Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
xx

xx

12-07-2009 om 22:42

Clubje zwanger worden (oud en nieuw) deel II

Meiden omdat het draadje alweer aan archivering toe is, hier het nieuwe draadje.

Liefs,
Sannie


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
m@ss

m@ss

20-10-2009 om 10:57

Sannie

Morgen weer hartje luisteren. Hou je sterk he!
KOmt goed!!

liefs mass

xx

xx

22-10-2009 om 16:39

Echo

Hee meiden,

Vandaag weer een echo gehad, gisteren had ik het hartje al gehoord bij de VK, dus ik maakte me toch minder zorgen. Vanmiddag de echo plus nekplooimeting. Op de echo zagen we een spring in ´t veld kindje. Alles erop en eraan, handjes, voetjes, beentjes die zich uitstrekken, oogjes, van kop tot kont 6,1 cm. Uitgerekende datum scheelde 2 dagen met de vorige keer, dus het blijft 29 april 2010. Verder was de nekplooi niet verdikt, nu alleen het bloedonderzoek nog even afwachten, volgende week krijg ik die uitslag. Verder nu nog de afspraak voor de 20 weken echo.

Oww meiden ik ben zo blij. De kans op een miskraam is nu echt flink afgenomen. Ik ga nu echt proberen te genieten. Hopelijk kan ik het snel voelen, alhoewel de placenta enigzins aan de voorkant ligt. En ik mag nu echt positiekleding gaan shoppen.

Thanks meiden voor jullie support!!

Liefs,
Sannie

Sannie

Wat een goed nieuws. En nu inderdaad genieten en lekker shoppen!!!

Volgende week nog even spannend, maar heerlijk!!!

Liefs,

Leitje

xx

xx

26-10-2009 om 22:41

Lean

Hoe is het bij jou? Je bent toch gestart?

Alles oke?

Liefs,
Sannie

Berichtje van deze kant

Hoi meiden, daar ben ik weer eens. Tjonge Sannie wat een spanning heb jij weer gehad. Gelukkig is alles goed en kun je op je roze wolk gaan bivakkeren! Super is dat hè als je je kindje ziet. Ik weet nu wat het is...!
Mass, hoe is het met jou? Toch maar geen gastouder dus Je hebt gelijk hoor, als je nu klaar bent ben je klaar en niks gedoe in je eigen huis. Het heeft zeker voordelen, tuurlijk, maar is ook een heel intensieve baan! Maar hoe gaat het verder? Hoe is het met je man? Geen idee waar je het overhad, een medische behandeling neem ik aan. Sterkte in ieder geval!
Lean, hoe is het met jou? Al ongesteld geworden? Superspannend joh!
Tja en ik.. het gaat goed, gelukkig. Met de baby in ieder geval, met mij iets minder. Vorige week kreeg ik heel erge pijn, ik was erg bang dat ik het kindje ging verliezen. Wat voel je dan extra hoe kostbaar dit is, hoe ongelofelijk graag ik dit kindje wil! Gelukkig was alles goed en blijkt de pijn 'alleen maar' van de vleesbomen te komen. Die groeien heel hard, ik ben echt al flink dik, maar doordat nu het bloed vooral naar de baby gaat raken de vleesbomen minder goed doorbloed waardoor stukjes weefsel afsterven. Helemaal niet erg natuurlijk maar het doet wel heel erg pijn. Het is nu weer minder, niet weg, en dat zal het ook wel niet gaan, af en toe zal die hevige pijn weer terug komen. Gelukkig weet ik nu waar het van is! Vrijdag had ik de afspraak met de gyn, donderdagavond was ik gegaan voor die pijn, dus twee echo's achter elkaar en dat zag er supergoed uit. Ik heb bloedarmoede (vandaar dat ik zo moe ben) maar dat is ook niet erg. Wel ga ik al helemaal stoppen met werken, lastige beslissing, maar het lukt echt niet meer. Ik vond het heel moeilijk maar heb er nu rust over en ga proberen heel erg van deze zwangerschap, misschien wel mijn enige ooit, te gaan genieten. En nu kijk ik weer uit naar de 20 weken echo, op 19 november. Wat gaat de tijd evengoed hard! En nog steeds blijf ik me verwonderen dat ik echt, écht zwanger ben. Een paar keer heb ik iets gevoeld waarvan ik bijna zeker weet dat het de baby moet zijn, maar ik ben er nu niet meer zo op gefocussed; na die twee goede echo's heb ik er weer meer vertrouwen in.
Liefs,
Korina (17 wk 4 dg)

m@ss

m@ss

28-10-2009 om 22:25

Een dezer dagen...

