Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
Kiki

Kiki

16-06-2009 om 20:58

Ik ben 22 weken zwanger van mijn tweede kindje

en ben vrijdag bij het boodschappen sjouwen door mijn rug gegaan. De pijn in mijn rug werd snel minder, alleen kreeg ik de dag daarna enorme pijn aan mijn schaambeen die alleen maar erger lijkt te worden ipv beter.

Verloskundige gebeld, Fysio verwijzing gekregen en blijken veel voorkomende bekkenklachten te zijn. Wat alarmerend was dat de klachten heel snel, heel erg en heel vroeg in de zwangerschap komen opzetten.

Tijdens de intake bleek natuurlijk, en daar was ik me al terdege van bewust, dat de oorzaak natuurlijk aan mijn eigen drukke leventje ligt. Dus daar moet ik wat aan doen.
Maar nu, wat en hoe in vredesnaam. Ik heb nu eenmaal een eigen bedrijf, met mensen in dienst en ik ben bezig een kinderdagverblijf op te richten en ik ben bezig het huis boven me te kopen zodat ik dalijk ook nog eens midden in een verbouwing zit. Ik kan mijn werk nu eenmaal niet stressverlagender maken.
Ook heb ik nog een dreumes die nog niet loopt.
Dat zijn allemaal dingen die ik nauwelijks stil en stop kan zetten. Ik zal wel moeten, maar ik zie niet zo goed hoe.
Zitten hier misschien zelfstandigen, die in mijn positie gezeten hebben? Hoe hebben jullie gedelegeerd.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Petr@

Petr@

17-06-2009 om 08:28

Ik niet

dus ik roep maar wat, misschien heb je er wat aan ))
Ik heb zelf ook flink bekkenproblemen gehad tijdens m'n tweede zwangerschap en heb vier weken complete bedrust gehad na de bevalling en heb daarna nog een paar maanden in een rolstoel gezeten. Ik had m.n. last van m'n schaambeen, net als jij.
Ik zou die boodschappen lekker door Albert Heijn laten bezorgen. Ik neem aan dat je al een hulp in de huishouding hebt, die zou ik wat vaker laten komen. Is een nanny de komende tijd een optie? Of een schoolverlater die jou kan ondersteunen bij je dreumes? Verder zou ik die verbouwing aan je man overlaten, maar dat moet natuurlijk wel mogelijk zijn.
Heb je al een bekkenband? En krukken? Ik wilde ook niet aan de krukken, maar toen ik eenmaal zover was (lees moest), had ik spijt dat ik ze niet eerder was gaan gebruiken!
Nou ja, dit waren wat hersenspinsels van mij op de vroege ochtend, ik hoop dat je er wat aan hebt!
En sterkte de komende weken!

gr.
Petr@

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.