Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
Emel

Emel

07-08-2017 om 08:39

We gaan voor een tweede

Lang nagedacht en onze dochter is nu zes.

Onze keuze is niet wegens dat we nu een vaatwasser nemen hahahaha Nee, we wilde altijd een tweede maar er kwam steeds wat tussendoor.

Dochterlief vind het helemaal geweldig, nu ze het weet staat haar kwek niet meer stil. Zucht, heerlijk gewoon.

Zo, nu eens in beweging zetten en ook maar eens nadenken over de babykamer

Kaaskopje

Kaaskopje

07-08-2017 om 11:12

Leuk Emel

Ik zie dat je er open over bent tegen je dochter, ik zou alleen wel een beetje uitkijken met vertellen als je zwanger blijkt te zijn. Ten eerste omdat je het neem ik aan zelf aan andere mensen wilt vertellen, voor je dochter dat klepje dan ook niet dicht kan houden , maar ook om je dochter een beetje te beschermen voor mocht het niet in een keer goed gaan. Daar wil je liever niet over nadenken natuurlijk, maar uit ervaring weet ik dat zo'n boodschap voor kinderen ook best verdrietig is.

Sfera Sleutelbeen

Sfera Sleutelbeen

07-08-2017 om 12:04

jeetje

Emel, zou je niet eens proberen zwanger te worden en daarna eens de triviale zaken aanpakken zoals een kinderkamer? En sowieso was het bespreken met je dochter niet echt handig om wat Kaaskopje zegt. Zelfs al ben je vannacht zwanger geworden, dan is 9 maanden een tijd die voor haar niet te overzien is.

Emel

Emel

07-08-2017 om 12:23

reactie

Kaaskopje en Sfera bedankt voor jullie reactie.

Inderdaad we zijn open naar onze dochter. Moeilijk om iets niet tegen haar te zeggen. Ze kan net als mij heel goed aanvoelen als er een verandering komt in het gezin of als er iets is met ons als haar ouders. Als ze zich voorbij kwekt, tja laat het dan maar gebeuren. Mocht er iets gebeuren dat het niet lukt of tijdens de zwangerschap, inderdaad hoop van niet, weet ik van mijn dochter dat ze er goed mee kan omgaan al is ze pas zes. Ze is ook zo lekker nuchter net als haar vader, geniet van elke dag en ook als een dag even minder is.

Misschien ben ik vreemde hoor... voor jullie hierin.

Sukke

Sukke

07-08-2017 om 13:41

En wat

En wat als het niet lukt?
Je dochter is geen volwassene en moet daar ook niet over hoeven weten.
Ik snap je blijdschap, maar volwassen zaken zijn niet voor kinderen. Als het niet lukt moet je haar veel meer uitleggen dan goed is voor haar leeftijd.

Succes met zwanger raken!

Kaaskopje

Kaaskopje

07-08-2017 om 14:05

Emel

Natuurlijk weet jij het beste hoe je ermee om moet gaan binnen jullie gezin. Mezelf kennende zou ik het ook moeilijk vinden om mijn mond te houden naar kind toe, maar ik heb meegemaakt dat mijn dochter het inmiddels toch wist. Dan heb je te maken met je eigen verdriet, dat van man en je moet je dochter troosten. Voor jou zal het ook niet leuk zijn als ze haar schouders ophaalt en 'jammer'. Maar goed, mijn 'goede raad' komt ook voort uit 'door schade en schande heb ik geleerd', dus ik zeg niet dat ik altijd zo doordacht heb gehandeld.

Ik gun je voor alles een snelle en goed verlopende zwangerschap toe, waarin mijn gesomber totaal niet aan de orde komt .

Cora

Cora

19-08-2017 om 11:49

Eigen beslissing

Ik vind het heel leuk voor jou en je gezin dat jullie voor een tweede kindje gaan. Jammer dat ik hier sommige negatieve reacties lees over hoe je het moet aanpakken om je gezin voor te bereiden op de eventuele komst van een nieuwe baby. Volgens mij wilde Emel hier gewoon haar vreugde delen en als zij en haar man het oké vinden om hun dochter hiervan al in te lichten is dit helemaal hun zaak. Emel, veel succes!

Leuk!

Ik hoop dat je wens snel in vervulling gaat. Ik denk wel dat je dochter het snel zal vertellen tegen anderen.
Bij mij op de 3+ groep zat een kindje wat ook vertelde dat mama naar t ziekenhuis ging om te kijken of ze nog een baby kon krijgen via IVF. Voor hen is dat gewoon een mededeling. Geloof niet dat t de bedoeling was.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.