Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
mama-kim

mama-kim

22-10-2009 om 19:50

Grootte van baby met 14 weken

hallo,

ik weet nu niet of ik mij zorgen moet maken of niet.

ik heb nu pas een tweede (extra) echo gehad, ik was toen 13 weken, op het internet las ik dat de baby dan zo'n 9 cm moet zijn. nu begrijp ik dat dit natuurlijk best wel een cm minder of misschien zlfs meer kan zijn, maar mijn kindje was maar 6,2 cm!!

is dit raar, of kan het normaal zijn.
mijn eerste kindje was bij zijn geboorte ook maar 47 cm misschien zelfs wel kleiner.

ik ben nu 14 weken hierover staat geschreven dat het kindje 12,5 cm ongeveer moet zijn, nu geloof ik nooit niet dat t het dubbele is gegroeid...

wie heeft er ervaring hiermee

ps de echoscopiste heeft er niets over gezegd...

liefs kim

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
bloem

bloem

22-10-2009 om 20:28

Hoe gemeten?

Vaak wordt gemeten van kruin tot stuitje, en dan worden de beentjes dus niet mee gemeten. Het kan zijn dat op internet de totale lengte van het kindje genoemd wordt. Dat zou het verschil wel kunnen verklaren.

Groetjes, Bloempje

mama-kim

mama-kim

22-10-2009 om 20:35

Nou...

dat zou inderdaad best eens kunnen kloppen, ik weet dat ze een meting van het kindje had gemaakt van kruin tot stuitje, en een bovenbeen meting...en een buikmeting ofzo...
misschien dat ze daarom ook niets had gezegd dat het niet klopte ofzo..

weet wel dat ik nog speciaal had gevraagd hoe lang het kindje nu was en toen zei ze 6,2 cm maar heeft er verder niets bijgezegd over de benen die er niet bij zien berekend...

maar iig bedankt voor je reactie bloempje

liefs kim

elsje78

elsje78

22-10-2009 om 21:15

Mama-kim

Hoi

Ik las net in de rubriek zwanger worden dat sannie een echo had gehad en dat haar kindje 6,1 cm van kop tot kont was...En als ik het zo lees is zij ongeveer net zover als jij, dus waarschijnlijk is jouw kindje ook van kop tot kont gemeten...

Liefs Elske (fanatieke meelezer in deze rubrieken, 21 sept voor de 2e keer mama geworden)

Juul M

Juul M

23-10-2009 om 04:16

Elske

Gefeliciteerd met je baby! Ik ben toevallig ook weer mama geworden op 21 september, vandaar dat het me opviel. Maar dan van nummer 4 en in het buitenland.
Juul

mama-kim

mama-kim

23-10-2009 om 09:57

Elske en juul

hardstikke gefeliciteerd met jullie baby's!!!

wat toevallig de zelfde datum..
bedankt voor jullie reacties...
tiss me duidelijk geworden ,

maak me druk om niets hahahaha

liefs kim

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.