ga jij je baby voelen

Wat er af sterft van je vleesbomen, wat gebeurt daar mee? En al gestopt met werken, tja ik ken het..... Rustig aan doen he!!! Wat is dit kostbaar he?! Ik was ook blij met de 26 weken grens, dan heb je zowieso een kans. Maar jij hebt straks een heerlijk ventje, of meisje ik gok het laatste Ik kan me die grijns op je gezicht al inbeelden als het geboren is. HEbben jullie al namen moeten we er al een paar noemen, hjihihi.

gastouder, ehem nee,.....hahaaha

met mij ehm we doen ons best. Mijn man word in zijn hart geopereerd. Via zijn lies naar zijn hart en dan in zijn hart naar de linkerkant in zijn hart door de hartwand en dan branden ze daar iets weg wat de hartritme stoornis veroorzaakt.

Lean1

Lean1

29-10-2009 om 20:59

He hallo

ik heb net de recepten binnen. 16-11 ga ik weer beginnen met de decapetyl.

Bar spannend!! Ik hoop zo dat ik het voorbeeld van de zwangeren van dit draadje mag volgen...

Lean

Het is weer even geleden....

...maar het is dan ook allemaal ellendig geweest. Waarschijnlijk (lees: hopelijk) heb ik nu voor het eerst weer mijn normale cyclus, want ik zit nu op dag 28. In de voorgaande weken was de cyclus elke keer max 14 dagen en dan had ik weer 2/3 dagen bloed.

Met de gynaecoloog afgesproken dat we een half jaartje normaal doen en dan weer bij hem terugkomen. Inmiddels zijn we dus alweer bijna 2 jaar bezig ... pfft

Gelukkig lees ik dat Korina en Sannie nog steeds hartstikke zwanger zijn, gefeliciteerd meiden!

Liefs,
Muppet

xx

xx

07-11-2009 om 20:02

Heee muppet

Tijd niets van je vernomen. Maar nu eindelijk een berichtje.

Wat ontzettend vervelend dat de afgelopen periode zo ellendig is geweest. Ik hoop voor je dat je cyclus nu weer op orde is, zou wel prettig zijn. 2 jaar bezig alweer, het is zo herkenbaar. Voor Stijn zijn wij 3 jaar bezig geweest en nu voor nummer 2 ook weer 1,5 jaar.

Heb even niet kunnen reageren, we waren er tussenuit en de internet verbinding lag er afgelopen week continue uit.

Hiervandaan een hele dikke knuffel en hou ons een beetje op de hoogte van je acties. We denken aan je! En ik hoop echt van harte dat het nu echt snel mag lukken.

dikke kus,
Sannie ( 15 wkn en 2 dgn.)

Allemaal

Hee Muppet, goed weer van je te horen, ik vroeg me regelmatig af hoe het met je is. Wat een akelige onzekere tijd heb je achter de rug. Ik hoop van harte voor je dat je nu eindelijk weer op een normale cyclus zit. Dan kun je er tenminste weer voor gaan en de afgelopen periode afsluiten.
Lean, hoe is het? Je gaat binnenkort beginnen met hormonen, spannend hoor. Trek je het nog een beetje met de spanning?
Mass, jemig, een hartoperatie voor je man. Heeft hij die al gehad of wachten jullie nog? En hoe gaat het met jou?
Sannie, ben je al lekker aan het genieten? De kritieke periode voor jou lekker voorbij, krijg je nog regelmatig een echo?
Met mij gaat het goed. Ik doe het rustig aan, dat helpt. Ik word al echt dik, dat komt natuurlijk niet alleen door het kindje maar ook door de vleesbomen, maar wat maakt het uit... ik zie er heerlijk zwanger uit! Een paar keer heb ik de baby gevoeld, vaak getwijfeld maar nu een paar keer dat ik het zeker weet. Heerlijk! Volgende week donderdag de 20-weken echo, daar verheug ik me ontzettend op, ik wil ook dolgraag weten of ons hummeltje een jongen of een meisje is. En natuurlijk ben ik benieuwd of alles goed is, voor zover ze dat kunnen zien, en vind ik het gewoon super om weer even te kunnen kijken naar dat kleine mensje in mijn buik.
Allemaal veel liefs,
Korina (19 wk 4 dg)

elsje78

elsje78

11-11-2009 om 14:06

Therese

Hoi

Weet niet of ik het goede draadje te pakken heb, maar blijf hier fanatiek meelezen en vroeg me af hoe het met je is...

