Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
Rk

Rk

09-11-2017 om 02:41

Help, weet niet wie de vader is

Beste,

Ik heb jullie hulp nodig, want ik weet niet wie de vader is.

Op 25 oktober ben ik ongesteld geworden, nu heb ik de 28e seks gehad. Maandag de 30ste ook.. dit was van “1” ik was hier trouwens nog wel een beetje ongesteld.
Dinsdag de 31ste heb ik seks gehad met “2”.

Afgelopen maandag 6 november heb ik ook seks gehad met “2”. Ik heb op internet berekend dat mijn vruchtbare periode van 3 november tot 9 november is en dat ik mijn ovulatie 8 november heb gehad.

Ik weet niet of ik zwanger ben, maar ik maak me zo’n zorgen, als ik het ben .. van wie ik het dan ben?


Anne Marie

Anne Marie

09-11-2017 om 07:52

Relax

1: niet zo moeilijk doen maar wachten tot je ongesteld wordt over een week of twee
2: dubbele voorbehoedsmiddelen gebruiken. De pil om niet zwanger te worden en condooms om geen geslachtsziektes op te lopen.
3: zorg ervoor dat je bedpartners een beetje op elkaar lijken, dus niet in één week seks hebben met een donkere en een blanke jongen. Ook dat voorkomt veel stress in de toekomst.

Mieke

Mieke

09-11-2017 om 08:01

ovulatie

Tja, ik ben (gewild) zwanger geworden snel na een (korte) menstruatie. Kennelijk had ik een vroege ovulatie.
Ik probeerde al eerder zwanger te worden rond wat ik dacht dat normaal de ovulatie zou zijn, maar nee, ovulatie bleek veel eerder te zijn.
En sperma blijft nog een tijdje leven van binnen.

Dus ja, je kan best zwanger zijn, van 1 en van 2...
Volgens "de boekjes" is de kans groter dat het van 2 is, maar het zou dus ook van 1 kunnen zijn.
Als je echt niet zwanger wil worden, dan snel in actie komen!

Mieke

Mieke

09-11-2017 om 08:02

koperspiraal

en neem een koperspiraal en gebruik condooms voortaan...

Jackie

Jackie

09-11-2017 om 08:07

Ehm

Ik zou eerst even een test doen. De kans dat je helemaal niet zwanger bent is het grootst. Als je wel zwanger bent is de kans vrijwel nihil dat het van persoon 1 is. Echt in een heel onwaarschijnlijk geval als je een wel erg vroege eisprong hebt gehad en persoon 1 langlevend superzaad heeft kan het mischieeen van hem zijn.

Anne Marie

Anne Marie

09-11-2017 om 12:58

een test? nu al?

Geef die foetus eerst eens tijd zich te ontwikkelen. Volgens mij kun je geen test doen op 9 november om te zien of je 6 november zwanger bent geraakt.

Eerst maar even wachten tot eind november.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

09-11-2017 om 13:15

Het is niet als oordeel bedoeld, maar wat is de reden dat je beide keren, zo kort op elkaar, met twee verschillende partners, geen voorbehoedsmiddelen hebt gebruikt?
Los van de zwangerschap, denk eens aan allerlei SOA's.

40er

40er

09-11-2017 om 18:57

Wat

Is er mis met een morning after pil?
Of wil je juist graag zwanger worden? Zo niet ging ik echt even naar de drogist toe.

Jackie

Jackie

09-11-2017 om 21:29

Gewoon de vroegst mogelijke test afwachten toch?

Trouwens..
Ik krijg de indruk dat het wel of niet voortzetten van een (mogelijke..) zwangerschap te maken heeft met wie de vader is? Als in als het van Dirk is neem ik een morning after, maar van Kees is-ie welkom?

Jackie

Jackie

09-11-2017 om 21:32

morning after

Overigens werkt een morning after pil helemaal niet zo goed als je 'm neemt na je eisprong dacht ik (toch?) Het voorkomt een eisprong. Als je al een bevrucht eicel hebt rondzwemmen is er nog steedsnde kans dat die zich ondanks die pil innestelt.

40er

40er

09-11-2017 om 22:25

Nou

Volgens mij is het met map zo dat een eventueel bevrucht eitje niet kan innestelen. Persoonlijk zou ik een map nemen. Je menstruatie is daarna waarschijnlijk wel later, dan gewoon een test doen.
Alleen vraag ik me af of de topic starter nog weer reageert.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

09-11-2017 om 22:56

Nee toch Jackie???

De morning afterpil voorkomt geen eisprong. Dat doet de gewone anticonceptiepil. De mapil is bedoeld om te gebruiken na onbeschermde seks. Het voert het baarmoederslijmvlies af zodat een eventueel bevruchte eicel zich niet kan innestelen. Tenminste, dat is de bedoeling. Het heeft geen 100% garantie op het gewenste effect.

