Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Wie heeft wanneer haar nod?

Zo, meteen maar even een nieuw draadje gestart. Ik heb ongeveer dezelfde titel als destijds Astertje gebruikt, dat leek me wel zo handig!

Iedereen heel veel succes gewenst! Wees welkom!

Vonda


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
elsje78

elsje78

12-01-2009 om 13:34

Therese

Hoi

Jee wat goed zeg!! ik duim keihard!!

Hier is NOD aangebroken denk ik, vorige ronde 27 dagen en nu is het dag 27...
Spannend hoor, ga wel erg vaak naar de wc om te kijken, maar tot nu toe nog niks...

liefs Elske

Vonda

Vonda

12-01-2009 om 15:02 Topicstarter

*** lijstje 12 januari 2009 ***

Elske, (30), 2e kindje, bezig sinds 24 augustus, NOD 14 januari. Heeft een dochter van twee en een half.
Therese (27), bezig voor het 1e kindje sinds nov. 07. Vier miskramen en één EUG. Onverklaarbare miskramen. Nod ongeveer 15 januari 2009.
Nathalie (28), 2e kindje, NOD 18 januari, bezig sinds februari 2008. Zoontje van bijna 2 (22mnd).
Vonda (43), 2e kindje, NOD 21 januari, bezig sinds januari 2008. Heeft een dochter van ruim 2,5.
Liesje (34), 2e kindje, NOD rond 27 januari (bezig sinds maart 2006) ovulatietests, (hormonen OK, Sperma van verminderde kwaliteit, tweede donatie in januari/februari en tijdens mijn volgende NOD bellen voor afspraak baarmoederfoto.)
Merel (30), 2e kindje, NOD rond 1 februari, bezig sinds december 2008. Dochter van 20 maanden.

Merel78

Merel78

12-01-2009 om 17:00

Ff snel

hoi hoi, ff snel
Hier ziekenboeg, erg vervelend, maar hopelijk knap ik de komende week (klusweek haha) weer wat op.
Therese, meid wat spannend voor jou zeg! Ik hoop dat het goed blijft gaan, gun het je erg! Elske en Nathalie ook bijna NOD, spannend hoor! Hopelijk mooi nieuws.

Liefs, merel

Grrrrrr

Hub had gisteren geen zin........daar gaat mij ei ....snif. Nou ja misschien vandaag en dan hebben we nog een klein kansje. Slaat nergens op natuurlijk want we zijn al bijna drie jaar beig dus wat maakt die maand uit maar het zou zo lekker zijn als het net nu lukt dan hoef ik niet meer voor de foto hahahahahah puur eigen belang hier Tevens slaat mijn prestatiestress nergens op want als het al drie jaar niet lukt waarom zou het dan nu lukken pffffffff soms baal ik van mijn eigen hersenspinsels.

elsje78

elsje78

13-01-2009 om 10:56

Nog niets....

Vorige ronde op dag 27 ongi geworden en nu dag 28...
Spannend hoor, kijk elk uur op de wc.
Wel rugpijn hoop niet dat dat voorbode van menstruatie is, maar goed, we kunnen alleen afwachten.

liefs elske

Elske

duim duim duim

Therese

Therese

13-01-2009 om 18:10

Dank voor al dat geduim

hopelijk werkt het. Vonda ik heb je bestelling ontvangen en de boel is hermetisch afgesloten. Er kan niks meer uit (of in ). Ik heb besloten om vrijdag al het ziekenhuis te bellen. Ik wil toch geen enkel risico nemen ivm de verhoogde kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. En als ik daar al vroeg een geruststelling voor kan krijgen, is dat in ieder geval alweer een zorg minder.
Had ik al verteld dat de test echt knalpositief was? Anders nog een keer haha. Binnen 5 seconden zag je het tweede streepje al tevoorschijn komen en de streep is bijna net zo dik als de controlestreep. En dat voor veeeels te vroeg testen. Ben er echt supertrots op!
Ik durf mezelf nog niet van dat lijstje af te halen. Vrijdag misschien?!

Therese

Therese

13-01-2009 om 18:10

Elske

hier duim ik mee! En al nieuws?

Therese

Ik heb alle sterren naar je toe gestuurd !!!!!

Werken om zwanger te worden...

