Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
kim

kim

01-10-2017 om 12:00

Zwanger, weet niet wat ik moet doen

Goedemorgen iedereen,
Ben 36 jaar en al gezegend met 7 kindjes. Nu was ik al in gesprek voor een sterilisatie, helaas ben ik afgelopen week erachter gekomen dat ik zwanger ben en door de pil heen. Nu weet ik niet wat ik moet doen bij me laatste had me gyn al gezegd dat ik hierna niet meer zwanger moet worden omdat me baarmoeder lui is of moe hoe ze dat verwoorde dus na mijn bevalling gaat me baarmoeder helemaal tot bijna niet krimpen ze hebben mij daarvzoor toen een injectie gegeven zodat me baarmoeder ging krimpen. Nu weet ik niet of ik het moet weghalen de hele dag heb ik dubbele gevoelens de ene moment denk ik ik hou het en ander moment denk ik van misschien is het beter om het weg te halen.

Terug naar de gynaecoloog..

Als de reden voor een abortus eventueel een medische zou zijn zou ik eerst een afspraak maken met de gynaecoloog. Eerst duidelijkheid over eventuele risico's bij deze 8e zwangerschap. Kunnen er tijdens de zwangerschap problemen ontstaan met je baarmoeder, of speelt het meer na de bevalling? Alleen een arts kan je daar de antwoorden op geven.

Je hebt al 7 kinderen, wat een rijkdom! Prachtig, zo'n groot gezin. Zijn al je kinderen gezond en zou, qua gevoel, een 8e welkom zijn?
En belangrijk, veel belangrijker dan wat wij vinden, hoe reageert je partner op deze zwangerschap?

paperclip

paperclip

01-10-2017 om 17:11

Inderdaad, naar de gyn

En wel zo snel mogelijk. Dat is de enige die je kan vertellen wat de risico's zijn en pas als je die weet kun je een beslissing nemen. En mocht het lichamelijk wel kunnen en verantwoord zijn, dan moet je je inderdaad afvragen of je het wel wil. Maar die vraag is volgens mij nu nog helemaal niet aan de orde.
Sterkte, het is vast een heel verwarrende en emotionele tijd voor je.

Cora

Cora

08-10-2017 om 11:33

Naar de dokter en dan pas beslissen

Gezien je medische toestand, zou ik dit meteen met de gynaecoloog overleggen. Houdt het voor jou of je kindje risico’s in, dan zou ik er niet aan twijfelen om de zwangerschap af te breken. Zijn er geen risico’s aan verbonden, dan zal deze beslissing inderdaad wat moeilijker worden. Kan jullie het mentaal, fysiek en financieel aan om de zorg voor acht kinderen op jullie te nemen? Anderzijds, als je er al zeven hebt, dan denk ik dat de overgang naar een achtste niet zo groot meer is. Eerst naar de gynaecoloog, daarna definitieve beslissingen nemen. Veel succes!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.