Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

6 weken zwanger en bloedige afscheiding

Sinds 2 weken weet ik dat ik zwanger ben. Ik ben nu de 6 weken gepasseerd. De eerste week had ik nergens last van op wat incidentele steken bij mijn eierstokken. Deze week heb ik al 3x een beetje bloedige afscheiding bij het naar de wc gaan. De eerste keer was afgelopen maandag en toen schrok ik me een hoedje. Vandaag heb ik het 2x gehad toen ik naar de wc ging. Ik heb helemaal geen buikpijn. Moet ik er toch rekening mee gaan houden dan het de verkeerde kant op gaat? Ik heb na het weekend intake bij verloskundige. Ik ben trouwens 37.5 en voor de eerste keer zwanger.

Afwachten

Ik zou het zelf afwachten, zeker als je toch al een afspraak hebt.
Maar als je twijfelt kun je beter morgenochtend direct even voor telefonisch overleg bellen met de verloskundige. Zij zijn de experts en kunnen je ook zonodig advies geven. Vooral als het de eerste keer is.
Gewoon doen.
En inderdaad het kan mis gaan en dan is er niets aan te doen. Maar het hoeft niet per se iets te betekenen. Tenzij er andere klachten bijkomen.

Jackie

Jackie

03-11-2017 om 11:06

Waarschijnlijk niks ernstigs

Ik had bij beide zwangerschappen licht bloedverlies, rond de 7 en de 9 weken. Bij de eerste zwangerschap hield het een paar dagen aan. Echo gehad en alles was in orde. Waarschijnlijk gewoon wat oud bloed. Bij de tweede heb ik niks ondernomen.

Ik kan natuurlijk niet beweren dat er bij jou niks aan de hand is, maar de kans dat er echt wat is is vrij klein.

Li

Li

03-11-2017 om 13:16

en ik

had een keer echt een flinke bloeding. Man moest de emmer halen, zeg maar. Niks aan de hand, zwangerschap keurig voldragen. Heel merkwaardig allemaal. Maar toen zeiden ze ook tegen me: we kunnen er toch niks aan doen, dus afwachten maar.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

03-11-2017 om 16:14

Het vervelende is

dat al die ervaringen van anderen niet zo veel zeggen over wat er concreet met jou aan de hand is. Dat moet je
-hoe vervelend ook- afwachten.

Ik hoop voor je dat jij bij al degenen hoort bij wie dat bloedverlies niets te betekenen heeft.

Aagje

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.