Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Andere ouders ontmoeten

Hallo,
Ik zoek contact met andere ouders om af en toe overdag af te spreken. Ik ben de moeder van een 8 weken oud dochtertje. De hele dag (en nacht) met de baby in de weer te zijn vind ik nog heel vermoeiend, maar ook een beetje saai en eenzaam. Het lijkt me leuk om af een toe voor een kopje koffie of thee met andere ouders samen te komen en even te kletsen, natuurlijk ook graag met onze baby's erbij. Heeft iemand er zin in?

tip

Ik denk dat er nu op OO niet veel mensen zijn met een klein babietje, wie weet heb je bij een site voor jonge ouders meer kans op een reactie?
Ik snap je wel hoor, vond t ook wennen.

Babyzwemmen

Het is voor mij alweer lang geleden maar ik heb veel andere ouders (moeders) leren kennen bij babyzwemmen. Misschien is dat er ook bij jullie in de buurt. Succes!

Mona

Mona

23-07-2017 om 00:27

babyzwemmen niet gezond, en andere tips

Babyzwemmen schijnt helemaal niet gezond te zijn. Ten eerste is de chloorlucht niet goed voor de babylongen (en ook volwassenen kunnen daar last van hebben), ten tweede raken de baby's er onderkoeld door (en dat is de oorzaak van "dat ze zo lekker slapen na afloop").

Je zult later nog heeeel veel gaan zwemmen met je kind, maar nu nog even niet...

Wat je wel kunt doen is thuis (of bij iemand anders) "babyzwemmen" met gewoon schoon water in bad. Voor de baby is een ligbad zo groot als een zwembad, en de baby zal het vooral zalig vinden om met jou in bad te liggen...

Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je juist ook wat anders wilt dan tutten met de baby! Ik vond de drie maanden verplicht thuis zijn met de baby vanwege bevallingsverlof ook niet zo fijn...

Wat je kunt doen:

- na-de-bevallings-gymnastiek. Heel gezond en hier ontmoet je allemaal vrouwen die een jonge baby hebben.
- veel er op uit met de kinderwagen, op terrasjes kletsen met vriend(inn)en etc.;
- cursus babyyoga, babymassage, o.i.d. volgen;
- de zorg goed verdelen met de andere ouder van de baby, zodat je ook dingen in je eentje kunt doen;
- vooral ook volwassen dingen blijven doen, goede boeken lezen, naar theater, concert, film, je vak een beetje bijhouden, een cursus volgen, etc.
- bijv. af en toe een lekkere wandeling maken zonder baby maar met een vriend(in) of familielid
- lange wandelingen maken met de kinderwagen
- zorg dat je partner ook veel voor de baby zorgt, zodat jij zorgeloos zonder baby op stap kunt omdat je de baby in goede handen achterlaat.

Dat is echt mijn belangrijkste tip: verdeel de zorg goed met de andere ouder, zo blijft het leuk.

Maar nogmaals, ik vond die eerste maanden ook heel zwaar. Erop uit gaan met baby en kinderwagen is niet altijd zo makkelijk. Het hangt ook van de baby af.
Ik vond toen de eerste maanden heel lang duren, maar achteraf gaat het natuurlijk allemaal snel voorbij

Wanneer ga je weer aan het werk? Het is fijn om al snel een beetje aan het werk te gaan (parttime en minder uren op een dag) en het dan geleidelijk op te bouwen, terwijl je partner voor de baby zorgt. Hiervoor kunnen jullie beide het ouderschapsverlof inzetten (als de financiën dat toelaten...).

Larala

Larala

24-07-2017 om 10:41 Topicstarter

Andere ouders ontmoeten

Dank allemaal voor de reacties! Er zitten goede tips bij.
Ik doe al af en toe iets voor mezelf en werk zelfs al weer enkele uren, maar de dagen waar mijn partner werkt en ik fulltime alleen met de baby ben, voelen toch wat eenzaam. We hebben de drie maanden bijna vol. Dus even volhouden...

Cis

Cis

08-08-2017 om 15:46

Leuk idee

Hoi Larala, hopelijk heb je het inmiddels niet (te) druk met werken ? Mijn zoontje is 5,5 maand oud en ik ervaar soms precies hetzelfde. Mijn vriend is veel weg. En de dagen dat ik alleen ben zou ik het leuk vinden om heel laagdrempelig zo nu en dan eens met andere ''nieuwe'' moeders bij te kletsen. In mijn eigen netwerk veel niet-moeders of moeders met oudere kinderen. Dus mocht je zin hebben in een koffie bij de bagels bijv. of een rondje park of iets, laat maar weten..

Larala

Larala

10-08-2017 om 13:16 Topicstarter

Speelkamer

Hallo Cis, wat jammer dat je in dit forum geen privé berichten kunt sturen, dan zou het makkelijker zijn om iets af te spreken. Ik ben er inmiddels achter gekomen dat ze in de speelgoedwinkel in de Sterretuin (bij de bieb) twee keer per week een speelkamer hebben waar ouders met jonge kinderen bij elkaar komen. Ze hebben nu zomerpauze maar vanaf 22 augustus begint het weer. Het is op dinsdag en donderdag ochtend van 9.30 tot 11 uur. Ik ben van plan om er op disndag 22 augustus naar toe te gaan. Misschien zie ik je daar?

Raffie

Raffie

10-08-2017 om 13:56

? (ot)

Niet dat ik er iets mee te maken heb hoor, maar hoe weet Cis waar Larala woont (en andersom)? Of heb ik iets gemist?

Het

Grote mysterie

Larala

Larala

15-08-2017 om 20:12 Topicstarter

per gemeente

Misschien heb ik het ook mis, maar bij mij staat hier bovanaan "Dit forum is bedoeld voor ouders uit de gemeente Lxxx. Hier kun je lokale ouderschapskwesties bespreken en onderling contact leggen." Dus ging ik ervan uit dat mensen die hier schrijven per definitie in mijn omgeving wonen.
Groet,
Larala

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.