Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
oma-to-be

oma-to-be

27-06-2015 om 22:08

vraag van ongeruste oma-to-be

Dochter verwacht eerste kindje, is nu 23 weken zwanger. Na de eerste stevige misselijkheid gaat het best aardig, alleen wel vrij vaak harde buiken en sinds twee weken geregeld vochtverlies.
Ze is afgelopen week doorgestuurd naar de gyn omdat de vk meer zekerheid wilde, gyn kon niets bijzonders vinden; kindje maakt het goed, baarmoedermond is gesloten, er is voldoende vruchtwater.

Maar vannacht weer veel vochtverlies, meer dan eerder al een paar keer gebeurde. Het ruikt volgens dochter nergens naar. In elk geval geen urine.

Ik herken dit verschijnsel helemaal niet van mijn eigen zwangerschappen, iemand van jullie?

Opvangen

Het lijkt me heel lastig om er zo naast te staan. Maar zo te horen wordt er goed aandacht besteed aan je dochter.
Ik zou aan haar vragen of ze een varentest gedaan hebben om te controleren of het om vruchtwater ging. En anders kan ze het proberen op te vangen om te laten controleren.

Oma-to-be

Oma-to-be

28-06-2015 om 16:28

Ziekenhuis...

...sinds vannacht. Heel spannend, morgen pas 24 weken.

Wat een spanning

Lijkt toch niet goed te zitten. Gelukkig dat ze er zo snel bij zijn!
Ik wens jullie heel veel sterkte in een spannende tijd.

Lassie

Lassie

28-06-2015 om 21:56

sterkte

Sterkte, vreselijk om zo te moeten toezien hoe je dierbaren het moeilijk hebben en je niets kunt doen.
De schietgebedjes vliegen naar boven.

oma-to-be

oma-to-be

28-06-2015 om 22:02

spannend!

Ze zijn samen heel dapper en realistisch. En uitgeput.

Elke dag is een, het infectiegevaar ligt op de loer, het kindje is ieniemienie en het vruchtwater minimaal.

De gezondheid van de moeder staat voorop bij de zorg deze eerste week, zo is besproken, ze gaan niet tegen elke prijs de baby redden.
We hopen en bidden dat ukkie tijd krijgt om wat grammetjes te vergaren en dat moeder zo gezond mogelijk blijft.

Katniss

Katniss

28-06-2015 om 22:41

Ach jee

Ik duim voor jullie, oma-to-be. Dat de kleine maar zo lang mogelijk blijft zitten.

Hè wat een zorg

Sterkte, ik duim voor jullie! Dat het goed mag blijven gaan met moeder én kind.

Tijgeroog

Tijgeroog

29-06-2015 om 22:07

Spannend...

Hoe gaat het nu?
Heel veel sterkte!

tonny

tonny

30-06-2015 om 07:17

nog afwachten

en we appen heel wat af, zo tussendoor...

Cat

Cat

30-06-2015 om 10:22

ach

Tonny, wat onzettend spannend!
Heel veel sterkte, leef met je mee!

Sterkte!

Knuffel van de andere kant van de rivier!

oma-to-be

oma-to-be

06-07-2015 om 08:48

@dirksmama

hoe het verder gaat: kijk bij draadje 'moederverdriet' (al mag het nu ook best 'moedertrots' heten, door de tranen heen!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.