Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
yonami

yonami

15-02-2012 om 14:33

Borstkolf en voedingsbh

Even een vraagje, uit ervaring weet ik het dat het best handig is dat je een borstkolf in huis hebt al in de kraamweek. De vorige keer had ik een electrische van medela, een enkele. Ik vond deze een beetje tegenvallen, heeft iemand tips welke kolven goed zijn? En hoe weetik welke maat voedingsbh ik moet aanschaffen? Gewoon dezelfde maat dan dat je op het laatst hebt of grotere? Hoop op informatie. Groetjes Yonami

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Antwoord kolf

Ha yonami,

Ik heb voor het kolven gebruik gemaakt van een Medela pump-in-style (elektrisch dubbelzijdig). Ik was heel tevreden over het resultaat van het kolven, alleen het in-style onderdeel vond ik nogal tegenvallen omdat de kolf in een spuuglelijke zwarte rugzak zit. Ik zie nu wel eens moeders ermee fietsen en dan weet ik dat ze moeten kolven . als ik opnieuw zou moeten kiezen, zou ik de Medela freestyle kiezen, omdat je dan ook handsfree kan kolven.
Overigens had ik in de kraamweken de Medela symphonu (volgens mij, zo'm hele grote) van de thuiszorgwinkel om de productie goed op gang te kijgen. Weer aan het werk, heb ik dus de pump-in-style gebruikt.
Ik weet niet hoe lang en met welk doel je wilt kolven? eventueel kun je tzt ook een kolf huren voor de eerste weken en het daarna doen met de kolf die je hebt (afhankelijk van hoeveel dagen je werkt en hoeveel je moet kolven)?
Volgens mij had ik qua voedingsbh een maat groter dan mijn maat aan het eind evan de zwangerschap. Weet het eigenlijk niet meer precies...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.