Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Zwanger! met een maar...

Met een maar? Ja, want ik vloei al licht sinds dag 20 van mijn cyclus! Dit heb ik nog nooit gehad en mijn cycli liggen altijd tussen de 28 en 35 dagen..

Op dag 20 was ik bij de fertiliteitsarts en die dacht toen nog aan een innesteling. Ik heb maandagavond (dag 27) zelf een test gedaan en die was echt VET positief! Dokter gebeld en gisteren (dag 28) moest ik naar de Triage-afdeling van het ziekenhuis komen..

Ben inwendig onderzocht, echo gehad en bloed geprikt. Volgens de gynaecoloog ben ik aan het bloed te zien hartstikke zwanger (erg hoge HCG), op de echo zagen ze nog niet veel, maar dat is logisch.. 30 juni was ik immers voor het laatst ongi, dus het is nog super pril..

Ik heb geen pijn, dus vooralsnog even rustig aan doen en aanstaande maandagochtend opnieuw bloed prikken en onderzoek. Dan gaat mijn fertiliteitsarts ook overleggen met mijn gynaecoloog en heb ik maandagmiddag weer een afspraak... Het kan heel onschuldig zijn werd me gezegd dus ik ben geneigd positief te denken.. Toch wil ik maandag even afwachten wat mijn HCG doet.. als het omhoog gaat is het goed zei de gynaecoloog..

Verder al wel zere borsten, maagzuur en moe... allemaal net als bij de eerste.. alleen dat bloedverlies..

Ow, ik hoop zo dat dit goed gaat! Mensen ervaring?

Liefs Muppet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Muppet

k heb geen ervaring, wel eens gehoord over een vrouw die de hele zwangerwschap af en aan heeft gevloeid. Maar ik wilde gewoon even op je draadje reageren om je sterkte te wensen, want je zult je wel heel onzeker voelen. Ik hoop dat het allemaal goed gaat en je over +/- 8 maanden een lief baby'tje in je armen houd.
Hou je taai
Groetjes Nina

Hoi muppet

Bij mijn eerste heb ik de hele zwangerschap gevloeid. Het bleek een klein extra placentaatje geweest te zijn. Ze is nu 25 jaar en zelf mamma!

Bij de derde vloeide ik vanaf week 17. Deze keer was het een gedeeltelijk voorliggende placenta die de boosdoener was. Ook zij loopt hier vrolijk en wel rond.

Het hoeft dus niets met de foetus te maken te hebben.

Sterkte, Zofia

3 van de 4

Ik heb bij 3 van de 4 zwangerschappen bijna de hele zwangerschap gevloeid, varierend van heel licht tot "dit lijkt wel een menstruatie", zonder aanwijsbare reden maar wel met als resultaat 4 prachtige gezonde kinderen.

Heel veel succes en een goede zwangerschap gewenst!

Muppet!

Muppet!

03-08-2009 om 01:04 Topicstarter

Dank jullie wel!

Voor de lieve en opbeurende berichten!

Sinds vrijdagavond ben ik helemaal schoon, dus dat is goed! Gisteren wel wat steekjes maar die had ik bij de 1e zwangerschap ook, dat werd toegeschreven aan de groei van de baarmoeder, nu hopelijk ook!!

Verder last van een gammele maag nu en dat is ook weer goed, want bij de 1e had ik ook avondmisselijkheid!

Nou, morgenochtend weer bloedprikken en morgenmiddag om half 4 weer een afspraak in het ziekenhuis.. Ik hoop dat de HCG is gestegen!

Nogmaals dank voor de opbeurende berichten!

Liefs Muppet!

Muppet!

Muppet!

03-08-2009 om 17:13 Topicstarter

Niet goed...

We komen zojuist van het ziekenhuis vandaan en het is toch niet goed. Mijn baarmoeder is echter leeg en mijn HCG-waarde is nog steeds erg hoog (614). Vandaar ook dat ik nog steeds zere borsten en misselijk)
Als dit woensdag niet voldoende is afgenomen, (ik moet ’s ochtends bloedprikken en dan word ik ’s middags gebeld) dan moet wat in mijn eileider zit weggehaald worden (laparascopie).

Allemaal erg kut dus ...

Liefs Muppet

Miep

Miep

04-08-2009 om 21:57

Ach..

Ach Muppet, wat ontzettend rot zeg. Ik leef met je mee.

Muppet!

Muppet!

19-08-2009 om 10:47 Topicstarter

Stand van zaken

even een resumé:

Ik ben voor de 2e alweer ruim anderhalf jaar bezig met zwanger worden, waardoor we weer in de molen zitten. Alle onderzoeken zijn inmiddels geweest, alles lijkt prima met zowel mij als mijn echtgenoot. We hebben nog geen behandelingen gehad.
Normaal heb ik een cyclus van tussen de 28 en 35 dagen.
Op dag 20 van de cyclus begon ik met licht vloeien (alleen bloed bij afvegen, maar wel helder rood en geen stolsels) De gynaecoloog dacht toen aan een innestelingsbloeding.
Op dag 27 was dit nog steeds en omdat ik de afdeling in het ziekenhuis niet kon bereiken heb ik de huisarts gebeld. Die dacht aan een bbz en vroeg me de volgende ochtend bloed te laten prikken. Omdat ik erg ongeduldig was heb ik zelf op dag 27 's avonds al een etos urine-test gedaan en die gaf een hele dikke positieve streep.
Op dag 28 heeft de huisarts contact gehad met de gynaecoloog en die wilde me meteen op de TRIAGE-afdeling in het ziekenhuis zien. Bloed geprikt, HCG was een ruime 700 en dus heel erg zwanger (zoals de gyn het zei) Op de echo zag hij niet zoveel bijzonders, maar dat kon, want ik zou volgens mijn cyclus pas op 4 weken zitten, alhoewel mijn HCG voor die termijn wel ERG hoog was. Zodra ik pijn kreeg, moest ik alarm slaan, want een bbz kon hij nog altijd niet uitsluiten.
Op dag 32 was ik helemaal schoon en blij, want ik voelde me superzwanger!
Op dag 34 weer naar de gyn, maar helaas was het HCG al aan het dalen (voor mij heel verrassend, ik voelde me nog heel erg zwanger) naar ruim 600. Met de echo zagen ze echter niets in mijn baarmoeder en wel wat in mijn eileider, waardoor ze toch weer aan de bbz dachten.
Op dag 36 moest ik daarom weer bloedprikken. Mijn HCG was toen ruim 400. Een daling, maar niet genoeg zei de gyn en het team. (ze hadden overleg gehad)
Op dag 43 moest ik daarom weer bloedprikken. Mijn HCG was toen 171. Wederom een flinke daling, maar weer te langzaam zei de gyn. Op dag 44 en 45 weer een lichte bloeding gehad.
Sinds dag 48 's ochtends krampen en licht vloeien, wat dan 's middags weer overgaat.
Morgen is het dag 51 en mag ik weer bloedprikken en gaan ze weer overleggen. Ik vrees dat het HCG nog steeds niet naar 0 is, want de ochtendmisselijkheid en gespannen borsten zijn er nog (wel wat minder, maar toch) Daarnaast blijf ik maar zo moe.

Ik hoop dat dit snel over is, want dan kan ik verder. Dit is gewoon pet.

liefs Muppet

Muppet!

Muppet!

19-08-2009 om 10:48 Topicstarter

Bedankt!

voor de lieve berichten in elk geval!!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.