Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Juul

Juul

24-10-2018 om 10:19

Baby van 12 weken drinkt ineens veel minder

Dag,

mijn dochtertje van 12 weken heeft verborgen reflux. Ze drinkt daarom Hero Comfort, wat iets dikker is. Toen we hier 2 weken geleden mee begonnen dronk ze voor het eerst rustig en haar hele flesje leeg! Ze heeft toen 1,5 week lang bijna alles flesjes (135-165ml) goed leeggedronken en op een keurig ritme van om de 4 uur (snachts niet meer). Ze was meteen ook vrolijker doorheen de dag en ontwikkelde snel. Wij allemaal heel blij en veel meer relaxed thuis.

Echter, sinds een paar dagen drinkt ze maar 50-80 ml per keer. Ze lijkt zich niet te verslikken zoals voordat we met deze voeding begonnen, maar duwt de fles uit haar mondje met haar tong en draait haar hoofdje weg en begint te huilen als je deze opnieuw aanbied. Ze is ook echt minder vrolijk en huilt weer meer. Ik maak me zorgen omdat ze zich duidelijk weer minder prettig voelt en ook over de hele dag genomen niet aan haar hoeveelheid melk komt (ze zou ongeveer 750ml moeten drinken op basis van de formule 150ml per kilo; ze weegt bijna 4,8kg). Ze redt met moeite 600, vaak minder bijv 540. Toch zie ik niet de refluxverschijnselen zoals eerst (verslikken en huilen tijdens drinken, doet ze nu niet), dus ik twijfel of dat het probleem is.

heeft iemand een idee wat er aan de hand is en wat ik er aan zou kunnen doen om haar weer zover te krijgen dat ze meer gaat drinken zoals de afgelopen weken?

Bedankt!

Half a twin

Half a twin

24-10-2018 om 11:13

Andere houding?

Ik had een spugende reflux baby met een ernstige voorkeurshouding.
De fysiotherapeute waar we waren heeft niet alleen naar die voorkeurshouding gekeken maar oonk naar de voedingshouding on de reflux te verminderen.
Om een voeding te geven ging ik op de bank zitten met een klein opstapje onder mijn voeten. Benen strak naast elkaar en daar lag mijn baby op. Hoofd op mijn knieën en toen ze wat groter werd hingen haar beentjeslangs mijn benen omlaag.
De baby "zit/ligt" zo wat meer rechtop wasrdoor drinken makkelijker gaat en het opboeren minder is.
Na de voeding hield ik haar ook nog even rechtop tegen mijn schouder waardoor ze eindelijk genoeg kon drinken. Speciale verdikte voeding heb ik nooit hoeven gebruiken. Maar mijn kind verslikte zich niet, dat zou speciale voeding noodzakelijk kunnen maken, dat weet ik niet.

Juul

Juul

24-10-2018 om 11:27

Houding

Dag half a twin,

Bedankt voor de reactie.
Wij hebben inderdaad ook met een fysio gekeken naar de houding en deze houding uitgeprobeerd. De fysio heeft haar zelf de fles gegeven, maar dit bleek niet het probleem te zijn en hielp ook niet.
Ik voed haar nog wel in deze houding, maar de afgelopen weken was dit niet meer nodig met de dikkere voeding en dronk ze in alle houdingen rustig haar flesje leeg. Nu drinkt ze dus nog maar de helft, ondanks de dikkere voeding en de houding. Ze lijkt zich ook niet te verslikken maar stopt er gewoon mee ofzo.

Amandelen?

Verkouden? Doet het slikken pijn door zere keel/amandelen?

Als de voeding gehalveerd is dan zou ik toch de huisarts bellen. Met 3 maanden is je dochtertje te klein om het te lang af te wachten. Vooral omdat jij duidelijk merkt dat ze niet fit is en meer huilt. Heeft ze nog flinke plasluiers?
Haar voeding is ook haar vocht en dan blijft het toch oppassen voor uitdrogen, ze is nog erg klein.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.