Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
mommy to be

mommy to be

25-02-2018 om 22:59

STUITLIGGING

hallo allemaal,

ik ben 35 weken zwanger. ik heb te horen gekregen dat mijn kindje in de stuitligging ligt. nu moet ik over een weekje naar het ziekenhuis, dan willen ze proberen om de baby uitwendig te draaien. lukt dit niet moet ik een keizersnee. ik vind het erg spannend het is mijn aller eerste kindje en wil het liefst op natuurlijke wijze bevallen. hebben jullie hier ervaringen mee.
sinds kort heb ik een youtube kanaal [link verwijderd door forumbeheer, zie spelregels] ik hoor graag reacties die ik kan meenemen in mijn video's over het uitwendig draaien.

liefs,

Nikki

Niki73

Niki73

26-02-2018 om 15:29

Ja hier

Bij mij is de versie gelukt, was een fluitje van een cent (is blijkbaar niet altijd zo), een paar weken daarna ben ik natuurlijk bevallen.

Jackie

Jackie

26-02-2018 om 18:22

stuitbevalling

Je hoeft bij een stuitbaby niet per se een keizersnee toch? Of is daar een andere reden voor?
Mijn eerste kind bleef ook in stuit, dat is uiteindelijk een vaginale stuitbevalling geworden. De tweede bleef ook tot week 37/38 in stuit en is daarna gedraaid (na allerlei draaioefeningen thuis, haha). Die had dan wel weer haar handje bij haar gezicht (dus hoofdje + handje tegelijk geboren).

Dees

Dees

27-02-2018 om 15:32

Jackie

Dat hangt van de positie van het kind af en wellicht ook wel wat zaken van de moeder.

Mijn nichtje lag ook in stuitligging en die hebben ze gedraaid, een week later hebben ze haar weer gedraaid want ze had zichzelf weer in stuit gedraaid. Daarna is het goed gegaan en was het gewoon een natuurlijke bevalling. Nichtje is nog steeds erg "wispelturig".

Bleef draaien

Wij hadden een afspraak in het ziekenhuis om ons kindje te draaien en toen bleek zij toch goed te liggen, dus opgelucht weer naar huis en toen we de parkeerplaats afreden voelde ik haar weer in een stuit draaien. Uiteindelijk is ze toch "gewoon" goed gaan liggen en blijven liggen.

Jackie

Jackie

27-02-2018 om 21:54

Dees

Ja dag klopt, ik had me daar destijds ook veel over ingelezen, vandaar dat ik me afvroeg wat bij TS precies de reden is dat een keizersnee 'moet' als de baby in stuit blijft. (Als ze dat wil delen natuurlijk.)

Maria

Maria

04-03-2018 om 11:19

Wordt wel vaker gedaan

Van mijn dochter ben ik normaal bevallen, mijn zoontje is met een keizersnede ter wereld gekomen. Hij lag ook in stuitligging en eigenlijk heeft de gynaecoloog mij nooit voorgesteld om hem te draaien. Had waarschijnlijk ook te maken met de heel moeilijke en lange bevalling van mijn dochter. Na 8 uur weeën was ik helemaal uitgeput (wel epidurale verdoving gevraag, maar deze werkte na een poosje niet meer) en hebben ze mijn dochter er met de zuignap moeten uithalen. De bevalling van mijn zoontje was netjes ingepland met keizersnede. Dit gaat natuurlijk een stuk vlugger, maar de herstelperiode achteraf duurt wat langer. Je kan niet meteen weer alles en moet heel goed oppassen welke bewegingen je maakt. Ik kan heel goed begrijpen dat je bij een eerste kindje natuurlijk wilt bevallen. Heb nogal gehoord dat een kindje uitwendig draaien behoorlijk pijn kan doen, maar dit wordt heel vaak gedaan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.