Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
zwelbast

zwelbast

04-03-2009 om 13:58

Babyschelp of baby mee-ervaringen?

hallo allemaal,

mijn 2e zoontje is 5 weken oud en ik denk erover een (2e hands) babyschelp te kopen.

of een maxicosidrager op de fiets maar de fietskar vind ik handiger vanwege laadruimte.

nu ben ik benieuwd naar gebruikerservaringen!

vanaf wanneer is de babyschelp te gebruiken en klopt dat ook in de praktijk?

alvast bedankt en

groetjes zwelbast

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Week of 8

..en als je in de buurt van Utrecht woont kun je hem zo bij me ophalen... wij hebben er eentje over.

Anneja

Anneja

05-03-2009 om 12:38

6-8 weken

Ik heb noodgedwongen onze jongste vanaf een week of 2 in de fietskar gehad, maar dat was echt te vroeg (ga je over een hobbel, zie je zo'n moro-reflex uit je ooghoek..).
Cosimee hadden we ook, is heel gezellig maar ook minder veilig dan in de kar, hoewel de beugel van de cosi de baby wel behoorlijk beschermt *als* je valt. Bij een cosimee is een regenhoes eigenlijk onmisbaar (ook tegen de wind).

anne

Babybike

Wij hadden een Babybike (achteropstoeltje dat ook in de auto kan met regententje)
dat ging vanaf een week of 6 prima.

Irene

Irene

06-03-2009 om 12:50

Babyschelp

Hier zaten 3 van de 4 kinderen vanaf een week of 3 (als ik zelf weer kon en mocht fietsen) in een babyschelp in de fietskar. Dat ging prima. In het begin fietste ik altijd heel rustig en behoedzaam, alledrie sliepen ze dan gewoon lekker. Ik vind het ideaal. Ook omdat ze lekker warm en droog blijven (als het heel koud is zet ik onze peuter naast de babyschelp in de kar, dan blijft het helemaal aangenaam, houden ze elkaar warm!)

Gnome

Gnome

06-03-2009 om 23:34

Maxi cosi in de fietskar

Hier ligt de baby vanaf het begin in de maxi cosi in de fietskar. Bij de babyschelp hoor je toch vaak dat het hoofdje teveel ruimte heeft en een kindje zo toch nekletsel kan krijgen. Het wordt afgeraden de babyschelp onder de 3 maanden te gebruiken.

In de meeste fietskarren kun je de maxi cosi goed vastzetten, bij sommige karren wil het wel helpen er een groot strandlaken onder te leggen zodat hij iets rechter staat.

Mijn zoontje is nu ruim 6 maanden en gaat binnenkort in de schelp. Kan de ander ook eindelijk in de fietskar. Want nadeel maxicosi: er kan dan maar 1 kindje achterin...

succes en veel fietsplezier

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.