Liefs Elske

Biene M.

Biene M.

11-11-2009 om 14:08

Ja therese

Ik zat vanochtend ook aan je te denken...

Therese hen

Therese hen

11-11-2009 om 19:09

Biene en elsje

Ik heb een nieuw draadje geopend bij zwangerschap. Ik vind het niet zo gepast om bij zwanger worden te posten.

Liefs Therese

m@ss

m@ss

12-11-2009 om 13:20

Korina

Ik zat van de week te denken, we horen maar niks. Die zit heerlijk op der roze wolk, of blauw Ff cliche heb je voorkeur van genre? Als we het cliche als het maar gezond is al gehad hebben....hihi! Wat kan jou het schelen dat de dikte ook van de vleesbomen zijn. Je bent zwanger en word heerlijk dik. En je voelt het al heerlijk he!!! Vergeet daat vooral niet van te genieten want het gekke is na 2 zwangerschappen kan ik me bijna niet meer bedenken hoe het voelt. Hoe vind je man het tot nu toe? Is voor hem ook wat, jaren proberen zwanger te worden en dan nu zwanger, wat zal hij gelukki zijn!

Mijn man wacht nog op de operatie,zal nu niet meer lang duren.
Met mij, langzaam beter heb nu het gevoel dat we de goede kant op gaan, alleen door de dingen die er gebeuren, bij ons.. voel ik de stress wel om de hoek staan. Van de week te horen gekregen dan de oudste zoon ziekte van M. osgood schlatter aan zijn knie heeft (google maar ff) is niet ernistg maar wel vervelend. Liefst niet spoprten, rennen , springen enz. en dan hopelijk met 6mnd over. Mams nog even aan knie opereren 7dec...pfft

afijn....laat je je inenten voor de mexicaanse griep?

Lean1

Lean1

14-11-2009 om 08:46

Hier

ligt de groentelade weer vol met medicijnen... Maandag de eerste spuit. Ik kijk er niet echt naar uit.......

Ik heb er ook geen vertrouwen in als ik eerlijk ben, wel hoop, dat wel. Weer aardig wat zwangeren om mij heen, gelukkig kan ik zonder enige reserve blij zijn voor hen.
Ach ik heb een geweldig kind, wat nu heelijk aan tafel zit te plakken en Sinterklaas nu echt bewust mee krijgt. Het is allemaal zo spannend dat ze de hele nacht tussen in heeft gelegen, niet makkelijk, wel vreselijk lief!!

Ik zal blij zijn wanneer we 2 maanden verder zijn, dan weten we meer.

Lean

Lean

Superspannende tijd voor jou joh, hormonen die door je lijf gaan gieren en dan ook nog een dochter die stijf staat van de st.Maarten-Sinterklaas-Kerststress... Misschien leidt het je ook een beetje af en ga je een heel bijzondere kerst tegemoet... Ik duim voor je! Veel sterkte.
Liefs,
Korina (20 wk 1dg)

Mass

Fijn dat het wat beter met je gaat, ik kan me voorstellen dat het nog een wankel evenwicht is dat door omstandigheden snel bedreigd wordt. Het is ook allemaal niet niks...Balen zeg van je zoon en je man en moeder ook nog in de lappenmand...
Ik heb me laten inenten ja, heb er lang over getwijfeld, echt moeilijk vond ik het. Er is ook niemand die je echt advies geeft of kan geven, er is nog zo weinig over bekend. Uiteindelijk ben ik er toch van overtuigd dat het risico van het vaccin kleiner is dan het gevaar als ik het wel zou krijgen, en dan vergeef ik het mezelf nooit. Nu heb ik in ieder geval gedaan wat menselijkerwijs in mijn vermogen ligt. Bovendien is het vooral een mediahype over die bijwerkingen volgens mij. Een broer van een kennis is van de week overleden aan complicaties van de Mexicaanse griep, het komt wel dichtbij.
Verder gaat het helemaal goed, ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik al weer twintig weken zwanger ben! Echt onvoorstelbaar. Wat gaat het snel! Natuurlijk heb ik de eerste vier weken cadeau gekregen en komt het zwaarste nog, maar vooral ga ik heel erg genieten. Soms word ik opeens zo ontzettend bij als ik dan zo'n klein plofje voel of zo'n kriebeltje en als ik mezelf zie, zo ontzettend echt helemaal zwanger. Manlief is ook in de wolken, het is zo bijzonder om na al die jaren opeens papa en mama te worden... ik weet zeker dat hij een fantastische vader is.
Veel sterkte met alles!
Liefs,
Korina (20wk, 1dg)