Wat is dat werken om zwanger te worden soms toch gewoon stom ! sex op bestelling werkt hier bij ons zooooo slecht, na zoveel jaar voelt dat echt niet meer goed. Ik ben er heel verdrietig om. Het gaat onze relatie nekken. De huisarts had ons er al wel voor gewaarschuwd maar ik heb het nog nooit zo sterk gemerkt dan gisterenavond en dan te bedenken dat die hele stress waarschijnlijk toch weer voor niets is, bleh zit er even helemaal doorheen !!!!! Ik zou willen dat ik die behoefte voor een tweede kindje gewoon niet zou voelen. ahhhhhhhhhhh en dat stomme depri weer werkt ook niet mee. Volgende week op vakantie en dit weekend eerst naar mijn schoonouders, ook bleh ! alles gewoon bleh ! man met een zere voet, ook handig voor de vakantie ! alles bleh bleh bleh ........dank u. ;-(

nathalie_80

nathalie_80

14-01-2009 om 14:45

Update uroloog

Ten eerste even Therese, zo gaaf!!!!! Wat mooi dat je dat voelt. Ik zal nog wat extra rolletjes tape opsturen En krampen zijn goed, dan is t zich lekker aan het innestelen.

Dan nu even een update want we zijn gisteravond bij de uroloog geweest. De hoeveelheid zaadcellen was niks mis mee, eigenlijk gewoon heel erg veel, maar de vitaliteit was dus niet goed. Maar goed, de uroloog zei dat hij het raar vond dat het nog niet gelukt was. Zou daar niet aan mogen liggen omdat 25% van heel veel zaadcellen nog altijd genoeg zou moeten zijn. Tja, dus wellicht ligt het probleem dus toch bij mij.
Ze gaan Dave wel opereren aan een spatader om toch te proberen de vitaliteit omhoog te krijgen. Maar goed, er is een wachtlijst van MAANDEN. Pfffffff, das natuurlijk niet wat we wilden horen. Maar goed, wie weet lukt het voor die tijd nog.
En ik ben nog aan het twijfelen of ik niet alsnog terug ga naar de huisarts om mezelf na te laten kijken.

Iedereen om me heen schijnt zwanger te zijn. Hier in de straat gaan er binnen 4 weken alweer 3 geboren worden. Er staan hier overal borden in de tuinen...... Ik wil ook!!!!!!!!!!! En mn schoonzusje is natuurlijk ook zwanger en die gaan volgende week al voor de 20weken-echo. Moeilijk moeilijk allemaal, ik jank me wat af de laatste tijd.

Maar goed, dat ik hier mn ei kwijt kan! Of ja, dat ei hou ik liever zelf

Allemaal veel succes, mijn NOD zit er ook aan te komen en misschien is het stiekem wel gelukt.

Grtz Nathalie

He meiden

Was even afwezig van die draadje op het forum... ik probeer er neit dagelijks mee bezig te zijn maar ja, rondom NOD periode is het toch erg moeilijk om niet weer stiekem te lezen of het jullie vergaat !

Therese super !

Ik had eigenlijk mijn NOD eergisteren verwacht, maar ben zo onregelmatig als de pest dus ga vooralsnog nergens van uit. Althans dat probeer ik mezelf wijs te maken.
Wie heeft deze week nog verder haar NOD?

Nathalie

Hoi, meis ik vind het zo raar dat ze je hub gaan opereren zelfs zonder dat jij totaal bent nagekeken. Mijn hub heeft dus ook zo'n ader en daar zijn wij dus "gewoon" drie keer zwanger mee geworden in 10 maanden tijd en zeker als zijn waardes eigenlijk goed zijn. De operaties betreffende dit probleem zijn erg omstreden omdat niets heeft bewezen dat het ook echt werkt. Maar dit is wat ik heb gelezen en mijn gyn gezegt heeft, ben geen ervaringsdeskundige. Hier kijken ze eerst naar het complete plaatje voordat er evt wat dan ook gedaan wordt dus eerst hub twee keer in potje doneren, mijn bloedwaardes en mijn baarmoederfoto en dan pas onder de streep wordt er gekeken wat de definitieve uitslag is. Wat een verschil van benadering zeg.

Elske

En meis hoe gaat het met jou ? duim duim

Goh

ben er helemaal stil van...zag net een streepje. Een 2de streepje. T is alleen wel heeel erg subtiel streepje. Raak of niet raak? ik durf het eigenlijk niet te geloven...zit te dubben om 2de test te halen en weer te checken maar ik twijfel: ik ben bang om teleurgesteld te worden

