Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
Mama van S

Mama van S

13-08-2014 om 19:06

Naam gezocht, wie wil er helpen?

We verwachten ons tweede kindje begin volgend jaar en zijn druk op zoek naar een naam.

We hebben al heel veel lijsten op internet uitgezocht maar nog niet de naam tegengekomen waar we echt een goed gevoel bij hebben dus kunnen wel wat hulp gebruiken.
Meisjesnamen die we nu hebben: Anna, Elske, Mijntje, Meis, Wies.
Jongensnamen: Hugo, Marten, Wolf.

We zoeken:
Namen in deze stijl.
Nederlands, weinig voorkomend (want de meer voorkomende namen hebben we allang zelf gevonden)
Liefst een beetje uit te spreken in het Spaans vanwege spaanstalige schoonfamilie (dus Mijntje en Hugo vallen echt af ook al vind ik ze prachtig, de rest is nog wel te doen al dan niet helemaal ideaal).

Wie heeft er nog een verrassende naam waar we zelf nog niet aan hadden gedacht?


Je zou

http://nl.wikipedia.org/wiki/Stamboom_Irene_van_Oranje-Nassau_(1939)

De namen kunnen overwegen van kinderen en kleinkinderen van prinses Irene. Die was trouwens met een Spaanse (Carel) Hugo getrouwd. Dus hoe onmogelijk is dat.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

13-08-2014 om 19:21

Moeilijk hoor

Jongensnaam: Zeb, Ferris, Juup
Meisjesnaam: Zazie, Pum (mijn favoriet, maar mijn man vindt het een stomme naam

Het is altijd moeilijk om voor een ander namen te bedenken.
Maar ik vind het wel leuk dat er weer eens een namendraadje is!!!!

Egel

Egel

13-08-2014 om 19:23

Hm...

Altijd moeilijk. Het is zo erg een kwestie van smaak.
Ik hou niet heel erg van meisjesnamen met 'tje' of 'ke', of dergelijke afkortingen, hoewel ik Neeltje en Meike toch wel leuk vind, dus heel consequent ben ik niet.
Anna en Hugo vind ik ook erg mooi, maar Mijntje maar heel matig (zo'n schattig meisje? Wordt ze later serieus genomen?).
Wies (en Anna) had ik zelf ook overwogen voor onze dochter, maar probleem met Wies is misschien de associatie met 'vies', en dat het meestal 'Wiesje' zal zijn. Weer zo'n meisjesachtig schatje. Ik heb dan ook zeker niets met de naam Meis (wel prima als tweede naam).
Enigszins pretentieus maar wel mooi, en tevens geen probleem voor Spaanstaligen vind ik dan Olivia (evt Livia) en Victoria.
En ook Victor voor een jongen.
Oscar.
Rosa of Laura komt vast teveel voor?
Barbara (inmiddels weer origineel en prima in Spanje).
Succes!!

Spaanse babynamen

https://www.babyplaza.be/babynamen/themes/index.php?theme=Spaans
Met een Nederlandse taste; Thea (van dorothea), Ines, Nita, Ric, Toni(o)

Mama van S

Mama van S

13-08-2014 om 20:33

Bedankt

Of een naam veel voorkomt maakt niet uit. Onze dochter heeft een top 10 naam. Maar dit was dan ook echt onze favoriet boven alles dus dat hij in de top 10 stond kon ons echt niet boeien. Als nu blijkt dat dé perfecte meest favoriete naam weer in de top 10 staat is dat niet erg. Maar tot nu is behalve Anna de top 10 niet zo veel. Ja, Lotte vind ik heel mooi maar dat vond mijn zusje helaas ook, dus die kaapte hem voor mijn neus weg een paar maanden geleden .

Ik zelf vind dus Elske heel erg mooi en mijn partner geeft de voorkeur aan Anna. Maar het is het allebei net niet helemaal. Gewoon geen WAUW gevoel erbij. Dat echte WAUW gevoel heb ik wel bij Mijntje maar dat word niets in het Spaans en klinkt ook niet bij een Spaanse achternaam. Jasmijn of Willemijn bijvoorbeeld vind ik dan weer minder leuk. Dat zou nog kunnen en dan Mijntje als roepnaam, maar daar twijfel ik gewoon te erg over.

En dan de jongensnamen, tja, vind ik al veel moeilijker en dan Hugo als nummer 1 maar we hebben dat eens aan de schoonouders gevraagd en die bakten er niets van. De H is moeilijk, de U is moeilijk, en zeker als die twee achter elkaar komen.

Dus we zoeken een verrassend alternatief. Iets waar we zelf nog niet op waren gekomen en wat toch niet raar klinkt of ingewikkeld of veel te geknutseld is. En ook niet te Spaans want dat vind ik zelf echt weer niet mooi (ja lastig, zo'n interculturele relatie ).