xx

xx

18-11-2009 om 13:08

Lean

Hou er vertrouwen in, dit is je laatste keer, ik ga keihard voor je duimen, het moet gewoon kunnen lukken!!! Korina en ik zullen wat exxtra hormoontjes sturen, baat het niet schaadt het niet!!!

Ik denk aan je!

Dikke kus,
Sannie

xx

xx

18-11-2009 om 13:12

Korina

Ik ben nog steeds in twijfel over de griepprik, moet vanmiddag naar de VK en ga het ook nog even aan har vragen wat zij ervan vindt.
Blijf het toch moeilijk vinden. Stijn gaat wel te inenten, die is toch 3x per week in contact met andere snotterige kinderen. Stijn zou mij daardoor kunnen besmetten. De timing van de prikken is alleen echt superongunstig, volgende week vrijdag, precies op het tijdstip dat mijn schoonouders hun 50 jarig huwelijk vieren.... Zul je altijd zien.

Met mij gaat het verder goed. Ben niet meer zo moe. Vanmiddag gaan we het hartje weer beluisteren, hopelijk ziet alles er weer goed uit.

Je bent alweer op de helft, wat gaat het toch snel, voordat je het weet is het zover. Het is en blijft zo iets bijzonders, zelfs zwanger zijn is iets bijzonders.

Geniet er vooral van, want het is een tijd die je maar weinig in je leventje mee maakt.

Kus,
Sannie

m@ss

m@ss

25-11-2009 om 10:55

Maandag

gaat manlief voor zijn operatie aan zijn hart. En moeders heeft slecht nieuws gekregen....ze hebben iets gevonden in haar darm het was niet ernstig maar ook niet goed. Ik ben van de week dus ook weer lichtelijk ingestort, op mijn werk nemen ze dat goed op. Alleen wil de instantie die verzuim regelt je het liefst zo snel mogelijk aan het werk. pfft... EN het ging zo goed...

Hoe is met met de zwangere...?

xx

xx

26-11-2009 om 20:16

Mass!

Tjee Mass, grmbl het zit jou niet echt mee. Kan me voorstellen dat je vreselijk bezorgd bent en dat gaat je vaak niet in de koude kleren zitten.

Ik heb een soortgelijke periode achter de rug met mijn vader en mijn moeder, dus ik weet een beetje hoe je je voelt.

Op het werk willen ze sowieso dat je zo snel mogelijk weer moet beginnen, zieken zijn duur voor de werkgever, maar je eigen toestand is belangrijker hoor!!!

Sterkte ermee. Hopelijk gaat het allemaal voorspoedig met de operatie en valt het mee met de uitslagen. Probeer positief te blijven en te denken al is het soms heel moeilijk.

dikke knuffel,
Sannie (die zich prima voelt en morgen alweer 18 weken is!)

Lean1

Lean1

29-11-2009 om 20:36

Mass

wat een elend allemaal... Ik duim voor maandag en dat het mee mag vallen met je moeder!

Lean

Lean1

Lean1

29-11-2009 om 20:37

Hier

zit de eerste spuit puregon er weer in... We blijven hopen.

