Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
Vic

Vic

04-11-2011 om 19:12

Vraag over iui

Een collega van mij is bezig zwanger te worden m.b.v. IUI. Omdat ze er heel emotioneel onder is, durf ik niet zo goed dingen te vragen. Mag het hier? Ik vroeg me eigenlijk af wat het 'nut' is van de IUI. Naar wat ik heb begrepen, krijgt ze injecties om de eisprong op te wekken, waarna vervolgens sperma in de baarmoeder wordt gebracht. Ze zijn zelf al een paar jaar bezig geweest om zwanger te worden, vervolgens een paar maanden alleen hormooninjecties, dus waarom wordt dan toch begonnen met een behandeling die niet zoveel verschilt van de 'normale' manier?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Biene M.

Biene M.

04-11-2011 om 22:37

Verschillende dingen

- Misschien heeft ze slijmvlies dat niet erg meewerkt en lastig te passeren is voor het zaad. Dat wordt nu omzeild.
- Misschien is zijn zaad niet zo fit; voor IUI wordt het opgewerkt en het hoeft niet zo ver te zwemmen.
- Waarschijnlijk krijgt ze medicijnen waardoor er meer dan een eitje springt, dat zijn dus ook meerdere kansen per maand.
- Doordat alles zorgvuldig wordt getimed is het risico dat het momentum gemist wordt kleiner.

Vic

Vic

06-11-2011 om 12:03

Biene

Bedankt voor je reactie. Al die dingen zouden kunnen spelen natuurlijk, maar vooralsnog hebben de behandelingen nog geen effect. In eerste instantie waren ze er achter dat er geen eisprong kwam. Nu dus wel, maar die wordt dan steeds niet bevrucht. Waarom dan niet gelijk die bevruchting regelen en dan pas terug plaatsen, maar dat zal wel een veel ingrijpender gebeuren zijn.

Biene M.

Biene M.

06-11-2011 om 13:59

Dat is veel ingrijpender inderdaad, want dan moeten er bij haar nog puncties gedaan worden om die eitjes uit de eierstokken te halen. En vervolgens is het de vraag of die bevruchting in een petrischaaltje wel plaatsvindt.

Bij het overgrote deel van de stellen die problemen hebben met zwanger worden is het niet duidelijk waar het precies mis gaat. De procedure is dat er bij die stellen na een tijdje afwachten eerst IUI gedaan wordt en als dat niet lukt IVF, maar eigenlijk is het ook zeer de vraag of dat wel voordeel oplevert ten opzichte van een even lange periode zelf proberen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.