Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
liora

liora

25-02-2009 om 20:06

Leuk boek

Hoi allemaal,

Heb een heel leuk boek meegenomen uit de bieb vandaag: speciaal voor grotere kinderen die een broertje of zusje krijgen. Het heet: mama, wat heb je in je buik? En is van Abby Cocovini. Echt leerzaam voor iets oudere kinderen met leuke tekeningen.

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Roosje Katoen

Roosje Katoen

26-02-2009 om 10:59

3 jaar?

Is het boek ook leuk voor kinderen van ruim drie jaar? Ben ook op zoek naar een leuk boek maar heb nog niks kunnen vinden...

liora

liora

26-02-2009 om 11:58

Hoi,

Denk het wel. Vind het zelf vooral vanaf ruim 4, maar als je er wat meer bij uitlegt is het ook leuk voor 3 jaar hoor.

Liora

Roosje Katoen

Roosje Katoen

26-02-2009 om 16:22

Dan ga ik er ook even achteraan! Dank voor de tip!

zon

zon

26-02-2009 om 19:56

Misschien ook een tip

Ik weet niet of er bij jou bibliotheek ook een mogelijkheid is tot het lenen van peuterkoffertjes? Bij onze bieb kan je namelijk van allerlei onderwerpen peuterkoffertjes lenen, zo ook met als onderwerp het krijgen van een broertje of zusje. Wij hadden toen ik zwanger was voor de oudste twee zo'n koffertje en dat vonden ze erg leuk. Er zaten allerlei boekjes over baby's en het krijgen van een broertje of zusje in. Zowel leuke verhalen- en plaatjesboekjes als iets meer informatief en daarnaast zaten er bijvoorbeeld ook kleurplaten in over dat onderwerp. Dit was helemaal gratis. Als je het aanvraagt stellen ze zo'n koffertje voor je samen en kan je het een paar dagen later ophalen.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

27-02-2009 om 09:53

Peuterkoffertje

Klinkt ook leuk, ik ga eens vragen of ze dat bij ons ook hebben!

Fem

Fem

27-02-2009 om 15:13

Dat boek is superleuk!

Ik heb het voor mijn kinderen (nét 5 en bijna 7) ook gekocht. Ze vonden het helemaal geweldig en het gaf aanleiding tot de meest geweldige uitspraken en vragen omtrent het ongeboren kindje. We hebben het bijna elke avond gelezen tot aan de bevalling. Ze bleven er om vragen. Echt heel leuk!
Groetjes Fem

Fem

Fem

27-02-2009 om 15:16

3 jaar kan wel

Met 3 jaar zullen ze nog niet alles wat er in verteld wordt begrijpen. Maar wel veel. Het is ook gewoon een soort prentenboek. Veel plaatjes. En je kunt de teksten waarvan je denkt dat je kindje het niet begrijpt gewoon weglaten.
Vooral het bekijken hoe groot het kindje elke maand is geworden is heel leuk, ook voor die leeftijd. Er worden vergelijkingen gemaakt van rijstkorrel tot meloen en uiteindelijk baby. En daar staan dan ook op een leuke manier getekende plaatjes van bij. Beetje cartoon-achtig is het.
Fem

Mayte*

Mayte*

02-03-2009 om 10:35

Bedankt voor de tip!

Het boek kost maar een tientje. Ik heb hem zojuist besteld.
Leuk!

Mayte*

Mayte*

04-03-2009 om 21:26

Leuk zeg!

Ik heb het boek vandaag binnen gekregen en natuurlijk meteen gelezen met mijn dochtertje. Ze moest iedere keer heel erg lachen om de grootte van de baby. Hahaha, zo groot als een rijstkorrel, hahahaha zo groot als een brood. Heel aansprekend.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.