Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
Adrienne84

Adrienne84

26-12-2017 om 15:10

Zwanger met PCOS

Hoi,

Ik zal kort mijn situatie uitleggen:

Ik ben een vrouw van 33 en ik heb al een dochter van 8. (Alleenstaande moeder) Begin dit jaar heb ik te horen gekregen dat ik PCOS heb en er werd mij verteld dat als ik nog een kinderwens zou hebben ik naar de gynaecoloog zou kunnen gaan om medicijnen te krijgen. Nou die kinderwens was er nog niet dus ik heb er niet al te lang bij stil gestaan. Verder ben ik ook weer werkzoekende omdat mijn contract niet verlengd werd.

Ik heb sinds kort een lat-relatie en aangezien ik maar 4/5 keer per jaar menstrueer dacht ik dat ik niet spontaan zwanger zou kunnen raken. Heel naïef natuurlijk, want gisteren hield ik toch echt een positieve test in mijn handen.

Er gaat nu van alles door mij heen. Weet ook niet zo goed wat ik moet doen aangezien ik druk aan het solliciteren ben en al een kind alleen opvoed. De angst om straks (misschien) 2 kinderen alleen op te voeden vind ik toch wel een beetje eng. Plus ik maak mij zorgen om die PCOS en de zwangerschap.

Mijn vraag is, zijn dames die ook zwanger zijn geworden met PCOS en hoe zijn jullie ervaringen?

Liefs, A

Jackie

Jackie

26-12-2017 om 22:22

Mijn zus

Mijn zus heeft ook pcos en zij heeft een paar maanden geleden haar eerste kind gekregen. Het was wel gewenst en ze heeft zelfs haar dieet aangepast om de kans op conceptie te vergroten (geen suiker en af en toe een vast-kuur, zonder medicijnen, heeft er bij haar voor gezorgd dat de cysten zo goed als verdwenen).
Ik weet niet wat je precies wilt weten? Haar zwangerschap is verder prima verlopen.

Jackie

Jackie

26-12-2017 om 22:23

Oh ja

Mijn zus menstureerde overigens ook maar om de 3 a 4 maanden.

Guppie

Guppie

09-01-2018 om 16:22

Insulineresistentie

Bij pcos en een onregelmatige cyclus zou ik denken aan insulineresistentie. Is bij te sturen met de juiste voeding en bepaalde vitaminen, mineralen, vetzuren, aminozuren en andere stoffen die de insulinegevoeligheid helpen verbeteren. Goed voor je gezondheid zorgen dus, dat komt ook de gezondheid van je kind ten goede.
Kan wel een hele kluif zijn om in je eentje voor een kind te zorgen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.