Aagje

Jackie

Jackie

10-11-2017 om 08:12

Inderdaad

Ja dat dacht ik dus ook altijd maar laatst las ik daar dus wat anders over, stom ik weet niet meer waar, en ik was er best verbaasd over. Nu ik even google kom ik ook tegen wat jij zegt Aagje, wat ik eerst ook dacht. Raar dat er dus ook verkeerde info is te vinden.

Jackie

Jackie

10-11-2017 om 08:13

Maar

Héél betrouwbaar is-ie dus schijnbaar sowieso niet nee.

Alison

Alison

10-11-2017 om 09:48

Anne Marie

Jij gaat door voor de koelkast
Je derde tip vind ik briljant

SG

SG

20-01-2018 om 23:43

Ook zoiets stoms gedaan

Ook ik heb helaas de fout gemaakt om met twee verschillende mannen seks te hebben gehad in twee dagen, ik weet dat het echt niet ok is en voelde me toen niet eens schuldig tegen over mijn vriend omdat ik het idee had dat hij zelf vreemd ging al een langere tijd.. natuurlijk niet de oplossing maargoed.. nu is het zo dat ik 8 nov de eerste dag van mijn laatste menstruatie had en op 21 nov dus vreemd ben gegaan en 22 november dus mijn ovulatie had op de 22e heb ik gewoon nog seks gehad met mijn vriend ( waar ik mij dus heel slecht bij voelde) nu zit ik echt te denken al een week aan een abortus want ja van wie zou het kindje nou zijn. Nogmaals ik weet dat het heel stom is maar zit echt in een zwaar dilemma en kan er echt niet van genieten van de zwangerschap

Dat kindje is gewoon van jou en jou verantwoording toch?
Waarom zou je kiezen voor abortus?

Kindje weg dilemma weg

Ik snap dat het aantrekkelijk lijkt: kindje weg, dilemma weg. En voor de rest van je leven een geheim.
Je kunt ook kijken naar de dilemma's zelf.
Wel of niet aan je vriend vertellen dat je vreemd bent gegaan. Risico: vriend weg. Voordeel: eerlijkheid, geen geheim. En misschien is je vriend wel blij met een kindje.
Wel of niet aan je one-night-stand vertellen dat je mogelijk van hem in verwachting bent. Risico: one-night-stand ontpopt zich als vader en je hebt de rest van je leven met hem te maken. Voordeel: eerlijkheid en openheid over de vraag naar het vaderschap.
Voordeel van eerlijkheid: je kunt in alle openheid een dna-test laten doen. en je dilemma's met betrokkenen bespreken. Nadeel: het wordt dan bekend dat je bent vreemdgegaan, gezichtsverlies.
Dilemma: kun je wel of niet eventueel alleen voor een kindje zorgen (wonen, inkomen, tijd)? Heb je familie die je kan helpen als het nodig is. Risico: familie weet dat je vreemd bent gegaan. Voordeel: brede steun.
Er is nog wel meer te bedenken. ik denk dat het goed is dat je alle overwegingen op een rij zet in een gesprek met mensen die er verstand van hebben. Bij een abortuskliniek krijg je ook eerst een gesprek, maar verder niet meer zoveel begeleiding geloof ik. ik denk dat je hier meer aan hebt: https://www.siriz.nl/onverwacht-zwanger/
Mijn voorkeur zou het hebben als je eerlijk met je vriend de situatie bespreekt. Stel dat je het stilzwijgt en jullie gaan verder met elkaar, dan zal dat geheim er toch altijd tussenin blijven staan. Het mooiste zou zijn als jullie samen gesprekken zouden kunnen hebben, zoals dat aangeboden wordt bij siriz, een keuzegesprek.

Tsjor

MevrouwX

MevrouwX

28-01-2018 om 09:00

Hetzelfde

Ik heb het zelfde meegemaakt, ik ben ook vreemdgegaan en sex gehad met mijn man in dezelfde week. Ik heb er met mijn minnaar toen over gehad, maar hij wilde er niets over weten. Hij wilde geen vaderschapstest. Hij wilde er niets over horen. Toen ik met mijn kind daar kwam voor kraambezoek (hij had zelf geen auto) wist hij niet hoe snel ik mijn dochter naar een kamertje moest brengen om te slapen om weer alleen met hem te zijn om vanalles te doen, daar heb ik voor gepast. Tegen mijn man heb ik verzwegen.

