Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
TIFF1

TIFF1

27-03-2018 om 07:41

Tien dagen overtijd en negatieve test

Hoi iedereen!

Ik ben nu sinds augustus gestopt met de pil.
Ik heb altijd een vrij regelmatige cyclus gehad.
Ik ben nu 10 dagen overtijd, dit is me nog niet overkomen.
De week voordat ik mijn maandstonden zou moeten krijgen, kreeg ik steekjes in mijn linkereierstok/baarmoeder.
Een heel ander gevoel dan wanneer ik ongi moet worden.
Dit is enkele dagen blijven aanhouden en gaat ook nu nog op en af.
Ik heb ook sinds een week grotere en pijnlijke tepels. Ze steken continu uit.
Mijn botsten zijn ook groter geworden. Ik heb ook last van zure oprispingen, wat ik daarvoor nooit had. Last van lage rugpijn en wat moe. Gisteren lag ik al om 19 uur te slapen.
Dus ik dacht natuurlijk dat het raak was. Vooral de verandering aan mijn vorsten en tepels valt op, tepelhoven hebben nu ook meer 'bubbeltjes'.
Maar toen ik vanmorgen testte met cleare blue digitale, was die negatief.
Vorige keer dat ik zwanger was gaf test ook negatief aan, maar een week later bleek uit bloedonderzoek dat ik zwanger was.
Zou het kunnen dat mijn hcg nog te laag staat na 10 dagen overtijd?
Wie had dit nog?

Groetjes,
Tiffany

Kaaskopje

Kaaskopje

27-03-2018 om 09:01

Hoe ziet je leven er verder uit?

Als je een stressvolle periode hebt, kan je menstruatie ook uitblijven. En ja, ook als het idee van zwanger worden je gedachten gaan beheersen, kan dat stress opleveren. Het kan zomaar zijn dat je nu de test negatief uitpakte snel ongesteld wordt, raar maar waar. Gebeurt dat niet dan zou je de test kunnen herhalen bij de huisarts.

TIFF1

TIFF1

27-03-2018 om 13:52

Stress

Hoi Kaaskopje,
Ik heb eigenlijk allesbehalve stress. Had zelfs niet verwacht dat het deze keer raak zou kunnen zijn.
Heb aan afspraak bij dokter.hopelijk was mijn hcg vanmorgen nog niet hoog genoeg.

Groetjes

Bots

Bots

27-03-2018 om 16:11

Test bij huisarts

Is hetzelfde als die je koopt. Wij halen ze bij Kruidvat.

Dan is er een optie tot het doen van een bloedtest.
Die zegt niets tenzij overduidelijk zwanger.
Maw: als het gemeten hcg hormoon nog niet hoog genoeg is, dan zal de rest negatief uitpakken.
Dat zegt dus niets over niet zwanger kunnen zijn.
Het heeft voor nu dus eigenlijk weinig zin om naar de huisarts te gaan; je "moet" even wachten tot je verder bent.
Kortgeleden een patiënt die pas net 8 weken voldoende hcg had om een positieve test te geven. De bloedtest was 5.
0-5 is niet zwanger.
Maar dat was ze dus wel.

Margreet

Margreet

27-03-2018 om 18:27

Kan best

10 dagen over tijd zijn zonder zwanger te worden en zonder stress te hebben.
Heb het zelf een keer gehad. Geen stress, regelmatige cyclus en toch een keer een dag of 10 over tijd.
Het lichaam is een ingewikkeld iets.. daarna pakte mijn lijf mijn regelmatige cyclus weer op.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.