Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
lin84

lin84

17-05-2009 om 23:17

Zwangerschap en buikoperaties

Toen ik 17 was heb ik een blindedarmoperatie ondergaan. 1.5 jaar geleden ben ik gestopt met de pil. nu heb ik 3 mnd geleden 2 operaties ondergaan voor mijn rug. bij de tweede operatie moesten ze via de buik, dit was een zware operatie. ik heb het zwanger worden helaas dus even uit mijn hoofd moeten zetten. nu begint het allemaal weer te kriebelen. voor de operaties heb ik ovulatietesten gebruikt en nu ben ik begonnen met temperaturen, we zijn nu dus ongeveer ruim een jaar bezig.
Weet iemand of buikoperaties nadelig kunnen zijn op het zwanger worden? herkent iemand zich hierin?

gr.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Saskia

Saskia

18-05-2009 om 19:49

Buikoperaties

Natuurlijk ken ik niet je hele verhaal. Als ik het zo lees, zie ik tussen de regels door een heel verhaal staan. Wat ik kan zeggen op grond van wat je opschrijft, is dat een buikoperatie inderdaad nadelig kán zijn bij een zwangerschap. Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn!
Wat er kan gebeuren bij een buikoperatie is dat er verklevingen ontstaan. Maar het is helemaal afhankelijk van de plaats of een eventuele verkleving nadelig is voor een zwangerschap. Een gynaecoloog kan je dat helemaal uitleggen.
Als je al een jaar bezig bent met zwanger worden, zou je kunnen overwegen om je eens door te laten sturen door de huisarts naar een fertiliteitsarts of een gynaecoloog. Door middel van tests kunnen ze te weten komen of het allemaal goed zit in je buik. Als je een jaar bezig bent, word je meestal direct doorgestuurd. Tenzij je nog heel jong bent, dan word je vaak aangeraden om nog een half jaartje te wachten.

Heel veel sterkte met alles! Ik hoop dat je al wat opgeknapt bent van de operaties. Dit soort operaties is vaak zwaar. Zorg goed voor jezelf en neem voldoende rust.

lin84

lin84

19-05-2009 om 16:50

Bedankt!

Heel erg bedankt voor je reactie, ik werd er gewoon een beetje onzeker van en ik ben niet iemand die dan zo snel naar de huisarts gaat maar eerst zelf wil proberen. k wil deze en de volgende periode even proberen met temperaturen, en als het dan nog niet lukt maak ik een afspraak bij de huisarts. ik ben 24 dus ik denk dat ik dan wel doorgestuurd wordt.
de operaties waren ook inderdaad zwaar, maar ik heb nu gelukkig geen pijn en uitstraling meer. volgende week moet ik naar het ziekenhuis voor controle k zal het ook nog even aan de arts daar vragen, alleen mijn moeder gaat mee en daar moet ik dan nog iets op verzinnen hihi. nogmaals bedankt!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.