Gelukkig lijkt mijn dochter ontzettend veel op mijn man. Mijn minnaar zie ik niet meer. Ik ben nog wel getrouwd, nooit meer vreemdgegaan en mijn dochter is ondertussen 9 jaar oud.

Last van mijn geweten? Ja soms wel..

Ad Hombre

Ad Hombre

28-01-2018 om 12:07

MervrouwX

"Last van mijn geweten? Ja soms wel.."

En terecht! En dan nog bij die vent op bezoek gaan om hem zijn mogelijke kind te laten zien...! Ik zou heel erg voorzichtig zijn dat je man er nooit achter komt.

Verhuizen naar een ander land misschien?

SG

SG

01-02-2018 om 19:59

Mevrouw X

De minnaar weet het ook ondertussen, beide hebben we echt een puinhoop ervan gemaakt... zijn vriendin is in verwachting van het 2e kindje.. hij dwingt me niet dat ik het weg moet laten halen, maar hij is bang dat hij zijn kindjes dalijk nooit meer zou zien als het zou uit komen.
Mijn vriend is ook nog eens zijn aartsvijand, het ergste is dat mijn vriend continue blijft zeggen dat er kans zou zijn dat het niet van hem is.. eerlijk zijn is geen optie voor mij, dus het weg laten halen blijft over.
We zijn bijna 4 jaar samen en heb al jaren geen voorbehoedsmiddel gebruikt dus dan wordt je in een zwanger ook al was het op de dag van de ovulatie dus dit was gewoon de vruchtbaarste tijd.
Ik denk alleen zo langzamer hand dat mijn vriend niet eens kindjes kan krijgen.
Het is mijn eigen schuld, zit nu al bijna op 13 weken dat maakt het zo lastig 😞

SG

SG

01-02-2018 om 20:00

Mevrouw x

Jij hebt dus een soort van geluk gehad dat het gewoon van jou man is?

rad van fortuin...enorme hoofdprijs

SG heeft als minnaar de aartsvijand van haar vriend. SG is zwanger.
Vriendin van minnaar is ook zwanger.
Van de baby van SG is niet duidelijk wie de vader is, uit de verslaglegging blijkt dat vriend onzeker is over zijn vaderschap. Maar is daarentegen niet op de hoogte van de affaire tussen zijn rivaal en geliefde.
Dat getuigt dus niet van een stevige vertrouwensband.

Wat een enorm slecht verhaal, ik kan bijna niet geloven dat het waar is, en dan ook nog 13 weken zanger. Het is bijna wachten op de onthulling dat vriendin van minnaar (2e kind) zwanger is van vriend SG.

Eerlijk zijn is geen optie zegt SG, en al een paar jaar samen zonder anticonceptie.
Ik heb het allemaal maar even opgeschreven, want het is bijna hogere wiskunde

SG

SG

02-02-2018 om 21:56

Vraag ik om jou om (verwijderd door forumbeheer) commentaar

Luister, zoals ik al zeg hebben wij er een puinhoop van gemaakt, het boeit mij eigenlijk totaal niet wat jij ervan vind ik wil praten met mensen die deze soort gelijke situatie mee maken of mee hebben gemaakt.. vraag me ten 2e af wat jij zo laat nog op doet om dit te lezen en vervolgens te reageren op dit onderwerp??? Zodat je even anoniem iemand nog een erger rot gevoel kunt aanpraten? Ben niet of een andere mongool die snapt wat ze fout heeft gedaan.
Wou het kwijt, en praten met iemand die HET ZELFDE zit!! Dankjewel

Sally MacLennane

Sally MacLennane

02-02-2018 om 22:08

"Vraag ik om jou (verwijderd door forumbeheer) commentaar"

Pardon? Potverdorie meid, nu laat je wel even je ware gezicht zien...!

Lianne

Lianne

02-02-2018 om 22:24

Oei

Ik snap wel dat SG hier boos over is, Anki00's reactie is nogal er eentje van 'ik wrijf het nog even lekker in' wat heeft SG hieraan?
Wel is haar reactie ook niet echt netjes, maar wellicht voelt ze zich op dit moment niet echt fijn, gezien de situatie.
Ik heb geen tips SG, ik vrees voor een nog grotere puinhoop als dit jaren later uitkomt, zeker omdat het kindje waarschijnlijk van zijn aarstsvijand komt.
Of een ook wel slechte tip, beweer dat je niet weet van wie het kind is, dat je dus een aantal weken geleden een one night stand hebt gehad met 'iemand' uit de kroeg,je weet niet meer wie, maar ja, hoe dat dan weer afloopt ..... poeh sterkte ermee