Lean

Allemaal

Hoi meiden,
Daar ben ik weer eens. Mass, hoe is het gegaan met je man? En hoe is het nu met je moeder? Trek je het nog een beetje? Inderdaad niks aantrekken van die verzuiminstantie, die zijn er voor om te proberen mensen zo snel mogelijk weer aan het werk te krijgen maar soms kan het gewoon niet. Goed dat je collega's wel begrip tonen. Denk vooral aan jezelf, temidden van alle zieken en spanning. Sterkte!
Lean, hoe gaat het? Wanneer heb je weer een afspraak in het ziekenhuis? Ontzettend spannend meid, ik duim voor je!!
Sannie, gaat het nog steeds goed met je? Voor jou ook al richting helft, hoe is het mogelijk dat wij nog eens tegelijk zwanger zijn hè! Had ik niet meer durven hopen... Heb je de griepprik nog gehaald? Ik ben wel heel blij dat ik het heb gedaan, geeft me wel rust. Het komt toch best wel dichtbij, je hoort het veel vind ik en het gevaar als ik het wel krijg is groter dan het risico van het vaccin. Mijn gyn was heel duidelijk, wel prettig want over het algemeen word je nauwelijks geadviseerd.
Met mij gaat het allemaal goed. Vorige week wel weer die hevige buikpijn maar ik weet nu waar het van komt en dat het geen kwaad kan voor ons mannetje, dus is het ook niet meer zo erg.
Jaaaa we krijgen een jongen! Ik ben er zo blij mee! Waarschijnlijk was ik net zo blij geweest met een meisje maar dit is helemaal goed. Een zoon, stoer hoor. En alleen al het feit dat er nu niet meer 'een baby' maar 'een jongetje' in mijn buik zit. We hebben ons al bijna versproken met de naam, dat wordt nog lastig om die geheim te houden. Hij beweegt nu regelmatig, dat is een hele geruststelling. Ga jij ook de 20weken echo doen, Sannie? En wil je het ook weten?
Ik vind het helemaal super en geniet volop van mijn zwangerschap. Eigenlijk had ik de hoop al opgegeven en nu toch nog zomaar dit cadeautje... geweldig. En voor anderen die misschien ook af en toe wanhopen: niet opgegeven, het kan!
Allemaal veel liefs van een zeer gelukkige Korina (alweer 22 wk 3 dg)

Korina

Wat leuk dat je een zoon krijgt...
Als ik het goed heb onthouden, heb je toch al een dochter???
Je bent al over de helft!!! Hoera. Het aftellen is begonnen.

Groetjes,

Leitje (nog steeds niet zwanger)

Lean1

Lean1

02-12-2009 om 13:17

Hoera korina

een beweegelijk jongetje!

Te gek meid!!!

Lean

xx

xx

02-12-2009 om 13:22

Een ventje

Wat leuk, ik vond en vind het nog steeds fantastisch, je kunt ze zo stoer kleden. Ik vind het echt helemaal goed hoor de 1e een jongen. Wat het nu is... geen idee. Volgende week de 20 weken echo, dan weten we hopelijk meer. Ben wel nieuwsgierig, mijn gevoel zegt een jongetje... maar ja de vorige keer was het zo duidelijk dat het bijna niet anders kon,maar nu kan ik het gewoon niet zo goed peilen.

Verder geen griepprik gehaald, Stijn wel, want dat leek met het KDV toch beter. Gelukkig is de piek voorbij, dus nu maar hopen dat het voorbij waait.

Verder voel ik me prima, ik voel het nu echt duidelijk bewegen en schoppen, dat voelt zo vertrouwd, echt zalig. Dat mag van mij de hele zwangerschap lang.

Geniet ervan, en van dat kleine hummeltje in je buik want het is zo bijzonder.

Liefs,
Sannie ( morgen 19 weken.)

(Inderdaad samen zwanger, dat had ik ook nooit durven dromen!)

Lean1

Lean1

02-12-2009 om 13:23

Hormonen

gieren door mijn lijf!!

Ik word er een beetje gek van, kort lontje en zo labiel als een draaideur, niet fijn.

Ik kan mij dat niet herinneren van de vorige poging, maar toen zat ik natuurlijk door dei hernia mega onder de pillen...

Aankomende dinsdag voor het eerst voor een echo om te kijken of er iets groeit op ei gebied.

Lean

xx

xx

02-12-2009 om 13:24

Lean

Hoe is het met jou? Last van de hormonen? Ik had met stijn de IUI eigenlijk weinig last, vond alleen de pregnylprik echt een vervelende. Misschien dat mijn omgeving er anders over denkt

Spannende tijden hoor, ik duim me suf!!!! Het moet nu gewoon lukken!

Liefs,
Sannie

m@ss

m@ss

02-12-2009 om 13:32

Lean

Hoi,

bedankt voor het duimen! Het is goed gegaan en nu herstellen, het is hem wel slecht bevallen....

Puregon heb ik ook gespoten, ik werd er lichtelijk krieelig van maar spoot maar 75 eenheden zeg ik dat zo goed?

De pregnyl vond ik idd minder net zoal sannie zegt.

Ik hoop, bid , duim voor je dat ook jij een godswonder mag krijgen.

liefs mass

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.