Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
Pepijn

Pepijn

24-09-2017 om 15:49

Man 37 jaar met kinderwens

Na twee mislukte relaties en inmiddels bijna 37 jaar is mijn kinderwens steeds sterker geworden.
Heb de hoop niet opgegeven maar kom veel vrouwen tegen die al kinderen hebben.
Ben een spontane vent normaal postuur en het is geen wanhopige oproep.
Maar zit in de fase van mijn leven dat ik die kinderwens wel heb en dus ook denk aan co ouderschap of een andere vorm.

Wie kan mij verder helpen?

Pepijn

Meer dan gewenst

https://www.meerdangewenst.nl/

Misschien heb je hier iets aan, veel informatie en contactmogelijkheden. En ze kijken niet naar je sexuele orientatie.

Ze hadden ook een speeddate geregeld dit voorjaar.
https://pfr.ina-pfr.nl/nieuws/1000001542/co-ouderschap-voor-singles-en-koppels-met-een-kinderwens/

Bedankt

Hoi AnneJ,

Bedankt voor de tip heb je er ervaring mee?

lang geleden Pepijn

Mijn onvervulde kinderwens begon voor mij al dertig jaar geleden. Ik weet niet meer hoe ik er aan kwam maar ik had ook contacten, bijvoorbeeld in Nijmegen, met andere wensouders. En stond op de wachtlijst voor KI, dat voor mannen dus weer niet beschikbaar is. Uiteindelijk toch twee kinderen gekregen met een partner met een migratieachtergrond.
Maar ik weet nog dat ik een loopbaantraject deed met opleidingen en toen de coach vroeg of ik een door mij succesvol afgerond traject kon opnoemen noemde ik het vervullen van mijn kinderwens.
Ik wens je heel veel sterkte, het kan een zware maar ook leuke tijd voor je opleveren en ik hoop dat het je lukt! Succes gewenst.

Aarzeling?

Als je er nogal aarzelend tegenover staat, het is per slot toch een hele bijzondere wereld, kun je ook iemand in je omgeving in vertrouwen nemen (kun je dat?) en samen die contacten aangaan. je treft vooral andere volwassenen die net als jijzelf een kinderwens hebben, met hun levensgeschiedenis.
Allerlei kwesties, hoe is co-ouderschap als de een in Amsterdam woont en de ander in Nijmegen; matchen jullie karakters wel of zit een conflict over de opvoeding er nu al in, en hoe kun je daar mee omgaan? die kwesties waren ook in 'mijn' tijd goed te bespreken.

Hoe

Hoi Anne,

Mag ik je ook via de mail benaderen hiervoor?
Groet Pepijn

Bedevaart

http://www.wtccw.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=396:heilig-en-heidens-tegelijk-bedevaartstocht-22-augustus-2010&catid=9&Itemid=37

De bekendste vroedvrouw van Nederland, Beatrijs Smulders ging op bedevaart naar de kapel van st. Anna, een heilige voor huwelijk en gezin.

Zelf heb ik ook een soort bedevaart gedaan, waarna ik de partner tegenkwam die de vader van mijn kinderen is geworden.

Het werkt vast psychisch en helpt als je kunt geloven dat er hulp van 'boven' kan komen, maar er zijn meer verhalen waar het wel geholpen heeft.

Overigens had ik zelf een bedevaart om in het reine te komen met mijn pogingen die tot dan niet lukten om kinderen te krijgen. Wel of niet, voor je geestelijke gezondheid is het beter om het wat te relativeren en te 'verdragen'

Mail

Prima om mij te mailen. Wacht dan niet te lang. Ik lees dit mailaccount alleen als er op het forum aanleiding voor is. Of als iemand op het forum er naar vraagt.
Ik heb het net even gecheckt, het werkt nog en helaas ook iemand die mij een half jaar geleden bericht heeft.

annedejong71 @gmail .com

Maar waarom zou je niet gewoon verder vragen op dit forum? Er zijn vast meer mensen met ervaring en ook meer mensen met jou situatie, die er wat aan kunnen hebben.

Zie maar.

tante Sidonia

tante Sidonia

25-09-2017 om 11:08

misschien

kun je het ook gewoon even van je afzetten. je bent 37! Je hoeft niet perse een vrouw te treffen die net zo oud/jong is als jij, als man zijnde heb je nog een hoop tijd.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-09-2017 om 11:24

Je vrienden erover vertellen

Mijn schoonzus heeft een zoon gekregen na bemiddeling van vrienden. Ze wisten dat zij een kinderwens had en ze wisten ook dat de vader een kinderwens had, maar niet op zoek was naar een relatie met een vrouw. Als je op die basis vader wilt worden, kan dat dus zomaar slagen op deze manier.

Maar is je wens om vader te worden sterker dan om een relatie te krijgen? Dus de 'normale' volgorde proberen te vinden? Het lijkt mij bevredigender om fulltime vader te kunnen zijn van een toekomstig kind en dat voor alles te kunnen delen met een fijne partner.

Melita

Melita

01-02-2018 om 23:24

Begrip voor Pepijn, hier "dezelfde" situatie.

Beste lezers,

Mijn kinderwens speelt al vanaf mijn 18e. Ben inmiddels 26jr. Namen had ik al op papier. Eenmaal een woning kinderkleding/spullen aangeschaft. Iemand hoefde maar het woord familie te zeggen en ik kreeg tranen in mijn ogen. Wil het zo ontzettend graag! Men zegt ook altijd: : "Je bent nog jong.. Je bent de ware nog niet tegengekomen enz " Mijn kinderwens word alleen maar groter en groter. Daarbij word ik steeds emotioneler, omdat ik naast mijn oppaskindjes, zo graag wil zorgen, liefde wil geven. Ik begrijp Pepijn zijn visie. Mogelijkheden genoeg!

Graag kom ik in contact met BOM/BAM/KID ouders. Kunnen jullie mij meer info geven wat betreft het KID-traject? Hoe gaat het in zijn werking en hoe hebben jullie het ervaren? Tips.. donorcontract enz

Alvast bedankt,
Melita

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.