Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
jenny

jenny

30-12-2010 om 17:30

Wanneer heb ik nou mijn eisprong gehad?

hallo allemaal!

Ik ben nu een jaar geleden gestopt met de pil en dus al een jaar bezig om zwanger te worden. Helaas elke maand zonder resultaat. Rond mei ben ik begonnen met temperaturen en wat bleek? Ik heb gewoon tot 7 maanden na het stoppen van de pil geen eisprong gehad! De afgelopen maanden ben ik nogsteeds aan het temperaturen geweest omdat ik wilde weten wanneer ik mijn eisprong heb gehad. De afgelopen 3 maanden steeg mijn temperatuur duidelijk rond de 23ste dag van 36.5 naar 39.9 tot 37.0. En bleef die hoog tot 14 dagen en dan zakte hij weer omdat ik ongesteld werd. Die 3 maanden hebben wij niet regelmatig seks gehad omdat we het erg druk hadden. Deze maand hebben we rond de 23e dag seks gehad en zijn we er bewust mee bezig geweest in de hoop eindelijk 'raak te schieten' om het zo maar te noemen. Dag 23 was mijn temperatuur ineens gedaald van 36.5 naar 36.1 daarna liep hij langzaam op naar 36.4 en 36.6 en op dag 30 naar 39.9. Tot op de dag van vandaag dag 41 ben ik nogsteeds niet ongesteld. Maar omdat mijn temparatuur pas bij dag 30 omhoog schoot durf ik nog geen test te halen, bang voor weer een teleurstelling.
Omdat ik mijn temperatuur niet begrijp dat hij ineens zo laag werd (dit had ik de vorige maanden niet zo extreem gezien!) vroeg ik mij af of iemand me kon helpen om mij te vertellen wanneer ik nou die eisprong heb gehad? Heb ook wel eens gelezen dat op t moment van de eisprong zelf de temperatuur het laagst is.
Alvast ontzettend bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
joep

joep

30-12-2010 om 23:21

Moeilijk

te zeggen zo, omdat je er niet bij zegt hoelang de cyclus in totaal duurt. Rond de 12-14 dagen voor de menstruatie heb je altijd de eisprong, dat is een vrij zeker gegeven, dus dit kun je altijd terugrekenen en bij een regelmatige cyclus, pogingen ondernemen een dag of 2 en 4 eerder, op de desbetrefende dag heeft dan vaak niet meer zoveel zin, zo snel zwemmen ze niet.
Op dag 23 geprobeerd en op dag 30 eisprong kan nog wel effect geven, soms overleven zaadcellen wel zolang.
Het zou in ieder geval dus ook best kunnen, zolang de temperatuur niet daalt dat je nu zwanger bent.
Wat betreft de temperatuur vind ik de extra lage waarde op dag 23 moeilijk te interpreteren, er zit als je ze in grafiek tekent een duidelijk verschil, b.v. voor de eisprong alles onder de 36,5, erna alles boven 37. Op vruchtbaarheid.org kun je hier e.e.a over lezen, heb je misschien al gedaan hoor. Als je echt fanatiek bent kun je ook aan borsten/ baarmoederhals, slijm, enz.. vanalles zien. Ovulatietesten kan ook, via b.v. matcare kun je er veel kopen voor een zacht prijsje, dan geen plastic, chic uitziend ding, maar een strookje karton, maar goed werkend en dan weet je wat.
Nou succes!

Hoi

Ik heb zelf ooit ook een tijd getemperatuurd maar daar was heel moeilijk iets aan af te lezen. Een heel goed alternatief vond ik de ovulatietesten. Dat kost wel wat maar je hebt meer zekerheid.
Nadat ik mijn dochter had gekregen voelde ik mijn eisprong (een soort pijn in de lies en een duidelijk toegenomen libido gedurende enkele dagen!) en dat heb ik ook nog een keer getest, dat klopte). Veel vrouwen voelen hun eisprong echter niet (ik dus eerst ook niet) kan je niets aan doen.
Ik wens je heel veel succes!

