Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
M. E.

M. E.

10-08-2010 om 21:36

3 maanden; hoe lang wakker?

Mijn zoontje is nu 3 maanden en een week en ik zit volledig vast in een gebrek aan ritme: heel veel huilen, slecht drinken, niet willen slapen enz enz. Mijn vraag aan jullie: hoe lang zijn baby's van 3 maanden ongeveer wakker tussen 2 voedingen? Dan heb ik weer een beetje een idee na hoeveel tijd ik hem in bed kan leggen, om zo hopelijk weer een schema terug te krijgen...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liora

liora

10-08-2010 om 22:24

Uurtje

Zoiets ongeveer. Veel sneller dan je denkt, is een baby alweer moe.

Aan het einde van de middag was het ook weleens twee uur.

Liora

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Draagdoek

Op die leeftijd zijn ze niet zo heel erg lang wakker. Een uurtje misschien.
Misschien zou het goed zijn om een draagdoek aan te schaffen, ik denk dat dat met het vele huilen en slecht slapen best zou helpen. het kan goed zijn dat hij nu oververmoeid is, en dus te moe is om te drinken, maar niet wilt slapen.

Zoek eens naar een draagdoek, en hou hem lekker bij je. Kun je toch je handen vrij hebben om andere dingen te doen. En hij gaat vanzelf wel weer in zijn bedje slapen.

liora

liora

11-08-2010 om 08:22

Inbakeren

Of als je niet alleen je handen vrij wil maar je hele lichaam: inbakeren! Ik was daar altijd fervent tegenstander van maar heb er bij mijn jongste enorm veel voordeel van ondervonden. En hij ook!

Liora

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

11-08-2010 om 09:17

Als je geluk hebt

een uurtje. Als je pech hebt een paar uur achter elkaar. Mijn zoon sliep op die leeftijd drie keer een half uur per dag.

Qua drinken hadden we wel een redelijk ritme, zo ongeveer om de drie uur. Maar verder deed hij het helemaal niet volgens het boekje... en geloof me, ik heb er alles aan gedaan om dat voor elkaar te krijgen.

Lekker veel bij je houden hielp wel. Niet zozeer tegen het niet-slapen, maar wel tegen het huilen.

Succes, het kan dodelijk vermoeidend zijn het eerste jaar!

M. E.

M. E.

11-08-2010 om 16:44

Bedankt!

Bedankt: we gaan het proberen met een uurtje en dan maar laten huilen een tijdje. Kijken of hij dan weer wat meer rust gaat krijgen zodat we het kunnen doorbreken. Ik denk inderdaad dat hij oververmoeid is geraakt. Sliep nu maar een of twee uurtjes per dag en de rest huilen, huilen, huilen... (wel steeds in bed gelegd, maar dan kan hij gewoon niet in slaap komen).

xx

xx

11-08-2010 om 20:28

En hier...

nu de medicatie van de reflux begint te werken wordt het weer iets beter.

Ons manneke sliep zonder medicatie 45 minuten en was dan vervolgens 2 uur wakker!!! Sliep weer 45 minuten en weer 2 uur wakker dit zo de hele dag door tot plusminus een uur of 4 in de middag en dan hield hij het rustig tot 8 uur in de avond vol....

Nu met de medicatie gaat het wel beter. Vanochtend weer ruim 2 uur geslapen, toen 1,5 uur wakker en weer 1,5 uur geslapen, toen van 15.30 tot 18.30 wakker en nu weer naar bed om 23.00 uur maak ik hem even wakker voor de laatste voeding en dan tukt hij door tot de volgende ochtend, meestal tegen 5 uur even wakker maar dan slaapt hij zelf wel snel weer in.

Zo zie je maar weer bij iedereen verschillend.

Sterkte ermee.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.