Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
marsja

marsja

08-12-2009 om 13:32

Gespannen bovenbuik (15 weken)

Ik ben nu 15 weken zwanger en de huid van mijn bovenbuik voelt al zo gespannen, ik ben daar ook heel dik geworden (terwijl ik in gewicht amper gegroeid ben). Kindje zit nog onder de navel, dus die kan niet voor mijn dikke buik daarboven zorgen. Het voelt gewoon onprettig, zeker de gedachte dat er nog 25 weken kind die richting op gaat groeien. Komt het door mijn (blijkbaar) ontbrekende buikspieren? Ik dacht dat ik die wel weer redelijk op peil had voordat ik weer zwanger werd. Of begeven de buikspieren het bij een 4e kindje gewoon onder de hormonen?

Herkenbaar bij iemand?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
diana v/d walle

diana v/d walle

08-12-2009 om 17:13

Hier ook

Hoi marsja,

ik ben ook 15 weken en 2 dagen zwanger. Ik ben niet de magerste en heb hetzelfde. Mijn bovenbuik is dikker, alsof ik zwanger ben van een maaltijd terwijl het kindje onder de navel zit! Sinds van het weekend begint de onderkant ook mee te doen, zoodat ik geen twee buiken heb, mar het begint nu meer een geheel te worden. Gelukkig, want ik vond het ook niet zo mooi!
Mijn huid staat niet zo heel strak, ik heb veel speling, zal ik maar zeggen....
Ik weet niet of het met buikspieren te maken heeft, ik denk wel dat de baby( en je vriuchtwater) het geheel naar boven kunnen duwen. Er zitten daar natuurlijk veel organen ( en bij mij vet!). Ik heb voor 15 weken ook echt wel al een behoorlijk buikje, het is mijn tweede. Bij mijn eerst begon dat ook ongeveer bij de 16e week en ik ben in totaal maar 13 kilo aangekomen, dus dat viel best mee.....
Hopelijk heb je dr wat aan!!

gr Diana

Herkenbaar

ik ben nu 16 weken en 1 dag zwanger van de 3e. Heel herkenbaar. Ik zou niet weten hoe het komt en hoop zeker niet dat het zo blijft. Ik herken het niet van mijn 2e zwangerschap. Moet zeggen dat het de laatste paar dagen wat minder is geworden en meer naar de onderbuik gaat. Heb ook veel kunnen rusten de afgelopen dagen wat misschien ook wel mee heeft geholpen om de gespannenheid wat te verminderen. Succes

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.