Er zullen weinig mensen zijn die hetzelfde hebben meegemaakt. Ja, het is inderdaad een grote puinhoop.
Hebben jullie afgelopen 4 jaar geen medische onderzoeken laten doen om te kijken waarom je niet zwanger bent geworden?
Ik ken één situatie, waarin iemand gedwongen was om te trouwen (vroeger), omdat er een kindje kwam. Na een scheiding en met een nieuwe vriendin ontdekte hij dat hij onvruchtbaar was, en dat echt definitief. Het kindje kon nooit van hem zijn. Dat heeft echt zijn leven helemaal op de kop gezet.
Realiseer je dat als je niets zegt, dat je dan later mogelijk ook niet meer zwanger kunt worden van je vriend, dat daar mogelijk onderzoeken uit voortvloeien en dat jullie dan mogelijk ontdekken dat hij echt onvruchtbaar is.
Realiseer je echter ook dat je een geheim met je mee blijft dragen als je niets vertelt en wel een abortus uit laat voeren.
Ik denk toch dat openheid het beste is. Waarbij je voor jezelf al keuzes moet maken: zou je ermee kunnen leven dat hij het kindje niet accepteert maar jou wel vergeeft? Zou je kunnen leven met alleen je kindje, zonder je vriend?
heb je al met iemand gesproken? Huisarts bijvoorbeeld? Is er iemand die jou begeleidt bij je dilemma's?

Tsjor

SG

SG

03-02-2018 om 00:20

Sorry voor mijn reactie

Als aller eerst bedankt voor jullie reacties Lianne en tsjor, hier heb ik zeker even behoefte aan. Voor mensen die niet zo zitten is het makkelijk gezegd om er nog een schepje boven op te doen en mij nog ellendiger te laten voelen zoals ik nu zit, zit daar echt eerlijk gezegd niet op te wachten en dan zo hatelijk te doen naar mij nou dan ontplof ik.
Ik zal hoe dan ook met een geheim moeten leven welke keuze ik ook maak. Alleen ik zou minder goed kunnen leven om het kind te houden en dan dat mijn vriend het zou ontdekken dan dat ik het weg laat halen.
Hij houdt echt van mij en hebben beide fouten gemaakt maar buitenstaanders weten niet eens hoe of wat en dat ik dan een slecht mens ben..
Heb ook een geweten net als ieder mens en hoe moeilijk is het als vrouw iets weg te laten halen wat in je groeit.. je hecht je eraan.
Wou ook dat ik het anders had gedaan en heb er echt hele erge spijt van hij merkt al een tijdje dat er iets is en dat ik het niet kan zeggen vind ik zo erg want dit verdiend hij gewoon niet ... zucht ...

Het kindje is van jou en jou verantwoording.
Eén ding is zeker, jij bent de moeder. Voor nu het belangrijkste. Van wie het kindje ook is, het zit in jou buik.
Eerlijk opbiechten tegen je vriend is geen optie schrijf je.
Je schrijft dat alleen abortus dan overblijft als optie.

Wat ik zou doen?
Ik zou het kindje houden en zien hoe de relatie met je vriend verder verloopt.
Waarom?
Omdat abortus, om deze reden, voor mij geen optie zou zijn.

Ik zou wel naar mijn huisarts gaan om dit te bespreken.
Je moet iemand hebben, in het echte leven, waar je je verhaal doet.

Adviseer ik je om te liegen?
Ja, terwijl liegen niet bij me past.

Je laatste bericht.

Die had ik nog niet gelezen. Maar ik lees hierin dat jij voor een abortus kiest?

SG

SG

03-02-2018 om 01:25

Wil40

In mijn hart wil ik geen abortus, het is idd mijn kindje.. mijn huisartsen weten hiervan en heb dit ook al besproken.. mijn vrouwelijke huisarts heeft een verwijzing voor mij gedaan naar abortuskliniek maar probeerde mij ook te overtuigen om geen abortus te moeten doen.
Mijn beste vriendin die weet het ook, en ook zij zei dat ik echt aan mijn kindje moest denken en niet aan wat iemand anders mij adviseert om abortus te laten doen.
Alleen ik voel mij zo schuldig tegen over mijn vriend, dat ik ergens gewoon denk dat het beter is.
Mijn huisarts zei ook dat ik dus voor het komend jaar niet meer erachter zou kunnen komen of hij wel of niet vruchtbaar is omdat ik bij het azm volgende maand al een echo heb.
Het blijft hoe dan ook een moeilijke beslissing en vooral als de andere man ook zijn 2e kindje krijgt en al een kindje heeft niet meer ziet straks, hij zet mij zo onder druk dat het maar beter is dat ik het weg laat halen.. hij heeft zijn vriendin al jaren lang bezeikt en is weer bang dat het uitkomt.
Dit is een nachtmerrie gewoon

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.