Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Ontzettend veel geluk

Mijn vrouw (31) en ik (33) hebben al 2 kinderen samen van 12 en 1. Wij wilden dan ook nog heel graag een derde kindje, alleen was het de bedoeling dat we daar nog even mee gingen wachten tot onze jongste 3 of 4 zou zijn.

Nu komt er in de familie van mijn vrouw de vroege overgang veel voor. Haar moeder is bijvoorbeeld op haar 38e in de menopauze terecht gekomen.

Wij wilde daarom ook weten of het verstandig zou zijn om nog even te wachten met kindje nummer 3.

Wij kregen toch het slechte nieuws dat de AMH waarde van mijn vrouw op 0,05 zat en er toch erg rekening moesten gaan houden dat een derde kindje er niet meer van zou gaan komen. Wij hebben een doorverwijzing gekregen maar zijn tegelijkertijd zonder condoom seks gaan hebben.

Dit was in februari. Midden april stuurt mijn vrouw via de whatsapp een foto van een zwangerschapstest met 2 strepen. Het is gewoon gelukt! Dagen erna paar keer de testen herhaald en het test streepje werd steeds duidelijker.

Nu is ze 7weken zwanger en 23mei hebben we onze eerste echo. Ik hoop zo dat alles goed is. Want dit zou misschien wel de laatste keer kunnen zijn dat ze zwanger word.

Wow

Van harte gefeliciteerd! Hopelijk gaat het wel goed. Het lijkt me best spannend.

Gefeliciteerd!

Probeer te genieten, je kan toch niks doen of laten (behalve niet drinken en niet roken) en gewoon afwachten tot de echo bevestiging brengt. Over 7 maanden hebben jullie vast een gezonde baby er bij!

skik

Ad Hombre

Ad Hombre

09-05-2017 om 23:17

Samael

"Wij kregen toch het slechte nieuws dat de AMH waarde van mijn vrouw op 0,05 zat en er toch erg rekening moesten gaan houden dat een derde kindje er niet meer van zou gaan komen. Wij hebben een doorverwijzing gekregen maar zijn tegelijkertijd zonder condoom seks gaan hebben."

Ach ja, zoveel weten ze er gewoon niet van, joh. Die waarden met 2 decimalen zeggen eigenlijk niet zoveel. Wij kregen ook zo'n soort diagnose van een hooggeleerde fertiliteitsprofessor na twee mislukte IVF-pogingen. Eiceldonatie was het enige wat er nog op zat.

Nu ligt het huis vol met lego.

Geluk? Vast. Maar vooral ook een teken dat de fertiliteitswetenschap nog steeds in de kinderschoenen staat.

Ga nog even door zonder condoom en voor je het weet heb je er straks twee, zoals wij. Perfect zijn ze niet, dat dan weer niet. Ze ruimen bijvoorbeeld hun lego nooit op. Volgende keer toch maar een designer-baby

Tijgeroog

Tijgeroog

10-05-2017 om 08:56

Uhm Ad...

Wel lezen he. Ze hebben er al twee en verwachten nu net de derde.

Dees

Dees

10-05-2017 om 09:10

tja

tja we kennen allemaal die verhalen wel. Ik heb zelf een tante die na jaren proberen en medisch onderzoek nagenoeg geen kans had zwanger te worden. Zaten ze dus in Indonesië om hun adoptiezoon op te halen en was ze me toch misselijk en al bleek ze dus zwanger.

Ik heb ook een vriendin allerlei onderzoeken en allerlei behandelingen gehad. Toen ze besloten ermee te stoppen en te accepteren dat er geen kleintje kwam bleek ze een maand later zwanger, met de 2e is het 7 jaar later uiteindelijk op dezelde manier gegaan.

Li

Li

10-05-2017 om 09:29

designerbaby

Een baby die zelf z'n Lego opruimt, dat zou ik ook wel willen. Doe mij er maar een stuk of wat.

Ad Hombre

Ad Hombre

10-05-2017 om 11:26

Tijgeroog

"Wel lezen he. Ze hebben er al twee en verwachten nu net de derde."

Tja, als je zo inhalig bent...
Nou ja, punt blijft hetzelfde.

Ideaal

Geef mij maar een designerpuber....eentje die zelf zijn huiswerk maakt bijvoorbeeld :-S

On topic: gefeliciteerd Samael!

Li

Li

10-05-2017 om 12:12

haha

Je mag toch wel verwachten dat de lego-baby vanzelf opgroeit tot een ijverig studerende puber. Anders zou ik een beroep doen op de garantie.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.