Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
Sylvana

Sylvana

03-05-2017 om 10:05

Na bijna 4 jaar nog niks..

Hallo allemaal,

Mijn man en ik proberen nu al bijna 4 jaar ons eerste kindje te krijgen maar helaas is t nog niet gelukt..
In september 2013 ben ik vol goede moed gestopt en heb t op me af laten komen, maar na 2 jaar was k nog niet zwanger.. Heb t toen naast me neergelegd en me zelf aangepraat dat ik dan ook maar geen kinderen meer wil zodat de pijn minder was. Ben er ook niet meer mee bezig geweest en nu 4 jaar later is er ondanks dat nog steeds niks gebeurd.
Toendertijd was ik 21 jaar inmiddels word ik 25 en beginnen me eierstokken te klapperen en wil k als maar meer een kindje en begint de drang meer te komen.
Heb nu eindelijk de moed bij elkaar geraapt en maandag een afspraak bij de dokter voor ons beide.
Ik heb me al wat ingelezen en zie er toch wel tegen op voor wat er kan gaan komen.
Maar vooral de angst dat 1 van ons totaal onvruchtbaar is en t onmogelijk is om kinderen te krijgen maakt me behoorlijk verdrietig..
Maar voor nu blijf ik voorzichtig en onzeker hopen dat k ooit een klein wondertje in me armen mag nemen..

Li

Li

03-05-2017 om 10:26

Sylvana

Houd moed, tegenwoordig is er erg veel mogelijk. Goed dat jullie nog zo jong zijn, dat helpt. Maar ik snap dat het eng is om dit te gaan onderzoeken.

Sylvana

Sylvana

03-05-2017 om 10:34

Dankjewel, ben zelf ook blij dat ik vroeg begonnen ben waardoor ik hier dus vroeg achter ben gekomen en er op tijd miss aan geholpen kan worden.
Inderdaad het is behoorlijk eng de onwetendheid en toch de verhalen dat t bij sommige helaas nooit gelukt is.

S

S

03-05-2017 om 10:53

25 en 31

Me vriend is trouwens 31 vergeten te vermelden.
25 en 31 dus

Li

Li

03-05-2017 om 10:54

is ook niet bepaald bejaard

Sylvana

Sylvana

03-05-2017 om 10:55

Haha nee dat is waar!
Eerst maandag maar afwachten wat de dokter zal zeggen.

Sylvana,

De huisarts stuurt je/ jullie wsch door naar de gynaecoloog./ afdeling vruchtbaarheid van een ziekenhuis in de buurt. Jij krijgt wsch snel een inwendig onderzoek, een echo,en wat aanvullende onderzoeken, en het zaad van ue man wordt gecontroleerd. Afhankelijk daarvan wordt er verder actie ondernomen. Vast op korte termijn allemaal, want 4 jaar 'proberen' is meer dan lang genoeg......

Succes!!!!

Ingrid

Guppie

Guppie

07-01-2018 om 21:45

Biochemie

Denk ook aan de biochemie van je lichaam. Zo hebben veel vrouwen te maken met oestrogeendominantie; dan is het oestrogeen relatief te hoog ten opzichte van het progesteron. Wordt verergerd door gebruik van de pil. Ook kunnen tekorten aan diverse voedingsstoffen een rol spelen in de vruchtbaarheid, zowel bij de man als bij de vrouw. En stress kan een rol spelen. Tegenwoordig hebben veel mensen metaal in bed of matras, wat de gezondheid niet ten goede komt, of erger een electrisch bed, dat verstorend kan werken op je hormonen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.