Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
Daphne

Daphne

28-01-2018 om 13:12

Zwanger?

Haynay, ik ben 15 jaar oud en heb een vriend. Eergister gingen we de liefde bedrijven alleen deed hij de condoom eerst verkeerd om. Zou ik nu zwanger kunnen zijn, omdat er misschien voorvocht op de condoom zat?? Hij was die dag ervoor nog klaar gekomen.

Bij twijfel

Haal een zwangerschapstest over een paar weken. Nog beter. Vraag direct je huisarts de morningafterpil. Dan voorkom je zwangerschap.

Bosbes

Bosbes

28-01-2018 om 14:31

Nee

Als het zo is gegaan als je schreef : nee geen probleem.
Je hoeft echt geen morning after pil als het condoom eventjes verkeerd zat.
Als het condoom verder niet gescheurd was of zo kun je nu niet hiervan zwanger zijn geworden.

Bosbes

Bosbes

28-01-2018 om 14:32

En in voorvocht zitten ook geen zaadcellen en gisteren is een tijd geleden.
Maak je gern zorgen en prima dat je een condoom gebruikt.

Daphne

Daphne

28-01-2018 om 17:12

Voorvocht

Ik las dat er in voorvocht wel zaadcellen zitten

Bosbes

Bosbes

28-01-2018 om 20:50

nee hoor

Nee hoor, dat is bangmakerij.
Of wat er kan gebeuren (nog meer kans met jonge jongens): een jongen heeft per ongeluk al een zaadlozing gehad, maar wil dat niet zeggen. Alleen dan is het niet zo logisch dat hij direct alweer een condoom om kan doen e.d., dat was vast niet aan de hand.
In voorvocht zitten echt niet wat verdwaalde zaadcellen.
Je hoeft een condoom dat je niet kunt afrollen omdat het verkeerd om zit dus niet weg te gooien (gewoon goed om doen) zoals bange of onwetende mensen denken. En je hoeft al zeker niet bang te zijn dat je zwanger bent.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.