Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
liora

liora

01-12-2009 om 17:43

Babyvoeding klaarmaken

Hoi,

Hoe maken jullie het groentehapje? Ik doe meestal aardappel met een groente, maar het wordt niet altijd zo fijn. Baby eet het braaf, maar voegen jullie bijvoorbeeld melk toe of zo?

Graag ideeen. En als je melk toevoegt, kan je het dan ook nog voor meerdere dagen maken?

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Beetje water

ik voegde weleens een klein beetje water toe, om het wat smeuiger te maken.
Melk lijkt me inderdaad weer lastiger met bewaren. Hoewel ik me herinner dat ik dit soort prakjes nooit van te voren maakte, maar meer regelde door wat we zelf aten en daar dan wat van weg te halen voor baby.

groetjes van Purk

Mayte*

Mayte*

01-12-2009 om 21:43

Diepvries

Ik maakte het altijd smeuiig met melk. De groente/aardappelpuree verdeelde ik dan over van die kleine curverbakjes en die deed ik in de diepvries. Als je dan een paar verschillende pureetjes maakt, heb je een voorraad gevarieerd babyvoedsel. Ik zette steeds 's avonds een bakje uit de diepvries in de koelkast en dat was dan lang en breed ontdooid de volgende dag. Zo heb je altijd vers voedsel en niet steeds al het werk ervan.

Tip

bij oudste heb ik een korte periode zelf groentehap gemaakt en dan vulde ik zo'n ijsblokjesvorm van ikea (die zijn flexibel) en dan in de vriezer.

Tijgeroog

Tijgeroog

02-12-2009 om 15:41

Probleem?

Als je baby het goed eet, dan hoef je het toch niet fijner te maken? Wij hebben gerapleyd, dus (vanaf 6 maanden) altijd stukjes gegeven en dat ging ook goed, je hoeft het dus echt niet zo dun als pap te maken.
Maar ik heb het boek Opperdepop van AH, en daar staan ook recepten voor babies in, daar wordt inderdaad melk aan de hapjes toegevoegd. Op de website van www.keukenkikker.nl staan ook een hoop recepten voor babyvoeding vanaf 6 maanden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.