Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Zwangerschapsverbreking(23weken) verder dna onderzoek

Hallo,

Ik ben Anouk en ik had graag wat info en persoonlijke meningen ivm onze situatie:

Ik ben recent(15januari) bevallen van een dochtertje(Nina).
Dit was een zwangerschapsverbreking op bijna 24weken omdat ze polycystische nieren had. Haar beide nieren functioneerde dus niet en ze had geen overlevingskans.
Een keuze hadden we dus niet echt.
Ook heb ik daarvoor een misval gehad op zes weken met spoedopname wegens scheur in baarmoeder.. .

We zouden nog zes maanden moeten wachten ivm DNA onderzoek om de exacte fout in de genen te vinden(daar dit genetisch is). Als ze die fout hebben gevonden zouden ze met een vlokkentest(rond 11weken) kunnen zien of het volgend kindje al dan niet ook de fout heeft.
We hebben één op vier herhalingskans.

Maar vermits het onderzoek om de fout te zoeken bij de vlokkentest minstens twee weken duurt zal ik eender hoe terug moeten bevallen, dan wel op 14 weken ipv 24. Daar een curretage dan serieuze risico's inhoud.

Nu was mijn vraag of iemand hier ervaring met heeft(een genetische aandoening) en wat jullie zouden beslissen ivm zes maanden wachten om terug zwanger te worden of meteen terug proberen?

Groetjes
Anouk

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wat heftig!

Wat onwijs heftig en verdrietig voor je zeg!! Allereerst heel veel sterkte toegewenst!!

ik heb zelf geen ervaring met deze aandoening. Zou ook niet goed weten wat te doen. Op zich moet je toch zwanger worden om een onderzoek te kunnen laten doen.. dus hoe heel erg verdrietig ook, mocht het weer mis gaan dan hou je die heftige consequentie. Voorkomen kan niet toch? Blijft over dat je bij jezelf moet kijken of je er nu klaar voor bent om weer een spannende tijd tegemoet te gaan?.....

Nina001

Nina001

16-03-2010 om 21:15 Topicstarter

Simba8

Ik en mijn vriend hebben beide het gevoel dat we het eigenlijk pas kunnen afsluiten als je uiteindelijk u "gezond" kindje vast hebt.
IVF(in vitro) zou nog kunnen maar dan hebben we binnen de drie jaar nog geen kindje daar er een wachtlijst van minstens één jaar is en je goed moet reageren op de hormonenbehandeling, de slagingskans van een embryo die ze terugplanten is maar twintig procent dus we zouden het eerst zo nog eens willen proberen.
Dus ja..

Lijkt me dudielijk dus

Jullie hebben er goed over gepraat en nagedacht dus dat lijkt mij het belangrijkste..

Sterkte!!! en Suc6!!

Nina

Heftig verhaal hoor!!
Een kans van 1 op 4 is ook een kans van 3 op 4 op een "gezond" kindje.

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk dat je samen goed moet nadenken hoe graag je een kindje wil en zoals mijn voorganger al schreef hoe je mentaal er tegenover staat om weer zo'n spannende tijd tegemoet wilt gaan.

Heel veel sterkte!!

silvester

silvester

19-03-2010 om 20:45

Lastig

Wij hebben een beetje hetzelfde meegemaakt, 3 jaar geleden. Een zwangerschap afgebroken bij ruim 23 weken omdat ons kindje een ernstige vorm van hydrochepalus(waterhoofd) had, waarbij ook geen overlevingskans.

Na obductie zou het drie maanden duren voordat de uitslag hiervan bekend werd. Wij wisten verder niet voor die tijd of er sprake was van erfelijkheid en kansen bij volgende zwangerschappen.Omdat we ook een gezond kindje hadden had ik zelf wel vertrouwen dat het een volgende keer goed zou kunnen gaan. Maar vooral was de wens naar een zwangerschap zo groot, juist door het verlies van ons tweede kindje, dat ik niet langer wilde wachten en kort voor we de uitslag kregen, was ik dus weer zwanger.

Gelukkig blek het bij ons geen erfelijke kwestie en werd nr drie gezond geboren, binnen een jaar na de vorige bevalling.

Ik was erg blij met zo snel al weer zwanger te zijn,ik verlangde zo naar een kindje. Maar bij jullie, wetende dat er een kans van 1 op 4 is kan ik me voorstellen dat dat het wel anders maakt. Maar het is nu een kans van 1 op 4 en na 6 maanden nog steeds een kans van 1 op 4 als ik het goed begrijp. Je moet je misschien afvragen of je het emotioneel nu al weer aan zou kunnen,mocht het mis zijn of dat je meer tijd nodig hebt.

Een moeilijke keus hoor, ik wens jullie voor de toekomst een gezonde baby!

Maaike Westermann

Maaike Westermann

23-03-2010 om 08:31

Hier ook een kans van 1 op 4...

Hallo Anouk,

Allereerst heel veel sterkte, want een kindje verliezen is mijn ergste nachtmerrie.

Wij hebben een zoon gekregen met een zeer zeldzaam erfelijk syndroom. Ook onze herhalingskans was 1 op 4. Wij hebben uiteindelijk besloten niet meer zwanger te willen raken. Zijn eerste levensjaar heeft onze zoon helemaal in het ziekenhuis gelegen. We konden dit niet nog een keer opbrengen en vonden dit ook naar onze zoon toe niet eerlijk...

Inmiddels hebben we een prachtige dochter mogen ontvangen na een adoptietraject...

Als jullie een keuze maken is het belangrijk om je gevoel en je hart te volgen. Elke beslissing die je met volle overtuiging samen maakt is de enige juiste in jullie situatie. Wat anderen daar ook van mogen vinden.

Volg je gevoel en nogmaals veel sterkte.

Groeten,
Maaike

Nina001

Nina001

24-03-2010 om 15:01 Topicstarter

Maaike

Hallo,
ja, we zouden toch graag terug zwanger worden en ivf zou ook een optie zijn maar we vinden beide dat we het nog één keer moeten proberen.
Ze weten nog niet of het genetisch is, maar de kans is wel groot daar niet genetisch bijna niet voorkomt.
Dus ja.. afwachten.
We gaan waarschijnlijk tot mei wachten en dan terug proberen, tegen dat ze de resultaten dan zouden hebben ben ik een 12weken zwanger als het al meteen terug lukt. je moet toch 11-12weken zijn voor ze kunnen testen of hij/zij de genetische fout heeft.

Wij hebben nog het geluk(voor zover het dat is natuurlijk) gehad dat ze het op voorhand konden zien en dat onze dochter niet heeft moeten afzien.

groetjes

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.