Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
Louiza

Louiza

19-09-2018 om 00:39

Bevallen in het buitenland

Hallo

Ik heb een vraag. Ik ben bevallen van een zoon op 28 weken zwangerschap in Londen. Dit was niet gepland aangezien ik normaal zou bevallen in Belgie.
Ik had een keizersnede en erna had mijn baby wat complecaties. Zoontje ligt nog steeds in het ziekenhuis (nu al drie maanden) en ik verblijf momenteel met mijn vriend in zijn huis.
Ik woon nog officieel thuis (belgie) en wil heel graag terug. Aangezien ik hier al drie maanden vastzit, kan ik niet naar belgie. Ze zeggen dat mijn zoontje een engelse nationaliteit krijgt maar papierwerk aanvragen en krijgen duurt hier weken. Ik zou heel graag terug naar belgie willen gaan.
Mijn gemeente is op de hoogte maar ze gaven me zes weken om papieren in orde te maken voor de baby

Is er iemand die me kan helpen en waar en of wat ik kan doen?
De vader (mijn vriend) en ik zijn niet getrouwd! Hij is wel een Engelse

Ambassade

https://unitedkingdom.diplomatie.belgium.be/nl

Neem daarvoor contact op met de Belgische ambassade.
Is je baby al aangegeven in Engeland? Is er al een geboorteakte?

Doe dat in elk geval voor de Brexit.

En gefeliciteerd met de geboorte van je zoon.

Overigens

Ik raad je niet aan om zonder baby, al is het tijdelijk, naar Belgie te gaan. De kinderbescherming in Engeland is nogal actief. Vooral met expat babies. Laat zien dat je een betrokken moeder bent zonder problemen. Ga zo vaak mogelijk op bezoek samen met de vader. Neem ze niet in vertrouwen.

V@@s

V@@s

19-09-2018 om 07:18

kind erkent door de vader?

Is je kind erkent door de vader? Geeft de vader toestemming voor de reis naar België?

Louiza

Louiza

19-09-2018 om 14:21

We hebben een geboorteakte en de vader is erkent.
Ik heb al mijn papierwerk zoals geboorteakte laten vertalen met een stempel in het nederlands, en dat doorgegeven aan mijn gemeente. Ook papieren van mijn vriend.
De vader reist heel vaak mee naar Belgie (we gaan meestal met de auto) ofwel de trein als ik alleen ben.

Wat ik wel had gedaan na mijn keizersnede, is dat ik drek mijn ziekenhuis (UZ Leuven) en mijn verzekering had gebeld.
Mijn verzekering wou geen kosten dekken aangezien ik met de trein op twee uur tijd terug in Belgie kon zijn
En ik was naar de ambassade gestapt maar ze hebben gezegd regel dat met de britse ambassade

Dus ik zit gewoon vast.
Ik kan wel als mijn baby een paspoort krijgt samen met mijn vriend komen. Maar ik wil hier zoo snel mogelijk weg. Woon al drie maanden in een groot huis met zijn familie waardoor het heel ongemakkelijk is voor mij

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.