Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
@@@

@@@

23-11-2017 om 11:45

Zwanger 2e kind

Hallo,

Al bijna 28 weken zwanger van de 2e maar genieten is er niet bij, voor deze zwangerschap een miskraam gehad, met allemaal tegen gestelde gevoelens, in eerste dat het goed was zo ik twijfelde al zo, maar al gouw veel verdriet en toch die wens voor een 2e alsof ik m'n andere kind geen broertje zusje gunde. Toen Dus weer zwager geworden met heel veel angst dat het niet nog een keer fout mocht gaan, maar nu bekruipt me het gevoel heb ik er echt wel goed aan gedaan wil ik echt wel die 2e, of eigenlijk omdat ik al zo ver ben voelt het als of er is geen weg meer terug is, had ik dan toch beter bij 1 gehouden ik geef zo veel om m'n eerste, hoe moet het straks blijf ik dit gevoel van spijt houdenetc..

Spijt

Hopelijk gaat het wel goed. Een zwangerschap kan een hele zorg zijn. Ik probeerde mezelf vaak af te leiden, gelukkig had ik werk. Er niet teveel mee bezig te zijn.
Hier ook voor beide kinderen een miskraam.

Je zult vast nog wel eens spijt hebben als je het heel druk hebt en ze hebben alletwee je aandacht nu nodig en je hebt maar 1 paar handen.
Maar dat gaat voorbij. En dan is het toch ook wel fijn dat de kinderen elkaar hebben. Elk kind wakkert in jou weer gevoelens aan van moederliefde als je er aan toegeeft. En jij en het kind zijn verder gezond.

Maar zorgen en twijfels horen er soms bij. Het heeft vooral met jezelf te maken. Als het je lukt om wat zonniger in het leven te gaan staan worden de twijfels ook minder.

rutiel

rutiel

23-11-2017 om 12:19

Komt goed!

Beste @@@, de zwangerschapshormonen gieren door je lijf en de angst slaat toe. Je bent op een point van no return: de beslissing is genomen, dat kind komt er hoe dan ook.

En weet je? Het gaat allemaal gewoon goed komen. Ja, je houdt zoveel van je eerste kindje dat je je niet kunt voorstellen dat er nog plek in je hart over is. Maar die is er echt!!

Je zult het zien, als je kindje eenmaal geboren is komt dat gevoel echt wel. Nu is het nog een best abstract iets in je buik, zeker als het moet "concurreren" met de dreumes of peuter die al rondloopt.

Twijfels horen er bij, echt waar. Je gezin moet zich weer opnieuw gaan vormen en dat is reuze spannend. Maar dat gaat vast lukken.

Probeer toch nog een beetje te genieten van je zwangerschap, het is maar zo kort op een heel mensenleven...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.