Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
femmetje

femmetje

19-02-2009 om 11:29

2x vacuum

Paar maanden geleden schreef ik hier een stukje omdat ik zo bang was dat ik weer een vacuum pomp zou krijgen...
In 99% van alle 2de bevalling waarvan de 1ste een pomp was is het bij de 2de niet zo.......
Ik hoor dus bij die 1%! heb dus weer een pomp gehad...
Het was ook echt nood voor ons meisje... Dus echt nodig.

Zullen al mijn kindjes met een pomp geboren worden?
Fem.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Dat weet je niet

maar dat moet je met een gynaecoloog bespreken. Kijk je daar tegen op ? En wat is de reden dat er nood was, is je dat wel duidelijk ?

Juul M

Juul M

23-02-2009 om 13:01

Hoeft niet hoor

nee hoor, ook na 2x vaccuum hoeft het geen 3de keer. Maar zo te horen was het nood voor je meisje. Dus ik neem aan dat baby sneller gehaald moest worden en er niet genoeg tijd was voor jou om haar zelf er uit te persen. Als er voor jou een volgende keer komt, is het hartslag van het babietje volgende keer helemaal goed en heb je er tijd voor en geen vaccuum nodig. En het helpt ook om tijdens de bevalling rechtop te blijven, of in ieder geval niet plat op de rug (of met een tilt) te liggen als je baby met de rug naar jou rug ligt. Dat maakt het persen namelijk ook erg moeilijk. Niet dat alle babies meewerken wat je ook doet! Dus nee, 2x vaccuum betekent niet 3x vaccuum, maar het kan natuurlijk wel weer. Goed bespreken wat de reden was voor de vaccuum, dat kan een heel verschil maken. Als het de vorm van je pelvis is, dan zou dat er mee te maken hebben dat je misschien zelf niet genoeg kracht had om baby onder je pubic arche door te krijgen of zo. Maar als het was omdat je niet genoeg tijd had om te persen, dan kan het de derde keer best zonder kunnen gaan.
Juul

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.