Home » Forum » 1 kinderwens » Wel of geen derde 3

wel of geen derde

7 berichten / 0 nieuw
Nieuwste reactie
stelletje
wel of geen derde

we hebben 2 kinderen van 11 en 6 beiden geboren met keizersnede. was altijd duidelijk, 2 is prima. ze kwamen niet vanzelf en 3e keizersnede pfff.....
tot opeens gaat kriebelen. de tegens , keizersnede , plek in huis , opnieuw beginnen , en zorg voor onze beperkte oudste lijken te vervagen
De wens word ineens groter, maar ja tik wel bijna de 40 aan, luister ik naar mijn hart of naar mijn gevoel
meer mensen ervaring hiermee of met 3e keizersnede?

Watervrouw
Rond de 40

Niet direct antwoord op je vraag maar ik vond zwanger zijn en bevallen en met name het opkrabbelen rond mijn 40ste wel zwaar. Nu waren er ook wel complicaties maar toch.

Marrie
Wat vindt je man ervan?

Uit je post haal ik niet wat hij vindt. En dat lijkt me toch heel wat belangrijker dan wat wij hier vinden. Denkt hij er net zo over als jij: doen! Praktische problemen los je dan wel op. Wil hij niet: NIET doen. Dan wordt het ellende. Want dan zijn praktische dingen die je anders wel voor lief neemt ineens drama’s. En dan wordt iedereen ongelukkig.

Volgens mij spelen je hormonen en het besef dat het straks echt niet meer kan, het nu of nooit gevoel, je parten. Normaal gesproken vind ik dat je beter kan hebben van de dingen die je wel hebt gedaan, ipv van de dingen die je niet hebt gedaan. Enige uitzondering daarop is een kind.

Guera
Impact hoor

Waarom zou je het wel doen? Om te voldoen aan hormonale kriebels? Dan zou ik ook vreemd gaan als dat de norm is. Wat een enorme impact ook op de kids die er al zijn. Nee mama kan niet mee want baby. Nee we gaan niet xyz doen want baby
Doe even stil want baby. Daarnaast de lichamelijke impact. Echt.....Waarom wel?

Lilian1
ik denk

dat t ook is...nu kan t nog... de oudsten hebben je niet meer zo nodig. Veel vrouwen herkennen t vast.
Maar WIL je t dan ook echt wel of is t meer omdat t nu nog KAN.

Kyana
Waarom niet?

Als jullie er beiden achterstaan dan waarom niet?

Ik was zelf 41 en 43 bij de geboorte van mijn twee jongste kinderen. Ik had ook al twee oudere kinderen uit mijn eerste huwelijk. De zwangerschappen waren niet extreem zwaar maar dat zal per vrouw natuurlijk verschillen.
Hier hebben we de keuze gemaakt omdat mijn man heel graag kinderen wilde. Uiteraard stond ik er zelf ook helemaal achter, anders had ik het niet gedaan.
Je moet het echt allebei willen & er moet ook ruimte voor zijn (emotioneel, financieel) maar als dat het geval is dan waarom niet?

karin hoek
Bij ons...

Bij ons waren de oudste twee 9 en 6 jaar oud toen nummer 3 kwam,
We hebben geen moment spijt gehad, wat een cadeautje was/is zij! Dat voelen we nu na 16 jaar nog steeds zo.
Het waren wel drie natuurlijke geboortes, dus over dat aspect kan ik je niets vertellen.