Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Leven in puin

Heei allemaal
Ja ik hoor de hersens al kraken leven in puin?!? Loverboys elk meisje kent het wel maar denkt dat overkomt mij niet tot de liefde je Blind maakt nou ik was wel heel blind denk ik . 2 jaar lang heb ik met een loverboy gehad van die 2 jaar heb ik anderhalf jaar in de prostitutie gezeten en ben ( door de pil niet goed te nemen ) 3 keer zwanger geraakt waarbij 2 keer de baby niet levend op aarde is gekomen ...... Ja een zware tijd was het gelukkig kan ik het steeds meer achter me laten en me focussen op die kleine ik me buik . 16 jaar en zwanger ja dat ben ik en ik ben zo blij dat ik dit durf te zetten op internet ik hoop dat meer meiden het durven want ik heb geleerd dat het niets is war jij iets aan kan doen wees trots op die kleine in je buik en denk aan je toekomst niet aan je verleden ..... Als er iemand is die nog tips boor me heeft ik hoor het graag

LG

LG

01-02-2015 om 19:39

Informatie loverboy

Hallo Mama X,

Het is heel dapper dat je dit durft te vertellen. Ik hoop dat het verhaal je blijdschap over de zwangerschap niet in de weg zit. Maar het is wel heftig hoor! Ben je nu op een plaats waar je veilig bent voor degene(n) die jou dit hebben aangedaan? Zo niet dan zou ik echt met de politie contact opnemen. Hij of zij hebben zich mogelijk schuldig gemaakt aan een ernstig strafbaar feit.

Je kunt je melden voor praktische hulp bij COMENSHA (coördinatiecentrum mensenhandel)033-4481186. Zij kunnen je informeren en adviseren over wat je hebt meegemaakt.

Als je je verhaal kwijt wil en wilt overleggen over de mogelijkheden of je wel of niet de daders wilt aanpakken of als getuige je verhaal wilt doen dan is het mogelijk om contact op te nemen met een speciaal team van de politie. Via het algemene nummer van de politie Oost-Nederland 0900-8844 kun je vragen naar het team AVIM die dit soort zaken behandeld. Ze zijn 24/7 uur bereikbaar.

Ook kan het zijn dat je een traumatische ervaring hebt opgelopen waar je vroeg of laat last van kan krijgen. Eventueel kan je je huisarts in vertrouwen nemen en kan hij zorgen dat je goed wordt doorverwezen naar een behandelaar. Ik hoop dat je verder een gezonde en zwangerschap zult hebben. Een ongepland kind, toch heel gewenst zijn. Petje af als je dit in je jonge leventje voor elkaar krijgt! Veel sterkte. Ik hoop dat je niet alleen met dit verhaal blijft worstelen. Misschien is het verstandig om niet teveel op internet te zetten. Veel succes met de voorbereiding op het moederschap.

Marea

Marea

01-02-2015 om 20:27

Ik zie dat anders

Als t klopt wat je zegt en geen trol bent, dan zie ik je situatie toch anders dan LG.
Je schrijft : "16 jaar en zwanger ja dat ben ik en ik ben zo blij dat ik dit durf te zetten op internet ik hoop dat meer meiden het durven want ik heb geleerd dat het niets is war jij iets aan kan doen wees trots op die kleine in je buik en denk aan je toekomst niet aan je verleden."

De enige die er wel iets aan had kunnen doen ben jij. Door gewoon die pil wel goed in te nemen. Dus het lijkt me handig als je vanaf nu je verantwoordelijkheid neemt en zorgt dat je je leven op de rails krijgt. En niet zo iemand wordt die anderen de schuld blijft geven van de rotzooi die je van je leven hebt gemaakt.

Verder hoop ik niet dat meer meiden van 16 hier gaan neerzetten dat ze zwanger zijn, want dat is geen normale leeftijd om zwanger te raken. Of zelfs seks te hebben.

Lynn

Lynn

01-02-2015 om 21:42

Opleiding

Als je nu 16 bent, zit je dan nog op school?

Mijn advies is: hoewel een zwangerschap en vervolgens een kind heftig is en zal zijn (zeker als je zo jong bent, denk ik - geen ervaring), adviseer ik je al je energie erop te zetten dat je je opleiding afrond en een vervolgopleiding volgt en afrond. Heel belangrijk!

Zodat je voor jezelf kunt zorgen en geld kunt verdienen en zo goed voor je kindje kunt zorgen.

Woon je nog bij je ouders? Staan die achter je besluit?

Fijn als je geniet van je zwangerschap en straks van je kleintje.

Verantwoordelijkheid

3 keer zwanger door je pil te vergeten... Waarom nam je je verantwoordelijkheid dan niet na de eerste keer ongewenst zwanger geweest te zijn door van anticonceptie te veranderen?!
Ik snap niet dat mensen daar niet langer over nadenken.
16 jaar en zwanger. Je hebt veel moed want ik vind het als 28 jarige mama al zwaar en ik heb dan een diploma, een vaste job en een geweldige partner. Je mag het toch allemaal niet onderschatten. Wat voor toekomst kan je je kindje geven?! Dat lijken harden woorden en het is altijd makkelijker om erover te oordelen als je niet in die situatie zit, maar toch...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.