Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
Dendy Pearson

Dendy Pearson

05-11-2008 om 20:32

Keizersnede?

Mijn dochter is ruim 6 jaar geleden gehaald met een keizersnede. Dit na 51 uur weeen. Toen het hartje van dochter wegviel kwam de gyn en die zei direct dat het een keizersnee werd. Toen hij de volgende dag aan mijn bed kwam zei hij dat als hij het via de natuurlijke weg had geprobeert hij haar aan stukken had getrokken (letterlijk) Tijdens die zwangerschap heeft de verloskundige nog wel een opmerking gemaakt over dat ik een smal bekken heb. Helaas was zij niet degene die de bevalling deed en wist de vervangster nergens van.
Nu ben ik 33 weken zwanger en mag ik volgende week naar de gyn. Helaas niet diegene die dochter heeft gehaald, hij is vorig jaar overleden. Ik wil heel graag weer een keizersnee, ben als de dood voor weer zo'n toestand. Dus ik ga er echt op aandringen. Maar hoe groot is de kans dat de gyn dit ook doet? Heeft het nut om daar dramatisch te doen, van mezelf ben ik eigenlijk een bikkel. Alleen nu even niet, ik krijg nu knap de zenuwen eigenlijk.
Heeft iemand een zinnige opmerking voor me??

grt, Dendy

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Dossier

Staan dat soort dingen niet in je dossier van de vorige bevalling? Misschien dat dat erbij gehaald kan worden?
En de verloskundigen die bij je vorige zwangerschap en bevalling betrokken zijn, kunnen die er niet iets zinnigs over zeggen?
Maar het gaat je vast wel lukken om een keizersnede te krijgen!

Ja hoor

als jij aangeeft een keizersnede te willen omdat je bang bent dat het toch niet lukt vanwege vorige ervaring en je al een keizersnede hebt gehad dan is het zo geregeld.

Bij mij staat het zwart op wit, ik krijg een geplande keizersnede. Ik heb aangegeven het risico niet te willen lopen dat mijn baarmoeder scheurt op de keizersnedewond, mijn bekken is niet ruim dus ik ga het niet nog een keer proberen.

Verder had ik zo'n traumatische bevalling dat ik dit heb vastgelegd voordat ik uberhaupt weer aan een kindje dacht. Dit telde minder mee voor de arts maar voor mij was het alles bepalend.

Komt vast goed Dendy !

Juul M

Juul M

08-11-2008 om 22:41

Keuze

Ik weet niet hoe het in NL zit, maar vaak als je vorige keer een keizersnede hebt gehad, geven ze je de keuze wat je wilt doen. Het hangt ervan af waarom je de keizersnede hebt gehad wat ze eventueel zouden adviseren. Bijvoorbeeld bij een stuit of distress van baby in een tot zover normale duur bevalling zouden ze waarschijnlijk adviseren om vaginaal te proberen. In jou geval met zo te horen een lange bevalling en mogelijk kleine pelvis (wat ze eventueel naderbij zouden kunnen onderzoeken dmv echos) zou het best kunnen zijn dat ze een keizersnede adviseren. Maar het is een advies dus kiezen voor een keizersnede is dan mogelijk. Sterkte en succes
Juul

Dendy Pearson

Dendy Pearson

14-11-2008 om 12:41

Ja!

Afgelopen woensdag ben ik bij de gyn geweest en hoewel hij niet stond te juichen blijkt dat ik er zelf de keus in heb. En die keus is dus een keizersnee. Ben er erg blij mee, scheelt weer wat stresssss.

grt, Dendy

Heel fijn

mooi dan kan je met een gerust hart de laatste weken in haan. Weet je de datum en tijdstip ook al en heb je nog meer info gekregen over geplande sectio ?

Ik moet dit nog allemaal gaan bespreken met de gyn vandaar mijn interesse.

Nou heel fijn !

Dendy Pearson

Dendy Pearson

15-11-2008 om 10:17

Manda

Hoi!

Nee, ik weet verder nog niets. Van de vorige keizersnee stond weinig op papier, daar was ik al bang voor. Daar zijn zoveel mensen bij betrokken geweest, dat het niet anders kon dan dat het onvollegige info was. Dus ik heb zelf veel info moeten geven, waar de gyn soms erg verbaasd bij keek. De gyn (een antieke) vind denk ik dat ik het eerst zelf moet proberen en als het dan niet snel genoeg gaat dat ik dan een keizersnee zou moeten krijgen. En daar heb ik dus geen trek in, zeker niet als dat 's nachts zou gebeuren. Maar gelukkig heb ik daar zelf iets in te zeggen. En daar ben ik erg blij mee.
Van de gyn moest ik er thuis met manlief over praten, net of we dat de afgelopen jaren nog niet hadden gedaan
Over ruim een week moet ik terugkomen en dan gaan we ( hoop ik) een en ander op papier zetten. En dan duidelijk op papier graag. Met grote letters door een edding geschreven oid.
Geen idee of ik zelf een beetje kan plannen. Het zou iig in week 39 moeten, 15 dec komt ons hier allemaal goed uit.
En nu maar hopen dat Pietje zolang blijft zitten. Ben als de dood dat hij eerder komt en dat ik 's nachts nog moet gaan zeuren dat het een keizersnee moet zijn.

En hoe gaat het met jou? Ik vind het zo geweldig dat jij nu ook zwanger bent.

grt Dendy

Jeetje

nou komt vast wel goed. Maar is er niet een andere gyn nog beschikbaar, ik neem aan dat er toch zoiets als een team is ? Volhardend zijn hoor, ze hoeven je niet aardig te vinden !

Hier alles goed, nog steeds in ongeloof, ik heb net ter bevestiging weer een testje gedaan die binnen een seconde zeer overtuigend was. Nog 1,5 week en dan de echo, kijken of het er 1 of 2 zijn

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.