Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Vruchtbaarheid na spiraal

Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje.
Ik heb 4,5 jaar lang een Mirena spiraal gehad en geen tot weinig bloedverlies gehad in die tijd.
Na het verwijderen ben ik meteen begonnen met het slikken van de pil maar heb ondertussen wel sex gehad.
Ik zou nu ongesteld moeten zijn maar hij blijft nagenoeg helemaal uit...
Is er een kans dat ik zwanger zou kunnen zijn en moet ik beginnen met 2e strip van de pil of eventuele ongesteldheid afwachten?

Hoop dat iemand me hier kan helpen/adviseren!

Groetjes Isa

testen

Haal morgen een zwangerschapstest bij de apotheek of de drogist en test of je zwanger bent.
Dan weet je meer.

Hoe oud ben je?

Kan je inmiddels in de overgang zijn geraakt?

isastyle

isastyle

25-04-2014 om 19:52 Topicstarter

zwangerschapstest

Ik ben 27 jaar, moeder van 2 zoontjes van 5 en 7 jaar oud.
Ik heb mijn stopweek nu doorlopen zonder dat er een menstruatie volgde, enkel een paar druppels.

Ik twijfel of ik nu moet wachten met mijn volgende strip van de pil totdat ik mijn menstruatie krijg, of dat ik gewoon weer moet gaan slikken.

Een zwangerschapstest is geen optie voor mij aangezien die negatief zijn (zoals bij mijn zoontjes)

Ik zou dan rechtstreeks naar een verloskundige moeten gaan voor een echo.

Hellep! weet echt niet wat ik moet doen!

Huisarts

Zou zeker even je huisarts raadplegen.

isastyle

isastyle

25-04-2014 om 20:35 Topicstarter

huisarts

Ik heb vanochtend de assistente gebeld en die zegt dat ik gewoon door moet gaan met de pil slikken...
dilemma

doorslikken

Lijkt me een goed advies. En dan bedenken wat je zou doen in geval je wel zwanger zou zijn. Is dat welkom dan wacht je nog even en meld je dan bij de huisarts/vroedvrouw. Is dat niet welkom overweeg dan een abortus.
En vraag je af of je de pil wel goed slikt. Altijd op ongeveer dezelfde tijd. En als je overgeeft of dunne poep hebt aanvullende maatregelen nemen tot de nieuwe strip.

Dalarna

Dalarna

26-04-2014 om 21:29

tja

Ik denk ook gewoon dat je lichaam nog in de war is, als je na lang pil slikken stopt wordt je ook niet altijd meteen keurig na 3 wk ongesteld.

isastyle

isastyle

27-04-2014 om 10:37 Topicstarter

Pil

Ik ben maar gewoon begonnen met nieuwe strip, mijn lichaam is inderdaad goed in de war maar als het toch zou blijken dat ik zwanger ben is het meer dan welkom.
Ik hou jullie op de hoogte, dankjewel voor het meedenken!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.