu zit, maar als ik heb goed begrijp zit je nu op de helft van je cyclus en ben je dus in het begin de pil vergeten. Logisch geredeneerd zou het dan zo zijn dat je mogelijk toch een eisprong hebt. Sommige vrouwen kunnen die heel goed voelen. Misschien is dat aan de hand?
Bel anders zelf even de arts voor overleg?

Succes,

Lean

Marlik

Marlik

25-03-2009 om 20:53 Topicstarter

Lean1

Hoi,

Bedankt voor je snelle reactie!

Ja ik ben in de eerste, tweede en derde week ongeveer de pil vergeten.
Ik moest eigenlijk 13 of 14 maart ongesteld worden maar ik werd het eigenlijk pas maandag 16 maart. Zondag een klein beetje maar dat was een beetje roosactig slijm wat er uit kwam. Toen ben ik drie dagen ongesteld geweest maar dat was ook niet echt ongesteld te noemen.
14 maart was mijn man jarig en we gingen friet halen
( lekker belangrijk zul je zeggen ) maar toen ik in de friettent stond te wachten kreeg enorme pijn in mijn buik.

Liefs Marlik

Waarom diane?

Mag ik vragen waarom je de diane35 slikt en geen andere, lichtere pil?
Ik heb ook jaren de diane geslikt, en hoorde toen ik ermee wilde stoppen dat ie eigenlijk niet gemaakt is om jaren te slikken, dat dat niet goed voor je is.
Groetjes

Marlik

Marlik

26-03-2009 om 14:41 Topicstarter

Is dat echt waar!

Ik heb hem gekregen voor mijn acne! Ik slik hem al jaren. Nooit geen klachten erover gehad.

Op een gegeven moment ( vorig jaar geloof ik ) is de samenstelling veranderd en kreeg ik wat klachten. Daarom ben ik weer over gestapt naar de originele Diane 35 pil.
Ik kan het er eens met de huisarts over hebben inderdaad. Ik slik nu een maand of vier de originele weer en geen klachten tot deze maand.

Ik heb dan weer wel ongesteldheidsbuikpijn en dan is het weer over.

Waarom kreeg jij de Diane 35 en hoe lang heb je hem geslikt? Ze hebben tegen mij nooit gezegd dat ik hem niet te lang mag gebruiken.

Marlik

Bij mij

Ik ben de diane gaan slikken toen ik 14 was en ben ermee gestopt toen ik begin 20 was. Kreeg 'm ook tegen de pukkeltjes.
toen ik van huisarts wisselde vertelde die nieuwe me dat ie echt niet goed is voor langere tijd. Dat ie is voor een paar maanden. Weet eigenlijk niet precies waarom ie niet goed is, is vast wel wat over te vinden op het net.
maar goed, ik ben er toen mee gestopt en overgestapt naar een gewone lichtere pil. Heb er verder overigens nooit last van gehad, ben echt overgestapt omdat de ha dat zei.
Succes!

Malihu

Malihu

26-03-2009 om 20:14

Hier

heb ik dik tien jaar achter elkaar de Diane-pil geslikt, ook tegen de acne. Toen ik ermee stopte om zwanger te raken (wat overigens binnen 3 maanden lukte), kwam de acne weer net zo hard terug. 8 maanden na de bevalling weer begonnen met de Diane-pil, het is het enige wat bij mij lijkt te helpen tegen de acne. Ik ben nu bijna 38 weken zwanger van nr. 2 en vooralsnog heb ik deze zwangerschap alleen in het begin weer een onrustige huid gehad. Na de zwangerschap ga ik even afwachten of het wegblijft of gewoon weer terug komt. Anders denk ik toch dat ik uiteindelijk weer de Diane-pil ga slikken.

Ondertussen is de mijn eerste huisarts gestopt en heb ik dus een nieuwe gekregen. Geen van beiden heeft ooit gezegd dat je deze pil niet lang achter elkaar mag gebruiken, ik maak me er dan eigenlijk verder ook geen zorgen over. Deze pil bevalt me verder prima.

Ik ben verder wel een stipte pil slikker, dus in al die jaren ben ik hem ook vrijwel nooit vergeten te nemen. Voor je eigenlijke vraag heb ik dus geen antwoord helaas.
Als je vermoed dat je misschien zwanger bent zou ik nu wel meteen stoppen met het verder slikken van de pil!

Marlik

Marlik

26-03-2009 om 21:32 Topicstarter

Malihu

Ik heb nu twee kinderen en iedere keer na de bevallingen ben ik gewoon weer de Diane pil gaan slikken.

Ik weet niet of ik zwanger ben. Ik voel me wel anders en heb verschillende momenten op de dag ongesteldheids-buikpijn.
Het is inderdaad slim om dan te stoppen met de pil.
Wanneer zou ik dan evt. kunnen testen?

Ik vergat eigenlijk ook nooit de pil maar de laatste tijd eigenlijk steeds vaker. Ik weet niet hoe dat komt.