Groetjes,
Vonda

jenny kolijn

jenny kolijn

03-01-2011 om 13:18

Zwanger?

bedankt voor de reactie.
Ik heb nu 1x een cyclus gehad van 43 dagen en 2 van 37 dagen. Dit keer wist ik dus niet goed wanneer ik een eisprong had gehad. Maar omdat pas bij dag 30 mn temp flink omhoog steeg naar 37.0 heb ik die dag aangehouden. Wat zou betekenen dat ik gister, dag 44, ongi had moeten worden. Dat is dus niet gebeurd. Me borsten zijn gegroeid en moet vaker plassen alleen dat heb ik vaker als ik ongi moet worden. Wat ik dit x anders had was dat ik al op dag 37 ongi buikpijn kreeg en me af en toe zwak en ziekjes voelde. Nu moest ik gister ongi worden en heb dan ook de hele tijd steken in me onderbuik en me lies. Het voelt niet als ongi buikpijn hoewel er ook af toe van die scheuten opkomen in me buik en dan denk ik nu komt t! Maar t zet niet door. Wat ik zelf ook heel vreemd vind, ik heb altijd voor ik ongi moet worden een heel slechte huid en als ik een puistje uitknijp kreeg ik m de volgende dag 3x zo groot terug. En nu veranderd er juist niets! Heb dezelfde huid als de rest van de maand, kurkdroog!
Ik dacht dus nou ik ben zwanger. Alleen vanmorgen werd ik wakker en me borsten waren ineens niet meer zo opgezet en minder pijnlijk. Nogwel groter als anders maar niet meer zo als gister. Ik begin nu zo te twijfelen en durf echt nog geen test te doen. Ben zo bang voor weer een teleurstelling!

Jenny

Ik zou gewoon een test doen. Als die negatief is zet je menstruatie misschien door, dat heb ik wel eens gehad. Teleurstellend maar dan kan je er in ieder geval voor de volgende rond gaan. En anders weet je tenminste dat je zwanger bent.

Ik denk

dat je op dag 23 je eisprong hebt gehad. Vlak voor of tijdens je eisprong daalt je temp namelijk heel sterk voordat hij gaat stijgen. Ongeveer 2 dagen na je eisprong heb je dan de bekende verhoogde temp. M.a.w. 23+14 = 37.
Als je nu al op dag 41 zit, lijkt het me de moeite om te testen . Duimen...

Overigens: het is zeker aan te raden om een tijdje gelijktijdig te tempen en testen te gebruiken. Testen liegen niet en dan weet je in ieder geval zeker hoe je je temp moet interpreteren in het vervolg.

Succes!!!

Spannend

Ik herken je verschijnselen van mijn laatste 2 zwangerschappen. Een week voordat ik ongi zou moeten worden voelde ik me ook echt niet lekker; grieperig en het gevoel of ik elk moment zwaar ongi zou worden. Achteraf is dat waarschijnlijk in beide gevallen de innesteling geweest. Daarna begonnen ook de steekjes in de liezen en weer het gevoel dat je ongi zou moeten worden. Steken in de borsten, idee dat ze gegroeid waren, en dan een dag later weer niks aan de hand. De echte verschijnselen beginnen meestal ook pas na een week of 5,6 als je hcg-hormoon flink gestegen is.
De enige manier om het te weten is te testen... Als je temp nog steeds elke dag hoog is is dat wel een goed teken.

Ik heb lang moeten wachten op alle drie mijn zwangerschappen en heb in totaal jarenlang getempt en voor een kapitaal aan ovulatietesten gebruikt. Ik heb mijn eisprong pas tussen dag 17-19 en word op dag 27-29 alweer ongesteld, dus niet de standaard 14 dagen-eisprong-14 dagen die men altijd aanhoudt. Het bijhouden van je cyclus is dus heel verstandig.

Succes!

Bedankt

allemaal ontzettend bedankt voor de reacties!
Ik heb net een test gedaan en er verscheen een dikke vette roze streep op t testvenstertje! Vanmiddag even een verloskundige bellen voor een afspraak om te kijken of alles in orde is.
Ik ben zo blij! In de 12e maand rond en heel wat zwangerschapstesten verder is het dan toch eindelijk gelukt om een streepje erop te laten verschijnen.
Wens iedereen veel succes en geluk!

Gefeliciteerd!

Hoera!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Gefeliciteerd

Wat heerlijk om eindelijk dat felbegeerde tweede streepje te zien.

Wat ongelofelijk..

..te gek fantastisch! Van harte en geniet ze!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.