Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
Student in nood

Student in nood

03-06-2016 om 09:59

Ben ik zwanger?

Hey iedereen,

ik ben nieuw hier. Ik ben een meisje van 22 jaar en ben momenteel ontzettend bang.

Ik schets even kort mijn verhaal: Ik ben al enkele jaren aan de pil, maar 2 weken gelden vergat ik voor de eerste keer men pil in te nemen (langer dan 12u). Ik zat toen met heel wat stress voor mijn thesisdeadline. Ik heb toen gewoon besloten men pilstrip verder af te nemen (wat achteraf gezien héél dom was). 11 dagen erna had ik 'onveilige' seks, nuja men vriend was wel niet klaargekomen.

Ik ben momenteel men 2de dag over tijd, maar had gisteren een korte bloeding (echt rood bloed). Kan dit de innesteling zijn...? Deze morgen heb ik een zwangerschapstest gedaan, maar die was negatief. Voor de rest heb ik ook niet echt zwangerschapssymptomen, buiten dan vrij emotioneel zijn (maar dat is eerder omdat ik schrik heb denk ik). Kan het zijn dat ik alsnog zwanger ben?

Triva

Triva

03-06-2016 om 10:12

Duidelijk

Even duidelijk. Wanneer begon je met deze strip? Wanneer was de EERSTE dag van je laatste menstruatie. WELKE pil ben je vergeten? Wanneer had je die onbeschermde seks? Pas als je daar goed antwoord op geeft kunnen we je beter adviseren.

Verdere info

Mijn excuses voor de onduidelijkheid, ik ben nogal over men toeren.

Dus ik neem de bradley pil. Men laatste menstruatie was op 5 mei, wanneer ik dus een nieuwe strip ben begonnen. Op 23 (einde van de 3e week) mei ben ik een pil vergeten, die ik dan de dag erna heb ingenomen (heb die dag dus 2 pillen ingenomen). Op 28 mei had ik dan onveilige seks (men vriend is niet klaargekomen en we hebben het maar even zonder condoom gedaan). In plaats van dus mijn witte pillen over te slaan en direct een nieuwe strip te beginnen, ben ik zo stom geweest de huidige strip toch uit te nemen.

Ook wel even erbij vermelden, dat ik deze week een verkoudheid had en dus veeeeeel sterss...

Avast bedankt !

Pandora

Pandora

03-06-2016 om 11:04

Geen paniek

Geen paniek, je cyclus is gewoon een beetje in de war door je gerommel met de pil. Gebruik nu nog condooms totdat je na deze (non-)menstruatie weer een volledige maand netjes de pil geslikt hebt. Doe voor de zekerheid nog een zwangerschapstest rond 13 juni, twee weken na de onveilige seks.
De kans dat je zwanger bent is minimaal. De kans is nooit 0, ook niet als je je pil netjes slikt, maar probeer je nu niet te veel zorgen te maken.

Als je echt in paniek bent, maak dan een afspraak bij je huisarts. Die kan je heel precies uitleggen hoe het zit en desgewenst een heel gevoelige zwangerschapstest doen. Als je duidelijkheid hebt, kun je immers ook weer rustiger studeren. Succes!

Student in nood (=Racoon ;))

Student in nood (=Racoon ;))

03-06-2016 om 11:49

Bedankt

Bedankt voor de respons, nu voel ik me toch al wat meer op men gemak!

Dus begin ik dan nu best aan een nieuwe volgende strip zonder men regels af te wachten?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.