Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Kadootje voor schoondochter

Ik ben voor mijn eerste kleinkind aan het bedenken wat ik in de tien-dagen-mand zal doen. Ik heb al veel ideetjes, maar ben nog op zoek naar ene goed idee voor schoondochter, de moeder dus. Wie heeft een leuk idee? Mag ook iets zijn wat je zelf kunt maken. Ik ben niet heel handig, maar ik knutsel wel wat in elkaar.

Tsjor

Half a twin

Half a twin

28-01-2017 om 17:40

Iets echt voor haarzelf

Dat ze als de kleine slaapt een moment voor zichzelf kan nemen. Even tijd kan besteden aan haar hobby, een goed boek, een luxe douchegel. Iets lekkers, wat kan bij eventueel te geven borstvoeding, dus geen alcoholische dranken.
Ik was daar beide keren heel blij mee.

Pug

Pug

28-01-2017 om 18:17

hmm

Met douchegel zou je mij dan weer geen plezier hebben gedaan

Wat is een tiendagenmand?

Kaaskopje

Kaaskopje

28-01-2017 om 18:49

Pug

Een tien dagen mand is een mand met voor elke kraamdag een cadeautje. Mijn ervaring is dat dat erg leuk is. Elke dag weer even 'wat zal daar in zitten?'.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-01-2017 om 19:00

Tijdschrift

Een tijdschrift voor verse moeders.
Een cadeaubon van Ici Paris of Douglas o.i.d.
Als ze een theedrinker is een dubbelwandig glas waar het lekker lang warm in blijft. Twee als je zoon het ook lekker vindt.
Thee
Een sieraadje
Een doos dure bonbons

Maar voor alles gefeliciteerd met je aanstaande oma-schap. Leuk voor je .

Pug

Pug

28-01-2017 om 19:53

Had er nog nooit van gehoord.

En met Kaaskopjes suggesties zou je me ook al geen plezier doen Mijn man zou de bonbons wel lekker vinden, dus opkomen zou wel lukken.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

28-01-2017 om 20:16

Tiendagenmand

Mag ook best zeven dagen zijn.

Een beker 'voor moeder' lijkt me grappig. Met een pak chocomel. Of theezakjes, samen in een pakketje. Je kunt zo'n beker zo kopen of laten bedrukken, bijvoorbeeld bij hema.
Kan er mooi een zwangere foto bij als je die hebt,

Een bordje 'niet storen, ik slaap uit' om aan de deurknop te hangen.

Een fijne zachte handdoek,

Een kraamtijd-dagboek.

Vroeger had je filmrolletjes kunnen geven, nu misschien een code om voordelig een digitaal fotoboek te maken??

Twee bioscoopkaartjes plus een oppas-tegoedbon.
Of een restaurantbon. Een thuisbezorgd ontbijt.

Veel plezier met de voorbereidingen!

Jackie

Jackie

29-01-2017 om 10:02

Eten!

Alvast gefeliciteerd! Wat ik me afvraag, is voor het eerst oma worden spannender dan zelf zwanger zijn van je eerste kind?

Een kraamtijd-dagboek vind ik een leuk idee. Verder is het misschien ook leuk om haar iets te geven wat ze tijdens de zwangerschap heeft moeten laten staan, maar dat moet je maar net weten. (Brie, gerookte zalm, filet americain, sushi bijvoorbeeld.) Misschien weet haar partner wat ze het meest heeft gemist. Ik was zelf vooral heel blij met eten namelijk. Vooral omdat je dus opeens ook weer grotere hoeveelheden kan eten omdat je maag niet zo bekneld zit. Wat heb ik me toen scheel gegeten aan alle lekkers zeg

Ik zou trouwens écht niet de cadeaus per dag openmaken hoor (dat is de bedoeling begrijp ik?), veel te ongeduldig!

40er

40er

29-01-2017 om 11:19

Leuk!

Oh wat leuk! Leuk om te maken! Als je schoondochter van lekkere douchegel ed houd dan is zoiets altijd lekker. Ik ga gewoon wat dingen opnoemen wat ik had of bij anderen heb gedaan (of gezien)

Kookboekje voor baby-hapjes, luiertaart, meetlat-giraffe. Momenteel zie je veel van die houten ladders, ik heb die ook al eens gezien als meetlat aan de zijkant en op de treden stonden naam, datum ed gebrand. Heel leuk was dat.

Zit je op pinterest? Zijn ook veel leuke dingen te vinden.

En wat ik nu ook vaak zie, een newborn babyshoot. Misschien vind ze dat ook leuk? Is alleen vaak wel aan de prijs.