Balen, boos, verdrietig

Nou 2009 mag mijn jaar zijn, maar 14 januari was definitief niet mijn dag. Ik mocht gisteren weer werken en had alleen maar verschrikkelijke bestellingen, zwaar, groot, onhandig en heel en heel veel tellen en ik liet veel dingen vallen, alles bleef aan de stickers plakken en zakjes scheurden weer open, ik had een zere schouder van het niet ergonomisch gebruiken van het plakbandapparaat en was er dus om 23.00 uur helemaal klaar mee. Vervolgens liep een een collega van mij van de hal waar wij werken mee naar de uitgang (10 minuten lopen) ineesn vraag ze zo, "jij hebt toch kinderen , hoeveel ?" Dus ik "eentje een jongetje bijna vier". Klapt ze er echt overdreven overheen "eentje maar dat is toch niks" echt zo semi plagend, grappig overdreven maar met een duidelijke ondertoon. Ik kon wel door de grond zakken, ik probeer mijn gemis van een tweede zo hard weg te duwen en dan komt zoiets recht op mijn ziel. Mijn antwoord was gelukkig snel, gewoon simpel : " dat heeft de natuur zo bepaald" dus dat is nu ook weer duidelijk maar gatver, heb er nog uren van wakker gelegen.
Ik kom iedere keer mensen tegen die dit soort dingen tegen mij zeggen. Een paar weken geleden op de begrafenis van de oma van mijn man ook al, een zwanger nichtje, krijgt nu haar eerste kindje en zei echt keihard "1 kind is niks dat is belachelijk er komt echt zo snel mogelijk een tweede" toen mijn man en ik zeiden "tja dat dachten wij ook maar de natuur beslist wel eens ander" toen dimde ze wel in want het was niet zo zeer een opmerking naar zichzelf toe maar meer naar ons toe.
En als ik toch aan het schelden ben, weet je wat ik echt stom vind, mensen die weten dat we al zo lang bezig zijn en bij de gyn lopen die als ik een opmerking maak bv "we gaan nog even een weekje naar Center parcs want nu kan het nog " (en ik bedoel dan omdat Ron volgende maand naar school gaat) gaan ze gelijk vragen "oh ben je zwanger "grrrrrr

dank jullie wel dat julli er zijn en ik af en toe lekker mag schelden. iedereen is stom behalve jullie hahahahahahahahaahahahahahahaha

elsje78

elsje78

15-01-2009 om 13:54

O o o o spannend hier!

Hoi allemaal

Nog niet ongesteld!! Vorige 2 rondes waren 28 en 27 dagen en nu dag 30...
Dinsdag negatief getest, vanmorgen na 3 minuten als ik in het licht heel goed kijk een heeeeeeeeel klein streepje. Na 5 minuten duidelijke streep maar volgens de verpakking mag je niet langer dan 3 minuten wachten want dan is het niet geldig.

Dus spanning is om te snijden zeg maar rustig!!
Nu dus nog steeds geen bloed en kan alleen maar afwachten. Zal vanmiddag nog maar eens 2 testen halen en dan morgen nog eens testen als er dan nog steeds geen bloed te zien is.

Duimen jullie nog even door en ik denk aan jullie!!

Liefs Elske

Inbraak elske

Ik duim ook voor jou!!! Hoop het voor je!!
Liefs Nina

Elsje: morgen samen testen/?

Elsje, ik heb ook maar een 2de test gekocht vandaag, ik moet het gewoon weten...vandaag niet gedurft te testen, morgen vroeg met ochtendplasje poging twee. Laat eht streepje er aub aub aub er nog zijn......

elsje78

elsje78

15-01-2009 om 18:56

Ja astertje

dat doen we...

Heb vandaag 2 keer getest allebei hetzelfde...een heel licht streepje.
Maar nog niet ongesteld dus de test voor morgen ligt klaar!!

Succes he!!!!

En Liesje een dikke knuffel voor jou!!

liefs Elske

Inbraak liesje

Lieve Liesje, je kent me wel niet, maar ik lees hier toevallig een paar heel verdrietige berichtjes van jou. Ik kon het toch niet laten om er even op te reageren. Ik voel zo ontzettend met je mee (als ervaringsdeskundige herken ik me helemaal in je reacties)! Mensen kunnen zo dom en ongevoelig en soms zelfs wreed zijn. Gelukkig zijn er vast ook wel mensen om je heen die je wel begrijpen en die wel met je meeleven. Dat hoop ik tenminste wel heel erg voor je! Die je wanhoop, verdriet, angst en onmacht proberen te begrijpen. En die snappen dat het leven tussen ovulatietesten en werksex (die ook niet altijd lukt, wat weer extra spanning geeft) echt niet leuk is.
Ik heb eigenlijk geen woorden van troost. Alleen maar dat ik je begrijp en dat ik hoop dat je wens eindelijk ook (en liefst héél snel) in vervulling zal gaan. Ik wilde wel dat ik iets voor je kon doen, maar ik kan je alleen maar een dikke virtuele knuffel geven. Dus dat doe ik dan ook ((((((((((((Liesje)))))))))))))))))).
Liefs van Reepi

Therese

Therese

15-01-2009 om 19:24

Astertje en elske!

Meiden ik duim voor jullie beiden en mogen de lichte streepjes maar snel knalstrepen worden!!!

