Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Miek

Miek

08-02-2015 om 19:30

Baby van 7 maanden wil geen avondeten meer

Hoi, ik ben nieuw en heb me aangemeld omdat ik met een vraagstuk zit.

Gisteren heb ik nieuwe avondeten hapjes gemaakt voor mijn zoontje van 7,5 maand. Een pasta gerecht en een rijst gerecht maar hij vond het niet lekker. We hebben wel een aantal hapjes geprobeerd te geven maar hij werd helemaal overstuur. Dus daarna nog een potje geprobeerd wat hij wel vaker eet maar dat wilde hij helemaal niet meer proberen en werd opnieuw erg overstuur.
Vanavond heb ik hem een gerecht gegeven wat hij vaker eet en altijd lekker vind!!! (tot nu toe is hij een onwijs goede eter en lust alles!) maar hij wilde het niet eens proberen en raakte gelijk weer helemaal overstuur. Ik hoefde alleen maar het lepeltje voor zn gezicht te houden en het was al keihard huilen.

Vanmorgen heeft hij wel gewoon zijn fruit op met een lepeltje.

Heeft iemand hier ervaring mee of tips voor me? En wat moet ik nu doen als hij honger krijgt, het opnieuw aan (blijven) bieden of toch melk gaan geven? Ik weet dat avondeten niet het belangrijkste is met deze leeftijd maar het gaat mij er meer om dat ik het niet begrijp omdat hij altijd zo'n goede eter was en juist het avondeten zo lekker vond!!

Groetjes Miek

Barvaux

Barvaux

08-02-2015 om 19:55

even niet aanbieden

Ik zou even een paar dagen geen avondeten aanbieden maar hem wel zijn fruit geven. Gewoon wat extra melk is voldoende. Over een paar dagen probeer je het weer, desnoods meng je fruit met wat hij normaal als avondeten wel wilde eten en minder je met het fruit de dagen erna.

Marea

Marea

08-02-2015 om 22:46

Gee paniek

Beste Miek, net als wat Barveaux zegt even niets geven wat hem overstuur maakt. Misschien voelde hij zich niet helemaal lekker, was een hapje ietsje te warm. En dat ie daarna bij t potje weer overstuur werd is ook niet zo gek, misschien was ie nog niet helemaal gekalmeerd en dacht ie: komt ze weer met die vieze pasta
Als ie overdag goed eet en drinktkomt het over een paar dagen vast wel goed.
Sterkte ermee.

Katniss

Katniss

08-02-2015 om 23:07

Agos

Ik kan me wel herinneren dat ik mijn oudste ook eens te warm eten heb gegeven. Ik proefde elke dag eerst zelf een hapje, behalve die ene keer en toen had ze haar lip verbrand. Wilde ze gelijk drie dagen niet meer eten. Zo heeft ze ook eens een half jaar (!) niet in bad gewild omdat ik een beetje geschrokken reageerde toen ze in bad had gepoept. Is ook weer overgegaan

Lucerna

Lucerna

08-02-2015 om 23:57

Wat je ook nog kunt proberen

Blijkbaar is hij nu al aan het huilen bij het zien van het lepeltje. Laat dan dan even een paar dagen in de la liggen. Geef hem bijvoorbeeld een gekookt en afgekoeld worteltje zelf in zijn hand om te proeven. Niets gaan doen om hem te laten eten, gewoon geven. Verreweg de meeste baby's steken vrijwel alles wat ze in hun handjes krijgen in hun mond. Een stukje gekookte appel of iets anders dan hij wel lust kan. ook. Geef hem dan later eens het lepeltje in handen, zonder eten, gewoon om te spelen. Zo kun je het misschien weer wat normaliseren. Sterkte.

Miek

Miek

09-02-2015 om 00:35

Bedankt

Bedankt voor jullie reacties!
Ik ga het uit proberen en geduld hebben. Ik zie gelijk beren op die weg die helemaal niet nodig hoeven te zijn hahaha...
Gewoon geduld hebben en niet opdringen. Is ook helemaal niet nodig alleen je wilt het zo graag snappen soms he
Bedankt!

Niki75

Niki75

09-02-2015 om 16:15

Ontspannen aanbieden

Bied het gewoon ontspannen aan, laat hem zelf bepalen wat hij wel en niet in zijn mond steekt. Gevoelige baby's (en kinderen) moeten iets nieuws soms wel 10 tot 20 keer proeven voordat ze het lusten. Gewoon rustig blijven aanbieden.

bertje1

bertje1

21-03-2015 om 14:57

geduld en blijven proberen

het is soms wennen: warm, koud, structuur.. vooral door blijven gaan en niet al te veel 'meegaan' met je kind; blijven aanbieden, met af en toe een tussenpoze. anders krijg je (straks) een kind wat 'niets' lust.
Veel dingen moeten kinderen vaker proeven, willen ze er aan gewend raken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.