Malihu

Malihu

27-03-2009 om 12:27

Marlik

ik weet het niet zeker, maar als je ongesteldheid vorige week wel 'op tijd' was, maar misschien geen echte ongesteldheid, dan zou je volgens mij nu al kunnen testen toch?

Misschien is het het beste om even je huisarts te bellen?

Marlik

Marlik

30-03-2009 om 11:49 Topicstarter

Bruinachtige afscheiding

Hoi,

Nu heb ik sinds gisteren bruinachtige afscheiding gekregen. Wie herkent dit? Kan dit wijzen op een innestelingsbloeding of is het iets anders?

Marlik

Marlik

Marlik

31-03-2009 om 10:36 Topicstarter

Helemaal niemand

Is er helemaal niemand die me kan helpen?

Lean1

Lean1

31-03-2009 om 11:32

Marlik

Aangezien wij niet van achter de computer kunnen kijken hoe het er bij jou voorstaat lijkt het mij logisch dat je de dokter belt en overlegt. Gezien het feit dat je de pil zeker 3 keer bent vergeten is er een mogelijkheid dat je inderdaad zwanger bent.
M'n röntgen-ogen werken niet, dus zul je toch echt zelf moeten testen, maar je lijkt je toch wel zorgen te maken dus GA NAAR JE DOKTER!!

Wat houd je tegen???

Lean

parasolletje

parasolletje

31-03-2009 om 12:54

Marlik

ik ben natuurlijk geen expert, maar als ik 2 keer mijn pil vergat te slikken raakte mijn lichaam een beetje in de war en inderdaad resulteerde het in lichtbruin/donkerbruine afscheiding niet dun maar wat dikkig.en had dan ook lichte ongesteldheidsklachten, buikpijn en hoofdpijn.Ik denk dat je lichaam even de weg kwijt is.
Ik denk dus niet dat je zwanger bent.....wat ik dan deed was stoppen met de pil , ongesteld laten worden en opnieuw met pilstrip beginnen want anders bleef ik die klachten houden zoals buikpijn en bruinverlies...
Zou je het overigens erg vinden opnieuw zwanger te zijn??
groet parasol

Marlik

Marlik

31-03-2009 om 15:59 Topicstarter

Parasolletje

Ik ben ooit vaker de pil vergeten en toen kreeg ik niet van de bruinachtige afscheiding. Dit is de eerste keer. Ik ben inmiddels een paar dagen gestopt met de pil maar het lijkt me sterk als het daar van is.
Ik hoef ook nog helemaal niet ongesteld te worden, pas over anderhalve week.

Ik denk dat ik morgen maar even de huisarts ga bellen.

Wij hebben nu twee zoontjes van 5 en 3. Ik zou het erg leuk vinden als er een derde kindje bij zou komen, maar ik zal wel te veel hoop hebben. Om eerlijk te zijn zoals ik me nu voel heb ik me nog nooit gevoeld als ik de pil vergeten was.

In ieder geval bedankt voor je reactie!

Groetjes Marlik

parasolletje

parasolletje

31-03-2009 om 16:14

Marlik

je bent nu dus al een paar daagjes gestopt met pil, en ook dus nog niet ongesteld geworden ? tja, ik zou gewoon nog even afwachten er zal heus niks ernstigs zijn.en als je zwanger bent dan zal je toch nog even geduld moeten hebben voordat je een test kan doen, spannend hoor voor je, zeker omdat je graag een derde zou willen ! laat je me even weten hoe het verders afloopt met je ? ik ben reuze niewschierig
groet parasol

Marlik

Marlik

31-03-2009 om 16:26 Topicstarter

Spannend

Ja ik vind het inderdaad erg spannend. Ik laat je het zeker weten als ik nieuws heb!

Hoeveel kinderen heb jij?

Groetjes Marlik

parasolletje

parasolletje

31-03-2009 om 16:44

Marlik

fijn dat je me op de hoogte gaat houden!
ik heb 2 kids zoon van 6,5 en dochter van 3..en nu 33 weken zwanger van nrtje 3...

groetjes

Marlik

Marlik

31-03-2009 om 16:52 Topicstarter

Zwangerschap

Gaat het goed met de baby in je buik en met jouzelf?
Ah nog eventjes en dan zit het er weer op. Weet je wat het wordt?

Succes met de laatste loodjes!

Groetjesss

parasolletje

parasolletje

31-03-2009 om 20:14

Gaat goed

zwangerschap verloopt prima ! en gelukkig maar want er lopen nog twee van die banjers rond hier..en die vragen ook hun nodige aandacht.
we weten niet wat het geslacht is, ...het maakt ons niet uit wat het wordt.
het gaat bij de derde nog sneller dan bij nr 2
ik vond nr 1 zwagerschap zo lang duren...nr 2 ging al wat sneller voorbij..en deze zwangerschap vliegt voorbij...nouja..ik geniet er gewoon maar lekker van..
wil jou man eigenlijk wel een derde kindje ?? en als je nu niet zwanger bent gaan jullie dan alsnog voor number 3?

groetjes

Marlik

Marlik

31-03-2009 om 20:34 Topicstarter

Derde kindje

Ja dat vond ik ook de eerste ging heel erg langzaam en ik vond de tweede zwangerschap ook heel erg snel voorbij gaan.

