Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Jeanette

Jeanette

28-04-2009 om 10:14

Baby heeft 'zwieberarm'

Mijn zoon is 6,5 maanden en op zich gaat het goed met hem. Hij eet goed, slaapt goed, poept goed en is heel vrolijk.

Bij zijn geboorte had hij echter een voorkeurshouding, waardoor zijn hoofd was is afgeplat. Omdat de voorkeurshouding nogal hardnekkig was (overigens nu helemaal weg), ben ik bij een kinderfysiotherapeut terecht gekomen. Zij constateerde dat onze zoon een motorische achterstand heeft en daar ben ik het ook wel mee eens. Hij heeft moeite met het optillen van zijn hoofd en als hij lang zit (met hulp, want zelf zitten kan hij nog niet) dan hobbelt zijn hoofdje nog een beetje op en neer. Ook heeft hij een 'zwieberarm'. Het zal vast niet de officiele medische term zijn, maar het komt erop neer dat als hij op zijn buik ligt met zijn armpjes onder zijn borst en zijn hoofd omhoog, zijn linkerarm steeds naar achteren gaat (langs zijn lichaam) waardoor hij zijn hoofd niet meer omhoog kan houden. Ik heb wat oefeningen van de fysio, maar vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft en wat ze ermee gedaan hebben.

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.