Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
Jessica

Jessica

11-11-2016 om 14:10

Zelf inseminatie met eigen donor.

Hallo allemaal,

Wij zijn een stel van 30 en wij zijn op dit moment bezig met zelf inseminatie met een eigen donor. Wij hebben op dit moment 2x een inseminatie gedaan, waarvan wij denken dat het allemaal goed is gegaan. Helaas is mijn vrouw tot 2x toe ongesteld geworden. Binnenkort gaan we een 3e poging doen.

Ik ben benieuw of er meer mensen zijn met zelf inseminatie ervaring en die wellicht wat tips kunnen delen voor het insemineren.

Ik las namelijk dat je soms het sperma 20 minuten moet laten staan op kamer temperatuur en dan lichtjes draaien tot het sperma waterig wordt.
Tevens zag de ene dat je het spuitje (5ml) zo ver mogelijk moet inspuiten, terwijl er ook beweerd wordt dat te ver erin spuiten ook weer niet goed is, omdat je baarmoeder dan met krampen het sperma eruit werkt?

Wij willen het graag zo goed mogelijk doen, omdat het allemaal niet zo vanzelfsprekend is.

Groetjes Jessica

2mams

2mams

17-11-2016 om 08:28

website

Dag Jessica , op de website van meerdangewenst staat meer informatie over zelf inseminatie. Wij hebben 2 kinderen (12en14), wij hebben de inseminatie via het ziekenhuis gedaan. Nog een vraag, is jullie donor behalve op soa ook op vruchtbaarheid getest? Vriendinnen van ons zijn lang bezig geweest met zelfinseminatie uiteindelijk bleek hun donor niet vruchtbaar. Veel succes!

Jessica

Jessica

17-11-2016 om 16:46

reactie

Hoi,

Ik ken de site en kon daar niet echt een forum vinden voor het delen van verhalen. Wel heb ik bij diverse website's diverse verhalen gelezen en tips en trucs. Onze Donor heeft meerdere kinderen en zou hierbij vruchtbaar moeten zijn. Inseminatie via het ziekenhuis zou voor ons een stap kunnen zijn, mocht dit thuis of elders niet werken.

2mams

2mams

21-11-2016 om 11:51

Succes

Succes ! Ik kan me nog herinneren hoe spannend het was. Destijds was er een website Kidkids en was er een groep via Yahoo waar er veel ervaringen werden gedeeld. Volgens mij bestaat dat allemaal niet meer. Inmiddels zitten er hier 2 pubers op de bank

Olijfje

Olijfje

28-06-2017 om 14:46

en de vader?

Hoi,

Misschien begrijp ik het niet goed, je schrijft mijn vrouw, is het dan je eigen zaad en waarom spreek je dan van een donor?

bloemetje

bloemetje

28-06-2017 om 14:56

Olijfje

De topicstarter heet Jessica en schrijft over 'mijn vrouw'. Ik maak daaruit op dat het om een stel van twee vrouwen gaat.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-06-2017 om 15:47

Daarnaast...

had ik je eerder al verteld, dat je op oude topics reageert, die zeer waarschijnlijk afgerond zijn. Het is handig om naar de einddatum te kijken

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.