Yaron

Yaron

29-01-2017 om 11:32

doucheschuim

Wat ik leuk vond om te krijgen, douchegel in een speciale geur, kreeg ik van m'n zus die precies weet van welke geur ik hou. Als ik die geur nu ruik denk ik nog steeds aan die bijzondere tijd. Verder lekkere chocola, biefstuk, rosbief en filet american, niet geschikt voor in een pakket, maar wel fijn te krijgen, als ze er van houdt tenminste. Mijn man kreeg van z'n collega's grappige boekjes met de gebruiksaanwijzing van babies, vond hij erg leuk en er stonden best wel nuttige en handige tips in.

Half a twin

Half a twin

29-01-2017 om 11:43

Biefstuk filet en rosbief.

Dan moet je inderdaad goed weten of de kraamvrouw er van houdt. De kraamhulp die hier was bij mijn eerste bracht het op eigen initiatief allemaal mee bij de boodschappen. Kwam spontaan aan mijn bed met een broodje tartaar met ei. Alleen van de lucht van een hardgekookt ei ging ik al bijna over mijn nek.
Mijn speciale rauwmelkse brie waar ik zo van houd daar moest ik heel lang op wachten.
Bij eten geven goed weten waar ze dol op is.

tsjor

tsjor

29-01-2017 om 12:08 Topicstarter

Bedankt

Veel leuke ideeën. Ze is geen lezer, maar een meetlat, of het kraamtijdboekje (of eigen dagboekje), dat zijn leuke ideeën. ook het bordje 'niet storen, ik slaap' is erg leuk. ik heb weer volop inspiratie!

Tsjor

Kaaskopje

Kaaskopje

29-01-2017 om 14:57

Pug

Ik vind een tiendagen of zevendagen-mand dan ook eigenlijk iets voor beiden. De kersverse vader vind cadeautjes ook leuk. Maar Tsjor vroeg nu naar ideeën voor haar schoondochter. Ik mag hopen dat Tsjor uit de tips ideeën haalt die bij haar schoondochter passen.

tsjor

tsjor

29-01-2017 om 15:06 Topicstarter

voor zoon is het iets gemakkelijker voor mij, bijvoorbeeld iets met jeugdfoto's van hem. Dat is lastiger voor schoondochter. Vandaar mijn vraag

Ali

Ali

29-01-2017 om 18:23

Kraammand

Een kraammand heb ik ook gehad, van vriendinnen, en dat vind ik echt superleuk! Echte verwennerij.

Ik was toen blij met kadootjes om weer 'vrouw' te worden, ipv baar en zoog.
Dus pedicure en manicure aan huis, mooie armband of ketting, hoofd en schoudermassage thuis, luxe crèmes. Dat soort dingen.

Lente

Lente

29-01-2017 om 19:49

Bij ons ging dat anders

Ik kreeg van mijn schoonzus een kraammand met één cadeautje per dag.
Dezelfde avond hadden we een klein uitpakfeestje. We hebben alle cadeautjes in één keer uitgepakt. Dat vonden wij veel leuker.
Schoonzus woonde ver weg. Zij zou het niet merken.
Ik kreeg van mijn moeder een luiertaart. Dat vond ik enorm praktisch omdat je dan een stapel luiers krijgt op een leuke manier verpakt.
Ik zou goed kijken waar je schoondochter van houdt. Ik kon niet zo veel met de typische 'ik voel mij weer vrouw-dingen'.

Filet americain kon ik erg waarderen. En waarschijnlijk was een massage ook welkom geweest.

Ali

Ali

29-01-2017 om 21:15

Praktische dingen

Ik hou helemaal niet van die praktische dingen als kado, die koop ik zelf wel. Luiers als kado, nee dank je. Gelukkig heb ik die ook niet gekregen.

De kapper

Een bezoek aan de kapper is wat er in die eerste weken er vaak bij in schiet: zou ze blij zijn met een kapper aan huis of een kappersbon terwijl iemand oppast?

Knutsel

Of een minder prijzige fotolijst met plaats voor meerdere babyfoto's waarvan je de lijst geverfd hebt in de kleur van de babykamer.

Olivia

Olivia

31-01-2017 om 18:01

Een kadobon voor een fotoreportage?

Een kado om meteen in te wisselen (newborn reportage) of later in het jaar, wanneer het uitkomt? Dat is natuurlijk ook een leuke en blijvende herinnering (en ook leuk voor jezelf als oma, want wellicht kan je dan zelf ook een leuke foto nabestellen)
Wij hebben het toen met collega's een keer gegeven en werd erg gewaardeerd..

Aagje Helderder

Aagje Helderder

31-01-2017 om 21:20

Gefeliciteerd Tsjor

Met je aanstaande omaschap! Ik hoop dat je ervan kunt genieten.

Aagje

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.