Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
JESSIE

JESSIE

28-10-2016 om 20:16

Baby ontregelt na drukke dag

Mijn dochter van 10 weken is een heel onrustige dame.
Heeft ook verborgen reflux waarvoor we de voeding indikken. Maar gebruiken
hier geen medicijnen voor.

Nu moest ik gisterochtend mijn andere dochter naar de opvang brengen en een
boodschap doen en smiddags naar de osteopaat. (O.a. voor die onrust en der
reflux). Gisteravond al heel moeilijk rustig te krijgen en veel huilen.
Ook vandaag weer super onrustig. Alweer na 3 kwartier wakker. En dat de hele dag.
Ik probeer heel erg de rust en regelmaat aan te houden. Maar na 3 kwartier
/een uur ga k niet weer een fles geven. Nu haal ik haar der maar uit (na 10 min huilen in de hoop dat ze zelf weer in slaap valt) en als ze weer moe word (soms na 10 min alweer, ze heeft dus duidelijk nog niet genoeg geslapen) leg ik haar weer in bed. Maar dan stribbelt ze wel weer erg tegen. Na n minuut of 10 brullen slaapt ze dan weer. Om 3 kwartier later weer t zelfde te doen...
Snachts slaapt ze trouwens prima. 7 uur naat bed. 9.30/10.00 laatste fles dan tussen 5 en 6 weer.

Hebben meer mensen hier 'last' van en hoe gaan jullie hiermee om?
Word af en toe gestoord van de onrust. Maar blijf wel relaxed want ik weet dat zij er ook niets aan kan doen. Dus geloof niet dat ik onrust naar haar uitstraal.

Na n drukke dag is het wel wat erger. Maar voor haar lijkt n ochtend naar 3 winkels boodschappen doen (in 1 winkelcentrum) al n drukke dag. Maar je moet toch wel gewoon boodschappen kunnen doen??? Omdat er dus geen regelmaat in der slaapjes zit, vind ik het dus ook heel moeilijk te bepalen wanneer je nou de deur uitkan.

Alle tips zijn welkom.

Groetjes Jessica

Lente

Lente

28-10-2016 om 20:24

Wij hadden veel profijt van inbakeren

Heb je daar al naar gekeken?

Hmmm

Eerder naar bed brengen voor ze echt moe is, als ze huilt bij haar zitten en wel in bed laten?

Wel herkenbaar rond die leeftijd altijd weer gehannes

Mijntje

Mijntje

29-10-2016 om 09:17

aanpassen

Ik vind het wel een beetje een raar uitgangspunt dat een baby van 10 weken maar tegen de drukte van alledag moet kunnen.
Mijn bijna 10 jarige zoon kan ook niet tegen drukte (hij is verstandelijk 1) en wij passen ons aan, omdat wij zien hoe hij lijdt onder teveel prikkels. Inbakeren is nooit in mijn hoofd opgekomen
Aanpassen, dus niet meenemen naar drie winkels, zeker niet op een dag dat het naar de opvang is. En niet teveel drukte. Je kindje moet ook nog wennen aan de opvang. Is het wel geschikte opvang en niet teveel wisselende leidsters en teveel kinderen?

Pirata

Pirata

29-10-2016 om 10:25

kinderwagen

Die van mij gingen gegarandeerd knock out tijdens een uitstapje met de kinderwagen. Is dat bij jouw dochter niet zo? Desnoods de kap afdekken meteen doek, zodat ze niet teveel ziet.
Fijn dat ze 's nachts goed slaapt. Als ze overdag te snel wakker wordt, dan niet eruit halen idd maar erbij zitten.
En een osteopaat? Daar zou ik mee uitkijken. Je wordt er vooral financieel lichter van en het is geen erkende therapie. Je zegt zelfs dat ze er onrustiger van wordt.

viola

viola

29-10-2016 om 11:23

aanpassen

Een baby is enorm aanpassen. Voor de ouders dan, niet voor de baby!