Nou mijn man twijfelt heel erg eigenlijk . Ik denk dat hij nog wel bijdraait.

Het maakt ook niet uit wat het wordt als het maar gezond is zeg ik altijd maar!

Groetjesss

Marlik

Marlik

01-04-2009 om 19:28 Topicstarter

Huisarts

Vandaag bij de huisarts langs geweest en ze vertelde mij dat ik de Diane35 zo lang als ik wil mag slikken. Normaal gesproken kan ik daar dus geen klachten van krijgen.
Ik wacht maar gewoon rustig af wat er gaat gebeuren.

Je hoort nog van me oke!

parasolletje

parasolletje

01-04-2009 om 21:03

Dus nog in spanning

op zich wel goed bericht toch ? het ligt niet aan de pil..en wie weet toch een kleine in wording ??!!

ik houd je in de gaten hoor !!

groet parasol

Lean1

Lean1

02-04-2009 om 22:27

Marlik

Ik ben benieuw hoe het nu verder gaat, ik volg je ook even, je bent neem ik aan nog niet ongesteld??
Wat vond de dokter van je klachten?

En, by the way, ik las mijn vorige berichtje net, en dat klonk een stuk onvrindelijker dan dat ik het bedoelde, sorry daarvoor....

Lean

Marlik

Marlik

03-04-2009 om 12:56 Topicstarter

Lean

Hoi,

Nee ik ben inderdaad nog niet ongesteld geworden.

Ik was toevallig bij de huisarts en toen heb ik gevraagd of ik de Diane 35 zo lang als ik wil mag slikken. De assistente vertelde me dat de klachten die ik heb niet van de Pil komen dus. Volgend weekend zou ik ongesteld moeten worden dus we wachten het af.

Ik voel me nog steeds anders dan anders en zo'n raar gevoel in mijn buik.

Van die reactie maakt niet uit hoor. Ik maak me wel eens zorgen om dingetjes.

Marlik

Marlik

07-04-2009 om 14:24 Topicstarter

Parasolletje

Hoi,

En hoe is het met de baby in je buik?
Hier nog steeds niet ongesteld maar mijn NOD is a.s. zaterdag of zondag...

Groetjesss

parasolletje

parasolletje

07-04-2009 om 22:26

Marlik

Leuk dat je vraagt aan me hoe het gaat,alles was prima bij de verlos, mooie bloeddruk, baby doet het goed en ik ook!
nog 6 weken te gaan, watvliegt dat zeg ..tjeetje..we gaan maar deze week het kamertje afmaken...
spannend voor je he..aankomend weekend..voel je je al anders?
groetjes

Marlik

Marlik

08-04-2009 om 10:14 Topicstarter

Aankomend weekend

Fijn dat alles goed was! Ja dan moet je het kamertje maar snel afmaken stel dat hij of zij eerder komt ha ha.

Hier nog niet ongesteld. Ik voel me moe en ongesteldheidsbuikpijn. Soms als ik rustig zit dan voel ik dat mijn buik aanspant.
Ja ik weet niet hoe ik dat precies uit moet leggen.

In welk deel van Nederland woon jij eigenlijk?

Groetjesss

parasolletje

parasolletje

08-04-2009 om 15:19

Niet alvast een testje doen...

dat je zolang kan wachten joh met testen ! pfff...ik heb 5 dagen voor ongesteldheid al gestest ! whahaha..en bij gods gratie kreeg ik een heeeeel licht lijntje...maja..jij zit natuurlijk dag of 5 / 6 voor je menstruatie.wanneer ga je testen ??
wij wonen in noord holland..

groetjes

Marlik

Marlik

08-04-2009 om 18:52 Topicstarter

Testen

Ja knap he. Ik weet niet goed wanneer ik zal testen. Aan de ene kant denk ik wel dat ik zwanger ben maar aan de andere kant ben ik toch bang dat ik niet zwanger ben.
Ik vind het erg spannend. Morgen moet ik werken dus misschien dat ik vrijdag een test ga halen...

Wij wonen trouwens in Noord Brabant.

Je hoort het wel!

Marlik

Marlik

12-04-2009 om 21:45 Topicstarter

Update

Hoi,

Nog nog niet ongesteld. Ik moet even kijken wanneer ik kan testen want maandag is de winkel gesloten en dinsdag moet ik tot 17.00 werken... voordat ik dan thuis ben en de kids gehaald heb dus ik denk dat als ik dan nog niet ongesteld ben dat ik dan woensdag een test ga halen!

Groetjesss

parasolletje

parasolletje

13-04-2009 om 10:53

Spannend!

dat is wel erg spannend he ! is er niet toevallig net als bij ons een paaskoopzondag bij jullie ??

succes
groetjes

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.