Tante van twee neefjes

Tante van twee neefjes

13-08-2014 om 20:41

twee jongensnamen

Mijn zus heeft twee jongens van een spaanstalige vader.
Zij hebben gekozen voor Max en Jasper. Die namen werken ook in het Spaans goed.

Marjoleine64

Marjoleine64

13-08-2014 om 20:44

Misschien

Voor een meisje: Silke, Zita (of Sita, of Rosita), Bente, Vera? Of als combinatie van beide namen die al hoog scoren: Annemijn.
Voor een jongen Sebastiaan (of Bastiaan), Ruben, Mateo, Massimo, ...
Het blijft natuurlijk altijd heel erg persoonlijk, onze jongens hebben ook echte Nederlandse namen gekregen, maar wel ook heel bewust zodanig dat ze internationaal (Engels/Frans/Duits) goed uit te spreken zijn. Mijn man heeft zelf teveel ervaring met een onuitspreekbare naam in het buitenland.

Mama van S

Mama van S

13-08-2014 om 20:49

Annemijn

Annemijn vind ik zowat de mooiste naam die er bestaat. Maar we hebben in de vriendenkring al een Annemijn. En aangezien die naam niet vaak voorkomt voelt dat toch echt als pikken dus dat doen we niet.

Silke vind ik ook heel erg mooi maar onze dochter begint ook al met een S dus liever niet en we hebben liever een unieke voorletter.

Marie

Marie

13-08-2014 om 20:52

Irene

Wat vind je van Irene?

Jillian

Jillian

13-08-2014 om 20:52

Hugo

Hugo is vziw een hele populaire naam in Spanje dus dat zou toch moeten lukken?

Kijk hier maar:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_most_popular_given_names#Male_names_4

en

http://www.babynamewizard.com/name-list/spanish-boys-names-most-popular-names-for-boys-in-spain-

en

http://www.donquijote.org/spaans-taal/namen/

http://www.voornamelijk.nl/alejandro-en-lucia-zijn-populairste-namen-spanje/

Hugo komt steeds in de lijsten voor.
De uitspraak is natuurlijk wel anders dus misschien was dat het probleem voor je schoonfamilie?

maar verder lijkt me Hugo dus prima kunnen (mits je er geen probleem mee hebt dat je schoonfamilie het anders uitspreekt)

Andere namen die misschien kunnen: Lucas, Elias, Thomas...

Voor meisjes is Anna natuurlijk prima.

Mama van S

Mama van S

13-08-2014 om 21:02

Hugo

Ha, dan ga ik de schoonfamilie eens vragen hoe zij Hugo zouden uitspreken. Gesproken konden ze het in ieder geval niet nadoen, dus ben benieuwd wat ze er dan van maken als ze het geschreven zien staan...

Irene... Hmm heeft wel wat, maar ik zie er wel meteen een wat oudere dame bij en geen kind. Misschien een wennertje.

ano

ano

13-08-2014 om 21:48

Hanneke

Wat vind je dan van Hanneke of Anneke (samentrekking van Anna en Elske) of Anne-Elske als 1 naam?

Ano

Ano

13-08-2014 om 22:03

Ik heb een Katinka thuis

Is dat iets? Niet veelvoorkomend, niet te meisjesachtig verkleinerig en volgens mij voor Spanjaarden ook wel te doen...

Mama van S

Mama van S

13-08-2014 om 22:13

Anneke

Anneke is wel leuk... Ik vind sowieso namen met Anne wel leuk, alleen dan wel bestaande. Ik denk ook ineens aan Anneleen, dat is ook wel een leuke... Anne-Elske vind ik dan weer een beetje te veel van het goede. Hmm het geeft me wel weer nieuwe ideeën om eens op zoek te gaan.

Mama van S

Mama van S

13-08-2014 om 22:19

Annika!

Kom ik door het idee van Anneke ineens op Annika, die vind ik leuk! Alleen mijn partner roept meteen: hmm, nee. Maar ik schrijf hem heel eigenwijs toch even op.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

13-08-2014 om 23:06

Jaaaaah

Dat is een leuke. Alleen vind ik het dan leuker met 1 n, dus Anika.

Niem

Niem

14-08-2014 om 00:00

Pretentieus?

Wat is er pretentieus aan Olivia? Gewoon even nieuwsgierig naar....

Meisjesnaam vind ik leuk:
Elsa
Tess, Tessa, Tessel
Kathelijne (heel anders)

Jongensnamen:
Naut
Ysbrand
Benjamin (als je weet dat hij de jongste in t gezin zal blijven haha)

Barvaux

Barvaux

14-08-2014 om 00:35

eigen letter

Als je een eigen voorletter wil ivm de post: geen probleem bij meerdere namen is mijn ervaring. Silke heeft ook op mijn lijstje gestaan.

