Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Kinderwens aantal maanden

Beste allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum en ik vroeg mij het volgende af.

Ik heb altijd al een onregelmatige cyclus gehad van circa 30 dagen. Wel altijd ongesteld geworden. Nu heb ik een aantal maanden een kinderwens.

Twee weken terug had ik twee positieve ovulatietesten en superblij uiteraard! Dag erna voelde ik aardige steken en ging ervan uit dat dat mijn eisprong was.

Nu is aanstaande zaterdag exact 14 dagen na mijn positieve testen. Uiteraard de ongeduldige ik, heb vandaag een test uitgevoerd en helaas een negatieve zwangerschapstest.
Wel heb ik de afgelopen dagen een opgeblazen buik gehad, misselijk geweest en heel veel steken in mijn buik. Verder heb ik de afgelopen vier dagen ook erg slecht geslapen door buikpijn.
Heb ik gewoon te vroeg getest of zou de hcg waarde na minstens 10/11 dagen wel aanwezig moeten zijn nu? Benieuwd naar ervaringen.

Bedankt voor de reacties!

Wilma

Wilma

19-01-2017 om 17:50

weet niet

Ik weet niet precies of je te vroeg getest hebt, dat staat op de bijsluiter. Ik weet wel dat ik mezelf twee jaar lang elke maand van alles in mijn hoofd haalde bij ieder dingetje in mijn buik. En steeds was ik niet zwanger. Ik durfde alleen nog te testen toen ik twee weken overtijd was... Dat was geen leuke tijd. Ik wens je heel veel sterkte en een zwangerschap uiteraard!

Time

Time

19-01-2017 om 17:55

Geduld

Het is moeilijk, ik weet het, maar wij hadden een patient die pas bij 7 weken een positieve test in handen had.
3 bloedtesten gaven een te laag hcg-gehalte af en de arts moest dus in feite zeggen dat ze volgens de test niet zwanger was.
Maar dat was ze dus wel.
In elk geval: het kan nog alle kanten op. Positief is positief, maar een negatieve test kan uiteraard ook betekenen dat het heel vroeg is misgegaan.
Ik ga voor je duimen.

Egel

Egel

19-01-2017 om 18:03

kan vanalles zijn

Nou, hopen dan voor jou dat het gewoon een te vroege test was! Als je misselijk bent en dergelijke kan dat vanalles betekenen, ook doordat je zo hoopt dat je zwanger bent. Of gewoon: niet zo lekker. Maar als je misselijk zou zijn doordat je daadwerkelijk zwanger bent, is dat waarschijnlijk genoeg om ook een positieve test te geven. Maar ja, het is speculeren he.
Bij mijn zwangerschappen was ik de eerste paar weken trouwens niet misselijk. Ik voelde wel iets, soms, zoals opgezette borsten (die ik ook heb vlak voor menstrueren...), maar misselijk pas na meerdere weken.

Het zou mooi zijn als je zelf gaat voelen wanneer je vruchtbaar bent. Een ovulatietest - ik heb er nooit bij stilgestaan, wel eens vaag van gehoord. Ik merkte het aan ehm...hoe zeg je dat netjes...ik wilde een dag of twee gewoon heel graag een baby maken en ik had het geluk dat dat ook goed lukte.
Heb je een betrokken man of heb je alleen die ovulatietest waar je blij van wordt?

Triva

Triva

19-01-2017 om 22:20

ben bij beide zwangerschappen extreem misselijk geweest maar dat begon pas een week of twee na de positieve test.

Vesta

Vesta

20-01-2017 om 11:49

Een cyclus van ± 30 dagen

een cyclus van om de dertig dagen is gewoon een regelmatige cyclus.
Onregelmatig is het pas als het de ene keer 21 dagen is en de volgende keer 40, per keer een paar dagen verschil is ook nog regelmatig.

Niet iedereen kan de klok er op gelijk zetten.

Petra

Petra

17-02-2017 om 00:19

te vroeg

Ik denk dat je te vroeg hebt getest. Ik herken je verhaal van mogelijke symptomen. Heb ik ook allemaal gehad en daardoor gehoopt. Uiteindelijk voelde ik NIETS toen ik zwanger bleek te zijn.
Het enige dat ik voelde, ca. 1 dag voordat ik mocht testen, was het gevoel dat ik ongesteld ging worden. Dus vlak voordat het begint, die druk. En dat trok dan ook weer weg naar een paar minuten.
Meer niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.