Dat wordt nog gezellig op het uitgerekend in september-draadje

Therese

Therese

15-01-2009 om 19:28

Liesje

Ik leef zo ontzettend met je mee en ik gun jullie zo de wens voor dat tweede kleintje! Ik vind het echt zo vreselijk rot voor jullie en ik blijf duimen en hopen voor jullie!

Liefs Therese

nathalie_80

nathalie_80

15-01-2009 om 20:34

Liesje

Hee hoi,

Ja ik snap wat je zegt. Heb er zelf ook nog wel veel over nagedacht. En heb besloten eerst mijn NOD af te wachten en als ik dan weer ongi word, dan ga ik volgende week terug naar de huisarts. Wil dat ze eerst mij maar eens checken voordat ze mn mannetje gaan opereren.

Op zich is er wel een logische verklaring voor, dat ze alleen hem checken. Ik heb natuurlijk al een kind maar dat is van mn ex. Dus dan gaan ze er vanuit dat er met mij niks aan de hand is. Alhoewel dat natuurlijk helemaal niet waar hoeft te zijn.

Nou ja, ik wacht in ieder geval vol spanning mijn NOD af, ik hoop natuurlijk dat het deze keer gewoon raak is.

Bij jullie staan er dus nog wat onderzoeken voor de boeg?? Heb je die foto al gehad??

Liefs Nathalie

nathalie_80

nathalie_80

15-01-2009 om 20:46

Elske

Toe maar, de volgende met een streepje. WOehaaaa!!!
Dat het maar snel een dikke vette donkere streep wordt.

Ik hoop dat ik na dit weekend ook zo'n streepje kan toveren. Heb alweer een paar dagen last van mn borsten, maar het voelt anders dan anders. Kan niet precies zeggen wat het is. Maar goed, ik heb nog geen krampen. Dat is een goed teken want die heb ik normaal wel een paar dagen vantevoren al. Ach ja, we wachten weer af!!

Nou test ze morgen, en hou ons op de hoogte he

Liefs Nathalie

nathalie_80

nathalie_80

15-01-2009 om 20:48

Dikke knuf voor liesje

Nog even een reactie op je laatste berichtje. Van mij mag je schelden zoveel als je wilt. Is toch heerlijk dat dat hier kan.

Ik schaam me ook wel eens voor mn boze gevoelens, als er weer iemand komt vertellen dat ze zwanger zijn. Mn schoonzus, vriendinnen hier in de straat, collega's op het werk. Overal mooie dikke ronde buiken, en dat wil ik ook. Pfff.....

Nou dikke knuffel en kop op!!

Liefs Nathalie

Vonda

Vonda

15-01-2009 om 21:50 Topicstarter

Liesje

Het zijn zulke kortzichtige mensen he.... vervelend dat jij ze nu steeds moet treffen. Ik denk dat ik dat nauwelijks heb omdat ze op mijn werk bv. gevallen kennen van mensen bij wie het zeer moeilijk was en dan is men al een stuk voorzichtiger met de opmerkingen. Verder heb ik het idee dat ze bij mij denken dat ik sowieso het bij 1 laat omdat ik niet meer de jongste ben.
Vind het wel klote voor je, dikke knuffel van mij.

Vonda

Vonda

Vonda

15-01-2009 om 21:51 Topicstarter

Astertje en elske

Dat jullie beiden maar mooie streepjes mogen hebben!!!

Hugs,
Vonda

Reepicheep en alle andere lieve meiden

Lieve lieve meiden allemaal heel erg bedankt voor jullie lieven woorden, dank jullie wel. Manlief en ik hebben vanavond best heftige ruzie gehad, de spanningen lopen hier nogal op. We zijn beide gewoon op en ziekelijk en moeten morgen naar Duitsland toe naar mijn schoonmoeder waar ik erg tegen op zie, Maandag gaan we dan een midweek op vakantie en ik hoop even alles achter me te kunnen laten en te kunnen genieten en krachten te verzamelen voor de volgend onderzoeken en uitkomsten. Ik duim voor jullie allemaal en hoop na de vakantie vele goede berichten te lezen.!!!!!!!!!!

Toch predictor

test gehaald aangezien de eerste een matcare ultra ding was... vanochtend dus braaf plasje getest met klamme handen. T'is een feit ben zwanger, kan het nog amper bevatten. Een dikke 14 maanden geleden ben ik hier een draadje gestart wat tot voor kort nog stond. Ik had stiekem verwacht dat het allemaal snel zou gaan. Maar de natuur heeft toch iets anders bepaald.

En dan nu toch dit, ben helemaal door het dolle heen. En dan te bedenken dat we gisteren de sleutels van het nieuwe huis hebben gekregen en over een maand verhuizen naar ons nieuwe huis... echt super !!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.