Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Wanneer ongesteld

Ruim een jaar geleden ben ik bevallen van m'n zoontje en sindsdien ben ik niet meer ongesteld geworden. Nu is het nog niet zo dat ik nu meteen zwanger wil worden, maar wel graag in de nabije toekomst.
Is het normaal dat het zo lang duurt? Ik geef nog borstvoeding, 2 x per dag.
Groetjes Marije

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Anna3

Anna3

29-03-2011 om 21:25

Hallo Marije,
Over het algemeen komt de menstruatie terug zodra je niet meer volledig aan het borstvoeden bent, dus als jij nog 'slechts' twee voedingen per dag geeft, dan zou je verwachten dat je weer normaal ongesteld wordt. Maar er zijn vele uitzonderingen. Sommige vrouwen worden dwars door alle borstvoeding heen ongesteld. Maar dat weet je waarschijnlijk zelf ook wel.
Ik zou er een bezoekje aan de huisarts - en eventueel doorverwijzing - aan wagen, want je wilt in de nabije toekomst weer zwanger worden.
Sterkte!

Jeanne

Jeanne

30-03-2011 om 10:25

Bij mij

Ik werd pas weer ongesteld toen ik helemaal gestopt was met de borstvoeding. Dochter heeft de laatste drie maanden alleen 's nachts en 's ochtends vroeg bv gekregen, maar toch bleef mijn menstruatie uit. Na het stoppen was is 4 weken later ongesteld.

Sascha2

Sascha2

30-03-2011 om 10:56

Varieert

Na de eerste volledige bv en na drie maanden fljnk ongesteld ondanks de bv, tweede kreeg na drie maanden fv en daar was de menstruatie. Derde heeft 15 maaden bv gekregen. Toen zij 10 maanden was heb ik een heel lichte bloeding gehad, totaal niet vergelijkbaar met mijn menstruatie. Twee maanden later bleek ik zwanger te zijn. Vierde heeft een jaar bv gehad en meteen na de laatste voeding werd ik ongesteld. Er zijn meerdere varianten mogelijk. Als je twijfelt kun je natuurlijk naar de ha, maar op zich klinkt het mij niet vreemd in de oren dat je nog niet ongesteld bent.

Elx

Elx

02-04-2011 om 00:04

Bij mij

Heeft bij ons vrij lang geduurd voordat ik zwanger werd, oa door mijn lange cyclus.

Heb bij 1e 2 jaar bv gegeven, met na een jaar zo nu en dan lichte bloeding. Toen ik met bv gestopt was, werd ik meteen zwanger.

Bv verminderd denk ik wel je vruchtbaarheid, maar niks is zeker op dat gebied.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

marije123

marije123

02-04-2011 om 07:24 Topicstarter

Bedankt

voor jullie reacties.
Ik wacht het idd nog wel even af. Denk dat de
bv niet nog maanden gaat duren, dus zie eerst wel even hoe het is als ik daarmee gestopt ben. Ik maak me nu tenminste geen zorgen meer, na jullie verhalen.
Thanks! Groetjes Marije

Hanne.

Hanne.

07-04-2011 om 13:38

Maanden na bv

Ik heb alleen in de kraamweken bv gegeven (en dan nieteens volledig) en werd pas toen ik weer aan het werk was weer ongesteld. Meer dan 3 maanden dus.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.