Karlijn vind ik een mooie stoere naam voor een meisje, ik zou nooit voor een verkleinnaam gaan (het kind moet ook volwassen worden vind ik altijd, grappig dat jij irene dan weer teveel voor een volwassene vindt...) en wat vind je van Tamara?

Mama van S

Mama van S

14-08-2014 om 09:03

Anniek

Ik dacht ook nog aan Anniek, die vind ik ook wel erg leuk...

Wat de post betreft weet ik uit ervaring dat meerdere voorletters niet altijd helpt. Mijn partner en ik hebben dezelfde voorletter en allebei meerdere voorletters daarachter. Maar heel vaak komt er gewoon post op M. Achternaam en dan weten we dus niet voor wie het is. Dus als we nu voor de S gaan.. Onze dochter is S.M.I en als we nu voor Silke gaan zou dat S.M.F.E. worden. Maar ik ben bang dat er dan toch heel vaak gewoon S. Achternaam zal komen te staan, zonder de rest van de voorletters. Dus toch liever niet.

Tessa hebben we nog overwogen, die vinden we allebei heel leuk. Maar ook een associatie mee. Geen vervelende associatie, maar we "kennen" een Tessa over wie we het veel hebben (zij runt een goed doel in het land van mijn schoonfamilie) en dus voelt het wat verwarrend om ons kind dan Tessa te noemen. Maar met die naam zit je dus wel in de goede hoek te zoeken. Tess voor mij te Engels, maar Tessel wel leuk!

Hadewich

Hadewich

14-08-2014 om 10:35

Voor een meisje:

Dana?

Mama van S

Mama van S

14-08-2014 om 12:04

Lijkt teveel

Wel leuk, Dana, maar klinkt iets te veel als de naam van onze oudste.

Vanmorgen bij de gyn echo gehad en ze wilde na afloop wel even kijken naar het geslacht, maar kleine uk liet niets zien dus helaas. Volgende week pretecho en hopelijk dan wel wat te zien want dat maakt de zoektocht toch iets makkelijker naar een naam. Hoeven we er maar één te vinden .

Evanlyn

Evanlyn

14-08-2014 om 12:14

Preuts zeg...

Dat was mijn oudste ook! En terecht, want wat zitten al die mensen nou tussen je benen te gluren...zelfs in de baarmoeder heb je geen privacy meer tegenwoordig.

Mama van S

Mama van S

14-08-2014 om 12:22

Na de bevalling

Na de bevalling is die privacy toch meteen verdwenen, of al die baby's moeten stilletjes op de wc hun eigen luier gaan verschonen

Lynn

Lynn

14-08-2014 om 21:24

Een paar namen

Lara?
Mara?

Of wellicht: Liene, Lise,Lisa, Elise?

Hannah, Sara, Zara?

Hanka?

Beatrice?

Janna of Janne (beiden zou ik niet kiezen maar misschien vind jij ze mooi).

Leane?

Rianne?

Of heel anders: Cecile of Cecilia?

Eva?

Mirthe?

oh, echt leuk,om namen te bedenken.

De verkleinnamen met "je" en "tje" zou ik echt vermijden. Dochter wil als volwassenen graag serieus genomen worden, en niet eeuwig dat lieve, schattige meisje blijven....

Lynn

Lynn

14-08-2014 om 21:25

Nadia

Nadia vind ik ook een mooie naam. En prima in het Spaans.

Christel

Christel

14-08-2014 om 22:01

Nadine

is dat misschien wat?

Dendy Pearson

Dendy Pearson

14-08-2014 om 22:06

Bobine.

Volgens mij was hier iemand hier op het forum die een dochter heeft met die naam. Heb ik altijd leuk gevonden.

Marjoleine64

Marjoleine64

14-08-2014 om 22:11

Nog wat jongensnamen

Raoul/Raul/Rahul? Ramon/Remon? Niet echt heel erg nederlands van oorsprong, maar komt hier genoeg voor om niet vreemd te zijn. En zeker ook spaans genoeg denk ik.

Lynn

Lynn

14-08-2014 om 22:11

Nadine

Is inderdaad mooi, misschien ook Adine of Ariane of Ariana.

Of ook heel mooi: Adriana.

Ben wel benieuwd of je nog meer leuke namen hier bent tegengekomen.

Lynn

Lynn

14-08-2014 om 22:15

Nog meer

Fenne?

Lena?

Fiona?

Nb, ik vind het vooral mooi als het qua soort naam en qua lengte (letter grepen) goed bij de naam van het oudste kind past.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.