Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

baby 3 maanden opeens weer last van darmen

Mijn zoontje, drie maanden oud, heeft sinds een week weer last van (wij denken) darmkrampjes. De klachten: meerdere malen per dag kreunen en steunen(ehhhhh), waarbij hij inelkaar duikt,rood wordt, verkrampt, zijn buikje hard wordt en zijn lichaampje overstrekt. Hij voelt zich duidelijk heel onplezierig want hij huilt en is boos. Hij is erg erg winderig en ook in zijn slaap is hij erg bewegelijk (kronkelig). Hij is moe maar kan moeilijk in slaap komen of is snel weer wakker. Sinds hij dit heeft, wil hij graag een speen én ook op zijn handjes wordt flink gesabbeld. Hij kwijlt hierdoor ook meer. Ook is hij verkouden vanaf de dag dat hij geboren was... Overdag slaapt hij nog maar 45 min. tot 120 uur. Ter info: de weken hiervoor sliep hij van voeding tot voeding (eten, verschonen, knuffelen, spelen en weer slapen). Zijn ontlasting is dun en olijfgroen/donkergroen (niet anders dan normaal!). Hij heeft normaal een poepluier per dag. Maar vandaag had hij er drie. Hij krijgt voornamelijk flesvoeding (HA van Hero Friso) en in de ochtend nog borstvoeding. De huisarts zegt dat het mogelijk een virus is en vanzelf over moet gaan. Bij de huisarts was hij overigens zeer tevreden en vrolijk. De ontevredenheid komt met name in de middag en avond. Hij heeft er niet tijdens of na het eten last van. Het kan net zo goed twee uur later zijn. Ook merk ik dat hij vaak moet slikken en ruikt hij zurig. Soms geeft hij een 'mondje' terug. Hij krijst niet maar het ziet 'm duidelijk niet lekker! En wij hebben moeite om hem in slaap te krijgen: fietsen met de beentjes geeft wel verlichting. Iemand nog advies? Of tips waar ik op moet letten? Hij heeft soms ook een lichte verhoging tussen 37,8 -37.5 en dan weer normaal.

wat een zorgen

Ja, zielig zo'n klein ventje.
Je wilt graag weten wat er aan de hand is en wat je kunt doen.
Ik weet niet of je er iets aan hebt maar mijn zoon heeft veel last gehad van buikkrampen. Maar al vanaf een dag of 14 na de geboorte.
Het bleek een koemelkeiwitallergie te zijn en ik heb veel te laat begrepen dat ik niet alleen geen gewone melk moest geven, ik gaf hem hypo allergene melk, maar ook elk spoortje uit mijn eigen dieet (vanwege de borstvoeding) moest halen. En melk zit in heel veel producten.
Kortom we hebben doorgesukkeld met buikkrampen, diarree, onverteerde poep, niet zindelijk kunnen worden vanwege de dunne poep, onderzoeken, oorgedoe op een gegeven moment.
Tot ik met dochter met eczeem bij de cb arts kwam. Die meldde dat bij koemelkeiwitalergie je elk spoortje uit de voeding moet halen.
Zoon was inmiddels 2,5 jaar maar de dunne onverteerde poep was met een paar dagen over toen ik voor iedereen koemelkeiwitvrij ging eten. Ook het eczeem van dochter verdween. En bovendien hoefde zoon geen buisjes meer voor zijn oren.
Dus daar kun je over nadenken en je over informeren. Of het gewoon proberen. Geen spoortje koemelkeiwit meer geven. En overgaan op hypo allergene melk. Soms is dat ook even zoeken met die melk schijnt.

Marie

Marie

13-06-2015 om 16:41

Verborgen reflux?

Ik begrijp dat hij Hypoallergene melk krijgt? (HA).
Het slikken, zurig ruiken en mondje terug _kan_ duiden op (verborgen) reflux. Voor zover ik weet kan indikken met Johannesbroodpitmeel daarbij helpen. Maar ik ben al even "uit de babies", dus ik weet niet, wat de richtlijnen tegenwoordig daarvoor zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.