Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Baby 6 mnd opeens weer wakker 's nachts. laten drinken of niet?

Mijn zoontje van 6,5 maand slaapt al door sinds hij een week of 6 is. Maar sinds 2,3 weken dus niet meer. Hij wordt zo goed als iedere nacht wakker, soms wel 2 keer. Ik geef 'm dan de borst en daar drinkt hij ook flink uit en daarna slaapt hij weer door. Maar ik wil eigenlijk niet dat hij eraan went, hij moet natuurlijk wel weer zelf leren inslapen. Nou moet ik er ook bijvertellen dat hij sinds die 2,3 weken overdag wat minder lijkt te drinken, hij is snel afgeleidt. Het kan dus goed dat hij dorst heeft 's nachts, maar straks wil hij overdag niets meer en drinkt ie alleen maar 's nachts, dat willen we ook niet natuurlijk.
Heeft er hier iemand wijze raad?? Gewoon die borst geven en ervan uit gaan dat ie het op een gegeven moment niet meer nodig heeft, of hem laten wennen aan het zelf weer in slaap vallen en 's ochtends pas drinken geven?
Groetjes Marije

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jeanne

Jeanne

31-08-2010 om 11:03

"wijze raad"

Wijze raad heb ik niet, maar onze dochter van 7 maanden drinkt ook nog elke nacht. Als ze huilt leg ik haar aan en dan drinkt ze best lang, daarna gaat ze weer slapen. Ik heb al geprobeerd haar te laten huilen, maar na 10 minuten vond ik dat genoeg en nu geef ik haar gelijk maar des te sneller kan ik weer slapen. Overdag eet ze ook niet zoveel meer, doordat ze snel is afgeleid. Ik ga er maar van uit dat ze het over een paar maanden niet meer nodig heeft.

cqcq

cqcq

31-08-2010 om 11:19

Twee keuzes

Wat mij betreft zijn er twee keuzes:
de eerste heb ik uitgeprobeerd met de oudste: niet voeden, wel troosten zo nodig. Oudste heeft daardoor een heel slecht slaappatroon ontwikkeld, lag uren wakker 's nachts (tot ze een jaar of 4 was).
De tweede keus is voeden, heb ik gedaan met de jongste (die tot twee-enhalf een nachtvoeding heeft gehad). Jongste werd wel wakker voor de voeding, maar sliep de rest van de nacht. Heerlijk. Heb ze op het CB dan ook lekker laten kletsen als daar gezegd werd dat een nachtvoeding niet meer nodig was (voor haar inderdaad niet, voor mijn nachtrust wel).

dc

dc

31-08-2010 om 19:35

Ziek?

Laat eens naar de oortjes kijken. Grote kans dat hij opeens "ergens" van wakker wordt.

Ik zou hem gewoon de borst geven, is echt altijd de snelste manier om een baby weer in slaap te krijgen. Gaat vanzelf weer over.

marije123

marije123

31-08-2010 om 20:56 Topicstarter

Tandjes

Bedankt voor jullie reacties.
Ik denk dat ik misschien weet waarom hij opeens wakker wordt, hij heeft volgens mij last van 2 doorkomende tandjes. Vandaag was ie wat zeurderig en had wat verhoging en ik zie duidelijk 2 plekjes zitten waar die tandjes moeten komen.
Blijf 'm dus gewoon maar de borst geven de komende nachten (als ie ervoor komt) en heb er maar vertrouwen in dat het een keer overgaat
Groetjes Marije

xx

xx

31-08-2010 om 21:38

Hoe laat laatste voeding?

HOe laat krijgt je kindje de laatste voeding?

Wat ik zelf bij mijn 1e heel lang heb gedaan is om 23.00 uur een fles afgekolfde BV gegeven, dan weet je zeker dat ze de nacht door kunnen en dat het geen honger is.

Nu bij de 2e ben ik helaas sowieso wat meer op kolven aangewezen vanwege refluxklachten, maar doe dit nu weer en manneke-lief slaapt nu ruim een maand lekker door op de nachtvoeding, wordt soms even wakker en kletst dan wat maar heeft in ieder geval zeker geen honger.

Succes!!

gr.
Sannie

Rembrand

Rembrand

01-09-2010 om 15:04

Fles met afgekolfde melk.

Waarom zou je bij een fles afgekolfde melk kunnen zeggen dat je kindje dan geen honger "mag" hebben en na een live voeding aan de borst wel ?
Overdag extra moeten kolven of s'avonds een fles te geven is wellicht nog meer belasting en vermoeiender dan een nachtelijke slok aan de borst.
M.

kien

kien

01-09-2010 om 20:22

Bovendien, sannie

Je weet toch niet of hij wakker wordt van de honger. Hij kan ook door z'n tandjes wakker worden, zoals Marije al aangeeft, en gewoon lekker getroost worden door het drinken. Prima toch! Ik zou maar gewoon blij zijn dat je een goed middel hebt om hem te troosten en dat hij daarna gewoon verder slaapt. Je kan ervan uit gaan dat zijn ritme sowieso nog heel wat keren kan veranderen de komende maanden, soms maar voor kort en soms langdurig. Go with the flow, dat kost je de minste energie.

Kien

marije123

marije123

01-09-2010 om 20:37 Topicstarter

En dan

Ik vind het ook eigenlijk niet zoveel moeite, zo'n nachtelijke voeding. Vind het eigenlijk wel gezellig, zo met z'n tweetjes. Ik ben vooral bang dat ie straks niet meer zelf in slaap kan vallen, dat ie altijd mij (of nou ja, m'n borst ) daarvoor nodig heeft. Daarom vind ik het eng om er steeds aan toe te geven. Maar zolang hij niet zo lekker in z'n vel zit door die tandjes doe ik het maar wel, blijkbaar heeft ie het nodig en geeft het hem troost.
M'n dochter heeft nooit meer snachts gedronken na de eerste twee maanden. Heeft een van jullie er ervaring mee dat ze wel weer voor een nachtvoeding komen en er dan vanuit zichzelf mee stoppen? Of moet je het dan wel op een gegeven moment af gaan bouwen?
Groetjes Marije

xx

xx

01-09-2010 om 21:54

Ehm

volgens mij heb ik dat ook niet gezegd, ik ervaar alleen zelf dat mijn manneke het redt met een voeding van 23.00 uur en dan pas weer komt om 7.00 uur, dat is mijn ervaring van de 1e. Ik heb ook heel lang 5 voedingen gegeven en mijn 2e, nu 4 maanden krijgt nog steeds 6 voedingen ( by the way volledig BV deels afgekolfd en deels live ivm ernstig reflux). Het was meer als optie bedoeld en niet als moeten. Als je het live geven in de nacht niet erg vindt, prima toch!

Ik kolf om 22.00 uur de laatste voeding af, vanwege de reflux, als ik alle voedingen live kon geven, dan deed ik dat wel, maar als je kindje tot bloedens toe spuugt en je wilt wel graag volledig BV blijven geven dan zoek je naar oplossingen en dat is voor mij dus veel ( naar mijn smaak helaas teveel) afkolven.

Wilde het toch even rechtzetten als het verkeerd is overgekomen.

Sannie

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.