Tuurlijk, sommige baby's hobbelen lekker mee bij alles.
Dat zijn waarschijnlijk de baby's die lichamelijk perfect in orde zijn, waardoor ze genoeg energie hebben om zich aan te passen.
Of situaties waarin het toevallig matcht allemaal. Dat baby graag in kinderwagen slaapt bijv en de ouder graag op pad gaat met kinderwagen

Dan zijn er onrustige baby's waarbij je maar niet weet wat er scheelt of wat er past. Waarbij het een uitputtende puzzel kan zijn.
Jij hebt geluk, weet wat er scheelt bij je baby en weet ook al precies wat er wel en niet lekker gaat. Enorm profijt, doe er je voordeel mee!

Leuke aan baby's is dat dingen snel veranderen/ontwikkelen.
Vandaag kan een boodschap te veel zijn, over een maand misschien helemaal niet.
Geef haar iig de best mogelijke start, dus neem haar signalen serieus.

En kijk naar alternatieven, hoe doet ze het in een draagdoek bijv?

JESSIE

JESSIE

29-10-2016 om 14:26

Bedankt voor de reacties

Bedankt voor jullie reactie.

Mijntje. Ik zeg ook niet dat ik dagelijks naar 3 winkels ga. En ik moest mijn àndere dochter naar de opvang brengen. Deze gaat pas over 2 maanden.
Overdag slaapt ze bijna altijd in der eigen bedje, loop soms met de kinderwagen naar de supermarkt of speeltuin. En ga ong 1 keer in de week met de auto op visite of t winkelcentrum. (Gewoon dorps dus geen grote stad ofzo). Zo druk ben ik dus ook weer niet.

Pirata. Slapen doet ze op zich wel in de wandelwagen maar zodra ik thuiskom word ze eigenlijk altijd wakker. HEn vaak n grote hydrofiel over de wandelwagen of maxi cosi voor minder prikkels.
En ik ben juist blij met de osteopaat, ze lijkt al n stuk rustiger. Daar waar ze onrustig van word is het op pad gaan. En ik hoopte daarin wat tips te krijgen hoe anderen dat doen.

Vandaag gaat t goed. Gelukkig!

Haar bij me nemen word ze als ze zo onrustig is, word ze eigenlijk alleen maar boos van. Dus inderdaad misschien niet uit bed halen maar bij der gaan zitten. Ik ga het proberen. En duimen dat de uitstapjes gewoon steeds beter gaan.

Bedankt

Triva

Triva

29-10-2016 om 15:14

ik zou denken

laten zo en niets veranderen omdat ze 's nachts zo goed slaapt!

Pirata

Pirata

29-10-2016 om 15:19

misschien

Misschien het hoofdeinde van het bedje iets verhogen?

JESSIE

JESSIE

29-10-2016 om 16:39

Bedankt

Trivia.
Op zich n idee. Ware het niet dat ze dan heel vaak. Heel hard ook. Huilt... Dat ze niet slaapt us op zich geen probleem. Wel dat ze moe is en daarom veel huilt.. En zich niet laat troosten.

Pirata hoofdeind staat al omhoog. Vanwege der reflux

Half a twin

Half a twin

29-10-2016 om 21:23

Hoe hoog?

Met reflux moet het hoofdeind echt flink omhoog. Ik heb ervaring met kind met reflux.
Onze dochter van 14 heeft nog steeds klossen onder haar hoofdeind. 20 cm onder een bed van 2 meter. Als baby had ze ook flinke klossen onder het ledikant. Ze sliep dan prima. Ik voedde haar liggend op mijn benen met een krukje onder mijn voeten. Als ze nog wakker was na de voeding ging ze in het wipstoeltje onder de babygym om haar zoveel mogelijk rechtop te houden. Rond bedtijd viel ze vaak tegen mijn schouder in slaap dan legde ik haar pas in haar scheve bed en sliep ze rustig verder. Plat liggend in de kinderwagen was ze altijd wakker en onrustig. Dat zuurbranden dat reflux veroorzaakt maakt een kind onrustig.
Dochter heeft nog steeds makkelijk last van zuur en is dan nog steeds onrustig, zit maar te wiebelen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.