Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
Maartje

Maartje

17-06-2018 om 21:01

Zwanger of toch niet?

Sinds afgelopen maandag hebben m’n vriend en ik in de stress gezeten met 7 lichte positieve testen waarvan 4 van de action die gewoon wel echt een duidelijke 2e streepje tonen. Afgelopen vrijdag hebben we het verteld aan zijn ouders en hebben we lang gepraat. Wel bloedde ik ook ineens sinds vrijdag wat voor ons best goed uit zou komen want als het een miskraam zou zijn hoeven we niet zon ongelovelijk lastige keus te maken.

Die dag er na heb ik met de vriend van mijn moeder nog 2 testen gehaald: een normale clueblue en later een digitale.. de normale clueblue gaf weer een heeel licht kruisje.. het is geen duidelijk kruis maar er is wel wat te zien.. omdat we het niet vertrouwden heb ik een digitale gedaan ‘s middags en deze gaf aan: niet zwanger. Met een kleine opluchtig en wat meer rust heb ik de dag doorbracht want ik bloedde namelijk ook wat meer. Niet vergelijkbaar met een menstruatie maar ik was vrij zeker van een miskraam op de 1 of andere manier (wss ook omdat zijn moeder er opgelucht van was)

Nu ben ik dus gestopt met bloeden vandaag. Na vanacht was er geen bloed en al de hele dag heb ik geen bloed verloren.. het bloeden heeft in totaal 2 dagen geduurd. nu heb ik een gekke theorie die misschien heel logisch is, maar miss ook totaal niet.

Ik dacht een regelmatige cyclus te hebben, en op de verjaardag van mijn moeder hebben mjnn vriend en ik onveilig seks gehad. Ja ik weet het, het is heel stom en zoiets zouden we normaal gesproken niet doen.. maar vanwege mijn dieet kalender wist ik dit keer precies wanneer ik ongesteld zou moeten worden en dat was de dag er na dus wij dachten het zal wel goed zitten en met een aantal drankjes op hebben we het toch gedaan.. (we weten hoe stom dat nu is en dit heeft onze ogen zeker geopend).

Maar nu ik de feiten op een rijtje zet, ik ben nu 3 weken ‘overtijd’ ik heb 7 licht positieve testen gehad van verschillende merken, de huisarts heeft zo goed als bevestigd dat ik zwanger was. ik heb 2 dagen een beetje gebloed. een digitale test geeft aan: niet zwanger
En ik weet nu niet zo goed wat er allemaal gebeurd

Wat ik wel weet is dat ik ongeveer 3 weken geleden dus onveilig seks gehad heb en als ik zwanger ben geweest dan is dat dus waarschijnlijk mijn ovulatie geweest. Nu zie ik dat het innestelen 2 weken kan duren en het daarna nog is 5-10 dagen kan duren tot er innestelingsbloed komt. Nu ben ik zelfs te denk denken dat dit misschien wel innestelingsbloed is geweest en dat het helemaal niet zo gek is dat de testen allemaal zo licht waren..

Sorry mensen, ik heb gewoon zoveel testen gedaan, en de winkels zijn dicht en ik kan morgen ook niet terecht bij de huisarts.. ik ben wel enigszins opgelucht maar ik durf nog niets uit te sluiten zoals de moeder van m’n vriend en heb nog niet echt rust gevonden.

Het komt wel goed, dat geloof ik zeker. maar zijn er mensen die misschien hetzelfde hebben meegemaakt?
En/of hier misschien op kunnen antwoorden, zou te kunnen wat ik nu zeg of is het heel stom?

Sukke

Sukke

17-06-2018 om 21:26

Sommige

Sommige vrouwen hebben pas met 6-8 weken een goed hoog hcg-hormoon dus mij lijkt positief is positief.

Een innestelingsbloeding kan 1-3 dgn aanhouden en is korter dan een menstruatie.

Of het een innestelingsbloeding of een miskraam is geweest zul je moeten afwachten helaas.

Jackie

Jackie

17-06-2018 om 23:56

7 tegen 1

Je hebt 7 keer positief getest en 1 keer negatief. Ik zou dan eerder twijfelen aan die negatieve test. Want stel dát die korte bloeding een miskraam zou zijn geweest (het lijkt me dat een miskraam juist meer bloeding betekent, maargoed ik heb er -gelukkig- geen ervaring mee), dan houd je altijd nog een restje zwangerschapshormoon in je waardoor je vlak na een miskraam meestal nog positief test terwijl je niet meer zwanger bent. Het kan volgens mij niet zo zijn dat je opeens na 2 dagen helemaal geen hcg meer over hebt. Ik zou dus over een paar dagen toch weer naar de huisarts gaan en je misschien eventueel laten doorverwijzen voor een (inwendige) echo?

Anke

Anke

20-06-2018 om 08:26

Wel zwanger

Heel, heel veel vrouwen die zwanger raken krijgen een innestelingsbloeding. Dit ziet eruit als een korte, lichte menstruatie. Bij mij duurde het beide keren 3 dagen. Ik dacht beide keren: word ik nu ongesteld of niet? Maar het zetten niet echt door.
Een miskraam gaat meestal gepaard met hevig bloeden en krampen. Ik zou er maar van uitgaan dat het raak is.

Denk het ook

Dat je wel zwanger bent. Maar als je 3 weken over tijd bent, zou je al naar de verloskundige kunnen voor een echo toch? Dan weet je het echt zeker.

Jackie

Jackie

21-06-2018 om 12:46

Maartje

Hoe is het nu? Ben je al bij een verloskundige geweest?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.